Tangentbord och Mus tappar kontakt när man spelar

Permalänk
Medlem

Tangentbord och Mus tappar kontakt när man spelar

Hej.

Jag har nyligen formaterat om min dator och efter det så har jag fått problem med usb-enheter... När jag spelar så tappar musen och tangentbordet då och då kontakten i kanske 0,2 sekunder (ser att tangentbordets belysning snabbt blinkar till). Jag hör även ett knaster i mina hörlurar (är kopplade till en usb DAC).

Som sagt så händer detta enbart när jag spelar (belastar datorn). Allt är kopplat direkt på moderkortet, inget till front i/o. Datorn är det jag har i sign.

Tips på lösning?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv

Du kan pröva dessa tills någon har ett bättre förslag.

avinstallera usb drivers i enhetshanteraren och sök efter ny maskinvara så borde de ominstalleras, alternativ kan du pröva dra hem usb drivers till ditt moderkort.
I enhetshanteraren under usb så kan du testa stänga av allow computer to turn off to save power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34443:

Du kan pröva dessa tills någon har ett bättre förslag.

avinstallera usb drivers i enhetshanteraren och sök efter ny maskinvara så borde de ominstalleras, alternativ kan du pröva dra hem usb drivers till ditt moderkort.
I enhetshanteraren under usb så kan du testa stänga av allow computer to turn off to save power.

Jag testar dessa när jag kommer hem från jobbet. Tack för tipset. Återkommer ikväll med resultat.

Kom gärna med fler förslag.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Uppdaterade bios på grafikkortet, kopplade om lite usb-enheter. Hade några kopplade till skärmens USB-hub. Nu sitter allt bakom på datorn. Samt installerade om USB 3.0 drivers.

Verkar ha löst det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850