Troligtvis blåst av företag hur gå tillväga, bestrida klarna faktura mm.

Permalänk
Medlem

Troligtvis blåst av företag hur gå tillväga, bestrida klarna faktura mm.

Hej!

Ser inte bättre ut än att jag blivit blåst av ett företag i norge. Beställde en verkstadshandbok därifrån för ca 8 dagar sedan, idag kom fakturan men dock ingen bok.

Ringde till klarna som förlängde faktura tiden och sa att jag skulle vänta o se om boken kom, kollat ett par kommentarer på gula sidorna i norge och det ser illa ut.

Har mailat deras kundtjänst på 2 olika mail adresser men inget svar. har fått orderbekräftelse men inget mer.

Så hur ska jag gå tillväga för att bestrida detta vilket jag tror kommer ske.

Sen skulle jag vilja ha tips på en bra sida där jag kan hitta en verkstads handbok till toyota aygo, citroen c1, peugeot 107.

MVH: Adam Karlsson

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ingen slags tracking-nummer på försändelsen? I sådana fall är det ju lätt att se var den är eller om den skickades överhuvudtaget.

Permalänk

Går alltid att pausa klarna fakturan, tills du får boken. Om inte så kan klarna hjälpa till ytterligare

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hej!

Ser inte bättre ut än att jag blivit blåst av ett företag i norge. Beställde en verkstadshandbok därifrån för ca 8 dagar sedan, idag kom fakturan men dock ingen bok.

Ringde till klarna som förlängde faktura tiden och sa att jag skulle vänta o se om boken kom, kollat ett par kommentarer på gula sidorna i norge och det ser illa ut.

Har mailat deras kundtjänst på 2 olika mail adresser men inget svar. har fått orderbekräftelse men inget mer.

Så hur ska jag gå tillväga för att bestrida detta vilket jag tror kommer ske.

Sen skulle jag vilja ha tips på en bra sida där jag kan hitta en verkstads handbok till toyota aygo, citroen c1, peugeot 107.

MVH: Adam Karlsson

https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Ingen slags tracking-nummer på försändelsen? I sådana fall är det ju lätt att se var den är eller om den skickades överhuvudtaget.

bara fått boknings bekräftelse och inget tracking nr.

Skrivet av Tjockberg:

Går alltid att pausa klarna fakturan, tills du får boken. Om inte så kan klarna hjälpa till ytterligare

dom flyttade fram datumet till att börja med

det där ska jag titta på tack.

Antar att det ligger i klarnas intresse att inte stödja bluff företag?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

bara fått boknings bekräftelse och inget tracking nr.

dom flyttade fram datumet till att börja med

det där ska jag titta på tack.

Antar att det ligger i klarnas intresse att inte stödja bluff företag?

Antar det också, att folk bestrider fakturor som gått vidare och bråkar har de inget att tjäna på...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Antar det också, att folk bestrider fakturor som gått vidare och bråkar har de inget att tjäna på...

Det stämmer nog bra. nåja får väll hoppas att boken kommer ändå, rätt svår bok att få tag på, eller jag som kollar på fel ställen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Du kan ju vänta en månad iallafall innan du börjar gnälla, 8 dagar är typ ingenting. Sen har du knappast blivit blåst ännu om du inte betalat fakturan.

Jag har väntat på en grej från Ebay i en månad nu och igår fick jag ett besked om att de just skickat den. Då har man rätt att bli arg, vilket jag blev.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av killawife:

Du kan ju vänta en månad iallafall innan du börjar gnälla, 8 dagar är typ ingenting. Sen har du knappast blivit blåst ännu om du inte betalat fakturan.

Jag har väntat på en grej från Ebay i en månad nu och igår fick jag ett besked om att de just skickat den. Då har man rätt att bli arg, vilket jag blev.

Något verkar ju dock lite skumt om man fått en orderbekräftelse och en räkning men ingen information om att vara är på väg eller något.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hej!

Ser inte bättre ut än att jag blivit blåst av ett företag i norge. Beställde en verkstadshandbok därifrån för ca 8 dagar sedan, idag kom fakturan men dock ingen bok.

Ringde till klarna som förlängde faktura tiden och sa att jag skulle vänta o se om boken kom, kollat ett par kommentarer på gula sidorna i norge och det ser illa ut.

Har mailat deras kundtjänst på 2 olika mail adresser men inget svar. har fått orderbekräftelse men inget mer.

Så hur ska jag gå tillväga för att bestrida detta vilket jag tror kommer ske.

Sen skulle jag vilja ha tips på en bra sida där jag kan hitta en verkstads handbok till toyota aygo, citroen c1, peugeot 107.

MVH: Adam Karlsson

Liknande sak hände mig, jag betalade faktiskt fakturan utan att ha fått varan. Efter 60 dagars väntan (ja, jag ville verkligen ha mina grejer och fanns ingen annan som importerade produkten) avbeställde jag produkten och meddelade Klarna att jag inte fått min vara och ville ha pengarna tillbaka. Det var inget som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hej!

Ser inte bättre ut än att jag blivit blåst av ett företag i norge. Beställde en verkstadshandbok därifrån för ca 8 dagar sedan, idag kom fakturan men dock ingen bok.

Ringde till klarna som förlängde faktura tiden och sa att jag skulle vänta o se om boken kom, kollat ett par kommentarer på gula sidorna i norge och det ser illa ut.

Har mailat deras kundtjänst på 2 olika mail adresser men inget svar. har fått orderbekräftelse men inget mer.

Så hur ska jag gå tillväga för att bestrida detta vilket jag tror kommer ske.

Sen skulle jag vilja ha tips på en bra sida där jag kan hitta en verkstads handbok till toyota aygo, citroen c1, peugeot 107.

MVH: Adam Karlsson

Har varit med om ett fall där det var 100% butikens fel. Klarna pausa fakturan i nära 4 månader innan butiken redde ut det.
Otroligt bra service där.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Något verkar ju dock lite skumt om man fått en orderbekräftelse och en räkning men ingen information om att vara är på väg eller något.

Vad är det som verkar skumt? Butikens ut-checkning skickar automatiskt faktureringsinfon till Klarna, som fakturerar dig. Samtidigt skapas orderbekräftelsen. OM butiken har för vana att skicka en "nu skickar vi grejerna" info-post, så kommer den en, till ett par dagar senare, och sedan ska det faktiskt fraktas från Norge till dig. Inte alla butiker skickar det senare, speciellt inte om det inte ska vara en spårbar försändelse. Om säljaren har boken i lager, borde den dyka upp under denna, eller nästa vecka. Denna verkar närma sig sitt slut utan resultat, så, troligen nästa. Om den inte funnits i lager, beror det rätt mycket på deras leverantör. Har den inte dykt upp inom 3-4 veckor från beställningsdag hade jag hört av mig och ifrågasatt vad som händer.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Boken kom tillslut i brevlådan. Antagligen därför jag inte fick något kollinr. Bra o veta till nästa gång. Brev har inte spårbarhet eller har dom det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Boken kom tillslut i brevlådan. Antagligen därför jag inte fick något kollinr. Bra o veta till nästa gång. Brev har inte spårbarhet eller har dom det?

Skickades från m.sweclockers.com

Rek brev har tracking, dock inte till alla länder, vanliga brev har inte tracking.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB