Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Internet ballar ur, kommer endast åt google, facebook VOIP, steam.

Permalänk
Medlem

Internet ballar ur, kommer endast åt google, facebook VOIP, steam.

Som titeln lyder, när som helst när datorn är på kan det plötsligt inte gå att komma åt några andra sidor än google och youtube. Discord/ts3 och steamchatten samt online spel fungerar fint. Men får upp i chrome att anslutningen är avbruten till alla andra sidor.

Kan heller inte se bilder i discord tex som skickas trots att rösten fortfarande fungerar. När detta händer behöver jag starta om datorn för att det ska fungera igen och sällan även dra datorn på ström.

Någon som har någon idé?

emilgf

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Som titeln lyder, när som helst när datorn är på kan det plötsligt inte gå att komma åt några andra sidor än google och youtube. Discord/ts3 och steamchatten samt online spel fungerar fint. Men får upp i chrome att anslutningen är avbruten till alla andra sidor.

Kan heller inte se bilder i discord tex som skickas trots att rösten fortfarande fungerar. När detta händer behöver jag starta om datorn för att det ska fungera igen och sällan även dra datorn på ström.

Någon som har någon idé?

emilgf

Det låter som att du har strul med din DNS-server.

Ge datorn en annan DNS-server, typ Googles, så bör det fungera igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Det låter som att du har strul med din DNS-server.

Ge datorn en annan DNS-server, typ Googles, så bör det fungera igen!

Tjenare! Jag använder redan Googles DNS... Har även provat att ha den på auto-inställningar. Samt göra diverse flush-dns commands osv.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar