Permalänk

-- Ny speldator --

Traditionell tråd, jag vet. Men behöver låna er kunskap kring datorkomponenter för att täcka upp för min egen okunskap. Jag spelar en hel del men är nu i behov av en uppgradering. För tillfället spelar jag främst Total War: Warhammer (nuvarande datorn kommer inte att kunna hantera alla råttor) men tänker även för framtiden med t.ex. Star Citizen, Half-Life 3 ༼⍤༽.

Max budget på 20,000. Och det är väl ett tak som jag helst inte vill nå upp till men om ni anser att det behövs så får jag väl ta det. Windows 10 och montering/test på Inet behöver vara inkluderat i budgeten.

Undviker helst ett bygge med onödiga lampor och färger. Föredrar något mer.. stilrent. Eller funktion före estetik snarare!

Så tar gärna emot hjälp ur det djupa hav av datorkomponenter som sakta dränker min lust. Lusten till att köpa ny dator och fortsätta spela d.v.s. Ingen annan sorts lust som vi talar om här.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vänta tills Intel Coffe Lake releasen 5 Oktober.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6