Behöver hjälp med att köra 8800 GT som dedikerat PhysX-kort med R9 380

Permalänk
Avstängd

Behöver hjälp med att köra 8800 GT som dedikerat PhysX-kort med R9 380

Hej, precis köpt ett xfx 8800 gt pci-express, bara för att använda det som dedicated physx i sli/crossfire med mitt r9 380, kommer det funka? Mitt moderkort är gammalt som gatan det såldes på, ett gigabyte GA-970A-UD3, med 1 slot för x16 och en slot för x8, tror jag det är, jag uppskattade physx på den tiden jag hade ett xfx kort som var det sista agpkortet som gick att köpa, tror också dom var dom enda som gjorde dom, xfx 7950 gt, men...nu har jag köpt ett nvidia nånting 8800, och köpt det bara för att köra i sli/crossfire som dedikerat physxkort.

Mitt "main" gfx kort är asus r9380 strix oc, mitt ruskigt gamla moderkort är GA-970A-UD3
Går det?

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk

har för mig att Nvidia blockade dedikerade physx kort i kombination med andra tillverkares kort som huvudgrafikkkort med drivrutinerna kort efter att de släppte physx funktionen på sina grafikkort för att förhindra just detta.

så troligen Nej det kommer inte fungera kanske om du tar ner någon svingammal version av nvidias drivrutin utan låsningen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Varför vill du ha ett dedikerat PhysX-kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bara för att det finns en physx patch till UT3

http://www.guru3d.com/files-details/unreal-tournament-3-physx...

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk

Hm det är en 10år gammal uppdatering..."some exclusive and revolutionary new features never before seen in PC games!"
Förvänta dig inget revolutionerande...det som var mindblowing för tio år sen är nog inte det idag.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

troligen ända skillnaden är att den flyttar över fysiken från din cpu till din gpu i övrigt ingen större skillnad mer än något lägre cpu last.

men idag när vi har multitrådade och betydligt snabbare cpuer än vad spelet i grund kräver så lär det inte vara något problem att köra fysiken på din processor.

tippar att även om du låste ner din cpu till 1-2 kärnor så skulle det inte vara något problem att köra spelet på iaf medelhöga inställningar men troligare högsta med fysiken på cpu.

menar spelets rekommenderade krav är 2 kärnig med minst 2.4Ghz och idag ligger vi på 4-8 kärnor oftast i bortåt 3500-4000Ghz

så har bara spelet stöd för mer än 2 kärnor så lär en modern cpu köra overkill på prestandan även nedlåst till 2 kärnor.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

du kommer tjäna nada på det typ om ens nåt..