Assassin's Creed: Origins kopieringsskydd kringgås på PC

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det är ju alltid de betalande kunderna som bestraffas, inte piraterna.

Inte i det här fallet ju, eftersom det ändå körs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

***snip/***

§7/innehav av piratkopia /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Skooma - MSI Z370 Gaming Carbon PRO | Delided i7 8700K @ 5.1GHz | 16GB DDR4 Corsair Vengance LPX 3000MHz @ 3500Mhz | ASUS GeForce RTX 2080 Ti Strix | 2x 500GB Samsung 970 PRO NVMe M.2 | ASUS PG279Q | ASUS MG248

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltenizer:

Just.Cause.3-CPY

RELEASE NAME ÄÄÄÄÄÄÄþ Just.Cause.3-CPY
RELEASE DATE ÄÄÄÄÄÄÄþ 28/02/2017
SHOP RELEASE DATE ÄÄþ 01/12/2015!
RELEASE TYPE ÄÄÄÄÄÄÄþ GAME
KIND ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄþ Parachuting
FORMAT ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄþ ISO
PROTECTION ÄÄÄÄÄÄÄÄÄþ Denuvo x64 + Steam + Hocus Pocus
FILES N ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄþ 101x500MB

Skrivet av svolter:

I princip allt som släppts har knäckts, men med Denuvo har det dock tagit allt ifrån 1 dag till 1,5 år innan det skett.
Just nu så är mer eller mindre endast några spel av senare Denuvo 4.8+ varianten som är oknäckta, varav AC:O var en av de första som fått kasta in handduken.

Angående Just Cause:

Game
Just Cause 3(+)

Relse date
2015-12-01

Crack date
2017-02-28

Group
CPY

Denuvo version
2

Tar tillbaka det där. Sist (min kompis) kollade så fanns det inte. Kanske borde bett honom kolla innan jag skrev det påståendet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Jake61: Är en nyhet gammal efter tre dagar?

Permalänk
Medlem

Kopieringsskydd är en av anledningarna till att jag väntar med att köpa spel eller köper i andrahand, tänker ta mig tusan inte betala fullpris för ett spel som drar ner prestandan med flit.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@Jake61: Är en nyhet gammal efter tre dagar?

ja var här som externa nyheter 2 dagar sen :https://www.fz.se/forum/trad/429211-det-tog-tre-manader-att-knacka-assassins-creed-origins-kopieringsskydd ,i dagens värld är nyhet gammalt redan nästa dag, en exempel , en dagstidning skriver i nätet och nästa dag kommer det ut som pappers version, då har man redan läst den och är där efter redan gammal nyhet, så tycker alla fall .

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Snart minar bryter de kryptovaluta via DRM!

Var ju något sport spel som visade sig mina bitcoins när den var värd något förra gången. (alltså år sedan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Snart minar bryter de kryptovaluta via DRM!

Eller att din kopia av spelet måste verifieras via blockchains eller en cryptoplatform.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Var ju något sport spel som visade sig mina bitcoins när den var värd något förra gången. (alltså år sedan)

Det var väl ESEA som blev påkomna när de dök upp kod i anti-cheat för CS som skulle mina, sedan pekade de dock ut en ensam utvecklare tror jag.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Blir väl införskaffa spelet nästa gång det är på rea på steam om man nu kan köra det utan ubisoftklienten.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.