Permalänk
Medlem
Skrivet av Data9000:

Bitcoin miners som förstör marknaden för vanligt folk. (?)
Ja exakt. Jag vill helst ha ett riktigt OS med licens och på skiva. Det handlar för mig inte om att jag måste spara 1000kr för att ladda ner ett gratis. Samma med virusskydd.

Den där tror jag att någon länkade igår, den verkar riktigt fin och har också det jag behöver.. (sagt det några gånger nu)
Men den saknar MSI looken, Den där datorn jag pratar om är så förbannat snygg!

det är väl bara du beställer om det är utseendet som är allt så fattar jag inte ens varför du gjort denna tråd. jag det går få mer för pengarna men om det inte spelar någon roll för att det inte har samma utseende så vart vill du komma efter det?

Permalänk
Medlem

Om du inte vill bygga själv så kanske Inet Taurus är ett alternativ?

https://www.inet.se/kategori/84/gaming-speldator?sortColumn=p...

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Det vore parodi om du köpte en ny dator för 16 000:- för bildredigering och dylikt och behöll den skärmen. Köp en ny, hyfsat högupplöst (typ 1440p) med IPS- eller VA-panel.

Håller med, om du ska behålla den skärmen kan du börja med ett GTX 1050.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

det är väl bara du beställer om det är utseendet som är allt så fattar jag inte ens varför du gjort denna tråd. jag det går få mer för pengarna men om det inte spelar någon roll för att det inte har samma utseende så vart vill du komma efter det?

Är inte ute efter att komma någonstans, jag undrade bara om MSI datorn var bra?
Sen fylldes det på med svar som har gjort mig ännu mer osäker nu.. Så vet inte vad jag vill längre.

Skrivet av Xeno88:

Om du inte vill bygga själv så kanske Inet Taurus är ett alternativ?

https://www.inet.se/kategori/84/gaming-speldator?sortColumn=p...

Har kollat på dom där och när jag frågar folk om dom där datorerna så skriker dom mig i ansiktet om hur dåliga strömdelen är.

Visa signatur

dator

Permalänk
Hedersmedlem

@Data9000: Jag har förtydligat rubriken lite åt dig. Tydliga rubriker är viktiga för organisationen här på forumet och du kan även få bättre hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

@Data9000: Jag har förtydligat rubriken lite åt dig. Tydliga rubriker är viktiga för organisationen här på forumet och du kan även få bättre hjälp.

Ja rubriken förändrades allt efter forumet blev fyllt med innehåll..

Tanken är iaf så här att jag kommer köpa den där datorn iallfall. Skulle det behövas så får man ju bara byta ut RAM och SSD till nått dyrt märke. Men jag är ganska säker det kommer hålla för mig. Belastar inte så hårt..

Älskar chassit och kan inte hitta nått som skulle kunna vinna över det

Visa signatur

dator

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Data9000:

Älskar chassit och kan inte hitta nått som skulle kunna vinna över det

Det är inte omöjligt att du kommer slå dig för pannan över det valet snarare än du tror – kanske om bara något år. Om du inte misstycker skulle jag i all välmening vilja fråga hur gammal du är.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är inte omöjligt att du kommer slå dig för pannan över det valet snarare än du tror – kanske om bara något år. Om du inte misstycker skulle jag i all välmening vilja fråga hur gammal du är.

25år är jag. Vadåda?

Visa signatur

dator

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Data9000:

25år är jag. Vadåda?

Hade du varit runt 16 hade du varit i samma situation som undertecknad för några år sedan. Önskar att någon back then hade gett mig ett bättre perspektiv på att välja chassi än min egen hjärnas. I 25-årsåldern är det kanske inte riktigt samma sak; kör du på det chassit om du nu gillar det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag saknar kunskap om datorers innehåll bara, Så jag blir förvirrad när folk säger åt mig köp det och köp inte det osv. men jag kollar ju info och läser om sakerna som är i datorn och det har fått höga betyg på bänktester. Bra FPS på många krävande spel.

Sen nu dom sista dagarna så har jag lärt mig att köpe datorerna har väldigt dåligt märke på SSD och RAM, även nätdelen är väldigt "på gränsen"...Men jag tror jag klarar mig endå, värsta fall får man köpa och montera in bättre

Visa signatur

dator