Hjälp med budgetdator till 10 åring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Den här videon tycker jag är bra. De testar 2200G och 2400G mot begagnade grafikkort för att ser hur de presterar i förhållande till varandra.

https://youtu.be/UP2roRghcYk

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt, ska kolla in den där! har troligtvis kommit över ett billigt GTX 770

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd

@issue: då klarar han av att spela i 1080p på low/medium iaf
Det bör duga gott!

Permalänk
Medlem

@issue: Tänkte mest på CPU:n, den ska tydligen vara väldigt OC-vänlig men får du upp RAM:en också så är det ju bara bra

Permalänk
Skrivet av milkab:

Jo då, mycket riktigt, räcker att läsa sammanfattningen för att avskräckas från 2400g, imo.

Så att ställa ned grafikinställningarna till medium för att få 60 fps är en omöjlighet?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

@issue: Självklart helt upp till er men jag vill skjuta in att det är i lägsta laget. Det går hjälpligt men ett 1050+ har mer än dubbla prestandan, och köper man ett begagnat kort får man ännu mer. Frågan är väl då hur snabbt han har råd med ett grafikkort om ni bestämt er för integrerad Vega-cpu. Jag hade utan tvekan prioriterat såhär: en billig Intel-processor och ett riktigt grafikkort. Bara för att det går att hoppa över ett grafikkort innebär det inte att grabben får en bra speldator. Processorers betydelse generellt och för fps är vida överskattat på Swec.

Detta. En g4560 lirar Fortnite ok på 60+ fps. Ett 770 gör det inte.

Permalänk
Medlem

Tja, tack för all input.
till slut landade det i lite blandat nytt och begagnat. det blev ryzen 5 1600 samt gtx 770 till att börja med, han är mycket nöjd

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!