Navi Första rykten *navi Tråden*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Tittar man på GNs och HUs (som testade 18 spel) tester så ser bilden lite annorlunda ut. Ganska i linje med vad som tidigare antytts.

Tycker oftast att sweclockers får sämre än andra tester på a d prylar. Vet inte varför

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Tittar man på GNs och HUs (som testade 18 spel) tester så ser bilden lite annorlunda ut. Ganska i linje med vad som tidigare antytts.

GN rekommenderade dock 3080 om man spelar i 1440p & 4K.

Skrivet av Izenoz:

@Alpahanne

Absolut, håller med och kanske därav jag kände en viss besvikelse av redaktionens tester.

Ska bli kul att se Jay, Linus och alla andra techies kräma ur det mesta från korten med.

Linus har redan släppt sin recension. Han kunde inte rekommendera röda laget. Han Stannar kvar hos Nvidia.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Tycker oftast att sweclockers får sämre än andra tester på a d prylar. Vet inte varför

En del av förklaringen ligger väl i vilka spel man väljer till sina tester.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

https://www.techspot.com/review/2144-amd-radeon-6800-xt/

helt annorlunda från swe test men beror väll på testrigg

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Stort grattis (hoppas det fick igenom utan problem)!!!

Läste redaktionens testartikel, egen liten ”mysstund” med en nybryggd kaffe och onekligen ett bra kort men jag hade förväntat mig mer, lite av en besvikelse MEN sen kom jag på att det kommer ju ett till kort 8’e december, som förmodligen, kommer ge nVidia ännu mindre hår.

Förhoppningarna är åtminstone infriade kontra pris/fps/watt. Angående RT så är det inget jag lägger vikt vid överhuvudtaget.

Vad säger ni andra, bra, mindre lyckat, över förväntan?

Har fortfarande inte fått något besked från Webbhallen, men pengarna är reserverade hos Klarna. Webbhallens chatt har varit avstängd hela eftermiddagen så jag har mailat dom och bett dom att ta bort reservationen av pengar hos Klarna, eftersom jag inte ens verkar ha fått ett ordernummer. Skall bli intressant att se vad dom svarar när/om dom svarar.

Stor besvikelse att kortet plötsligt blev tusen kronor dyrare, då kan man lika gärna lägga tusen till på ett 3080 som är bättre på precis allt(RTX3080-bristen blev plötsligt ännu större)

Synd, jag var rätt taggat på att testa AMD som jag inte kört sen R9 290X.

edit. @webbhallen , mitt mail har i all fall fått ett ärendenummer: #KT***7199

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

trist att korten inte finns att köpa vänta AIB eller köpa ett Nvidia kort eller bara ha kvar sitt gamla kort till nästa generationen när man inte kan köpa på release försvinner hypen lite

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

@Siddi

Quota mig nästa gång du ska se en av de större filmerna som är på gång så jag kan spoila slutet.

Jag skrev ”ska se”, inte ”sett” 😂

the squonk (jag får inte till taggen, vad gör jag för fel?)

Kika på Jays recension innan du bestämmer dig för att vara besviken och vill du inte ha kvar kortet har du en köpare här 👍🏻

Lade till mer text
Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

En del av förklaringen ligger väl i vilka spel man väljer till sina tester.

AMD verkar ju prestera riktigt bra i nya spel som dirt 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Linus har redan släppt sin recension. Han kunde inte rekommendera röda laget. Han Stannar kvar hos Nvidia.

Det var knappast förvånande när det gäller honom. Men, jag har inget intresse av hur korten presterar i produktivitet. Det är spel jag är intresserad av, vilket jag gissar att majoriteten av de som köper såväl 3080 som 6800XT är. Att Nvidias kort presterar mycket bättre i applikationer för rendering och dylikt, hur många som köper korten kommer någonsin använda det?

Plumpen är väl RT då men för min personliga del är det oväsentligt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har även större förtroende att ett 6800xt kommer att prestera bättre med uppdateringar än nvidia dito.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med att Nvidia har bättre drivrutiner är att korten redan är maxade

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ja, verkar som Ampere i princip redan är maxade från fabrik. RDNA2 verkar ha en del överklockningsutrymme. Hur mycket det ger i slutändan återstår att se men det talar ju inte till kortets nackdel.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Jaha, vilket antiklimax! Ses om ett år och hoppas det går att spela med rt påslaget för någon av lagen då...

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Från intervjun med Herklman och Azor:

Om SAM: Använder sig av resizeable bar, men de stötte på buggar eller prestandaproblem när de implementerade det, så det behövdes arbete i BIOS och firmware för att få det att funka.

Om ray tracing: Förväntar sig att prestandan kommer öka med tiden till nyare spel.

Om super resolution: AMD fick feedbacken från spelutvecklare som ville ha någonting som fungerar bra för allt, från AMD till NVIDIA, till Intel till konsolerna. Spelutvecklare ska inte behöva skriva samma sak 4011 gånger eller jobba med en massa proprietär API-kod. AMD utvecklar detta tillsammans med spelutvecklarna.

Mina tankar: Vi får hoppas att NVIDIA och Intel fixar ReBAr med prestandaförbättringar.
RT var som väntat (med lite udda resultat i dirt5 [1] [2][3], men för tidigt att uttala sig om det. Kan likväl vara driverproblem för NVIDIA).
Super resolution är helt rätt väg att gå. Med tanke på att de har många spelutvecklare på sin sida så vore det AMDs chans att faktiskt "slå" NVIDIA. Kanske inte nödvändigtvis med resultat eller prestanda, men genom tillgänglighet. För om det ena funkar för alla, vad för anledning kommer det finnas att lägga ner en massa arbete på att implementera DLSS? Jag kan inte komma på många anledningar iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

@Siddi

Quota mig nästa gång du ska se en av de större filmerna som är på gång så jag kan spoila slutet.

Jag skrev ”ska se”, inte ”sett” 😂

the squonk (jag får inte till taggen, vad gör jag för fel?)

Kika på Jays recension innan du bestämmer dig för att vara besviken och vill du inte ha kvar kortet har du en köpare här 👍🏻

Sorry

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det var knappast förvånande när det gäller honom. Men, jag har inget intresse av hur korten presterar i produktivitet. Det är spel jag är intresserad av, vilket jag gissar att majoriteten av de som köper såväl 3080 som 6800XT är. Att Nvidias kort presterar mycket bättre i applikationer för rendering och dylikt, hur många som köper korten kommer någonsin använda det?

Plumpen är väl RT då men för min personliga del är det oväsentligt.

Nja, den stora plumpen är väl att 3080 fortfarande är det bästa kortet för spelare. Helt tvärtemot vad AMD presenterade under deras brief.

Om du är intresserad av spel tycker jag att det är konstigt att du anser något så stämningshöjande som RT oväsentligt?

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det var knappast förvånande när det gäller honom. Men, jag har inget intresse av hur korten presterar i produktivitet. Det är spel jag är intresserad av, vilket jag gissar att majoriteten av de som köper såväl 3080 som 6800XT är. Att Nvidias kort presterar mycket bättre i applikationer för rendering och dylikt, hur många som köper korten kommer någonsin använda det?

Plumpen är väl RT då men för min personliga del är det oväsentligt.

Det är garanterat mer än du tror som behöver kortets prestanda i sitt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Stort grattis (hoppas det fick igenom utan problem)!!!

Läste redaktionens testartikel, egen liten ”mysstund” med en nybryggd kaffe och onekligen ett bra kort men jag hade förväntat mig mer, lite av en besvikelse MEN sen kom jag på att det kommer ju ett till kort 8’e december, som förmodligen, kommer ge nVidia ännu mindre hår.

Förhoppningarna är åtminstone infriade kontra pris/fps/watt. Angående RT så är det inget jag lägger vikt vid överhuvudtaget.

Vad säger ni andra, bra, mindre lyckat, över förväntan?

Jag kände spontant att RX 6800 är för högt prissatt jämfört med den faktiska prestandan mot RTX 3070, i alla fall om man ser på de svenska priserna. Satt redo vid 15:00, men hade själv satt en maxgräns på 6500kr för RX 6800 och när priserna började på 6900-7200kr hos svenska återförsäljare så tappade jag helt lusten.

Hade RX 6800 totalt krossat RTX 3070, fine, men det har det ju faktiskt inte gjort och man kan ju beställa ett bra 3070 3:e-partskort för strax över 6000kr...

Blir det priskrig framöver och AMD fixar en jämnare prestanda för 6800 via mjukvara så kan kortet bli intressant igen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk

Blev också väldigt besviken över det högre priset. Hoppas det kommer korrigeras nedåt under våren. Gillade looken på referenskylaren för båda korten väldigt mycket och hoppas på att vi får se en rerun 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag kände spontant att RX 6800 är för högt prissatt jämfört med den faktiska prestandan mot RTX 3070, i alla fall om man ser på de svenska priserna. Satt redo vid 15:00, men hade själv satt en maxgräns på 6500kr för RX 6800 och när priserna började på 6900-7200kr hos svenska återförsäljare så tappade jag helt lusten.

Hade RX 6800 totalt krossat RTX 3070, fine, men det har det ju faktiskt inte gjort och man kan ju beställa ett bra 3070 3:e-partskort för strax över 6000kr...

Blir det priskrig framöver och AMD fixar en jämnare prestanda för 6800 via mjukvara så kan kortet bli intressant igen.

Kan bara hålla med om att 6800 är för högt prissatt, de borde helt klart ha lagt det på ungefär samma nivå som 3070, max 2-300 över. Som det är nu känns den mer som bait för att få folk att köpa 6800xt istället.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Priset är där det är, tyvärr är det vi konsumenter som sätter gränsen och vad som är acceptabelt iom att många köper oavsett priset, där läggs ribban tyvärr, MEN, alltid detta "men", jag tror att dessa korts prestanda kommer öka avsevärt med mjukvara tids nog.

Kikar man på Jay t.ex (jag gillar hur han formulerar och exprimenterar, förklarar) så är dessa kort vänliga när det kommer till överklockning vad det verkar och med bättre mjukvara i framtiden kommer korten, jag siar och gissar, öka prestandan bra mycket mer.

Gissningar ja och mycket hopp absolut.

*Edit
När man är hemma med grabben (föräldraledig) så finns tid att snappa upp ett och annat på alla sociala plattformar.
Detta finner jag mer än intressant, källa @_rogame / twitter:

” I find @ComputerBase undervolting results of AMD RX 6800 very interesting.

By going from 1.025v stock to 0.9v, they were able to roughly maintain the same performance/clock behavior as stock while reducing power consumption by 45W bringing it down to just 183W under gaming load.”

Ännu en anledning att faktiskt heja på AMD och deras framgång, kommande framgång(ar) kanske är bättre att skriva.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Priset är där det är, tyvärr är det vi konsumenter som sätter gränsen och vad som är acceptabelt iom att många köper oavsett priset, där läggs ribban tyvärr, MEN, alltid detta "men", jag tror att dessa korts prestanda kommer öka avsevärt med mjukvara tids nog.

Kikar man på Jay t.ex (jag gillar hur han formulerar och exprimenterar, förklarar) så är dessa kort vänliga när det kommer till överklockning vad det verkar och med bättre mjukvara i framtiden kommer korten, jag siar och gissar, öka prestandan bra mycket mer.

Gissningar ja och mycket hopp absolut.

*Edit
När man är hemma med grabben (föräldraledig) så finns tid att snappa upp ett och annat på alla sociala plattformar.
Detta finner jag mer än intressant, källa @_rogame / twitter:

” I find @ComputerBase undervolting results of AMD RX 6800 very interesting.

By going from 1.025v stock to 0.9v, they were able to roughly maintain the same performance/clock behavior as stock while reducing power consumption by 45W bringing it down to just 183W under gaming load.”

Ännu en anledning att faktiskt heja på AMD och deras framgång, kommande framgång(ar) kanske är bättre att skriva.

Yes, jag kommer undervolta min 6800 så fort jag får den.

AMD verkar ha större fokus på laptops. Kanske det dröjer så länge med RDNA2 för APUs för att de vill integrera infinity-cachen? Jag kan tänka mig att det är mycket svårare att implementera en cache som delas av CPU och GPU:n. än en som bara är för GPU:n.

AMD verkar även ha markerat var Navi22 och Navi23 placerar sig när det kommer till infinity-cachen. De har markerat 128MB, 96MB och 64MB med kryss. Det går även ihop med att den förhåller sig till minnesbussen (196 bitars på navi22 => 96MB , 128 bitar på navi23 => 64MB). Navi22 kan nog bli ett förvånansvärt bra 1440p-kort , medan Navi23 blir ett 1080p kort. Jag menar, 32MB verkar till och med vara rätt så ok för att köra en APU i 1080p eller 720p.

När man tänker på allt detta så är det inte helt osannolikt att Navi23 kommer att vara en "NVIDIA-killer" för laptops.

Permalänk
Medlem

Scott Herkelman om tillgängligheten på korten: "Vad ni såg idag var kort som vi gjorde för 4-5 månader sedan." Efter att de såg att Ampere-korten såldes ut, och konsolerna såldes ut, så har de försökt producera fler kort och skicka dem till AIBs. Kommer att bli bättre i December.

Kan nämnas att 3080 som NVIDIA släppte vid release verkar ha tillverkats i mitten av Juni-Augusti. Så AMD verkar har startat ungefär samtidigt. Någonting säger mig att det kan nog komma en hel del kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Nja, den stora plumpen är väl att 3080 fortfarande är det bästa kortet för spelare. Helt tvärtemot vad AMD presenterade under deras brief.

Om du är intresserad av spel tycker jag att det är konstigt att du anser något så stämningshöjande som RT oväsentligt?

RT är fortfarande för dåligt för att vara relevant, i mitt tycke. När man måste sänka kvalitén (DLSS) för att det ska bli spelbart med RT på så tappar det liksom poängen.

Så nej, ännu så länge är det oväsentligt. Det kommer nog bli bra med tiden men där är vi inte än.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Det är garanterat mer än du tror som behöver kortets prestanda i sitt jobb.

Behöver man kortet för sådant så köper man inte kort ämnade för spel. Särskilt inte om man jobbar med grafisk produktion då de professionella korten har helt andra egenskaper som är anpassade för sådant.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Scott Herkelman om tillgängligheten på korten: "Vad ni såg idag var kort som vi gjorde för 4-5 månader sedan." Efter att de såg att Ampere-korten såldes ut, och konsolerna såldes ut, så har de försökt producera fler kort och skicka dem till AIBs. Kommer att bli bättre i December.

Kan nämnas att 3080 som NVIDIA släppte vid release verkar ha tillverkats i mitten av Juni-Augusti. Så AMD verkar har startat ungefär samtidigt. Någonting säger mig att det kan nog komma en hel del kort.

Tror inte det kommer en hel del kort. En del ja.. men inte en hel del. januari-februari gissar jag det börjar öppna upp lite.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Behöver man kortet för sådant så köper man inte kort ämnade för spel. Särskilt inte om man jobbar med grafisk produktion då de professionella korten har helt andra egenskaper som är anpassade för sådant.

Vet du skillnaden på hur t.e.x quadro 4000 står sig? Kan ju vara en kostnadsfråga också. Quadro kort är ju inte gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Vet du skillnaden på hur t.e.x quadro 4000 står sig? Kan ju vara en kostnadsfråga också. Quadro kort är ju inte gratis.

Nej, jag vet att de kostar mycket mer men är det vad man behöver så skaffar man det. Visst, mindre enmansföretag kanske inte har den ekonomin till en början men jag tror ändå det är ett fåtal i sammanhanget. Proffskorten har helt enkelt sådana stora fördelar jämfört med spelkorten, till exempel vad gäller färgåtergivning och profiler, som spelkorten inte kommer i närheten av. Gör du film vill du ha exakthet som spelkorten helt enkelt inte kan leverera.

Så nej, jag tycker inte Linus argument håller i det sammanhanget. Det kanske duger för LTT och youtube men verkligen inte för filmproduktion. Hade spelkorten garanterat samma kvalité på produktionen så hade även proffsen kört med sådana och det skulle inte finnas en marknad för t.ex. Quadro eller Radeon Pro.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Hoppas AMD håller vad de lovar nu och att det inte rör sig om en minimal batch med nya referenskort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Hoppas AMD håller vad de lovar nu och att det inte rör sig om en minimal batch med nya referenskort.

Står inget om antal, bara om hur länge de ska produceras. Ryktena säger att lanseringsantalet producerats sedan i somras och set var ju inte så många kort direkt... jag skulle inte räkna med så många...