Permalänk
Medlem

Färdvägsritare + GPS-app

Tjo!

Är på jakt efter nån form av kartprogram där jag sittandes vid min dator kan markera diverse vägar jag vill köra och sedan exportera denna till en app i telefonen som då via gps visar hur jag följer sagda sträcka.

Finns ju ett gäng "vanliga" gps-appar, själv använder jag Waze, men det är just det här med att rita egna rutter jag vill åt.

Använder Andriod-lur så ser gärna att appen finns för det.

Är såklart snål som ett as så vill ha allt gratis om möjligt...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Panzerfister:

Tjo!

Är på jakt efter nån form av kartprogram där jag sittandes vid min dator kan markera diverse vägar jag vill köra och sedan exportera denna till en app i telefonen som då via gps visar hur jag följer sagda sträcka.

Finns ju ett gäng "vanliga" gps-appar, själv använder jag Waze, men det är just det här med att rita egna rutter jag vill åt.

Använder Andriod-lur så ser gärna att appen finns för det.

Är såklart snål som ett as så vill ha allt gratis om möjligt...

Har du testat Google My maps?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Panzerfister: Jag använder själv Google maps, lägger upp en resa och skickar den till telefonen. Sedan får jag indikationer om vart och när jag ska förflytta mig. Nu kör jag inte MC, men fungerar riktigt bra med gång och i kombination med lokaltrafiken. Det bästa med Google Maps är att dom har bättre exakthet på Bussar och tåg än vad SL själva har. Antagligen tack vare den position dom får från alla som åker.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Ibland ser man inte skogen för alla träden!
Använder inte Google Maps själv, annat än att Waze baserar sina kartor på den, men blir ett enkelt val att fixa med det nu!

Tusen tack för hjälpen!