Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferW:

@Hagge: Enligt TFT Central under Panel and Backlighting så är det inte "äkta" 10 bit men tillräckligt nära för att inte märka av skillnad om man inte arbetar professionellt

Hm, dåsa.. Tack för att du hittade fram det
Saken är den att riktig 10bit är ju säkert hur dyr som helst.
Såg precis att min Dell u2718q har 10bit ( 8bit + FRC ). Alltså inte riktig då. Men bilden är ju fin som helst. (Detta enligt prisjakts specs)
Dell U"P"2718Q har då riktig 10bit samt riktigt HDR med 1000nit och den kostar 16K. Det är typ en storebrorsa till min skärm..
Vad har du för skärmar @Twicefire

Saken är den att 8 och 10bit ska man enligt många inte ens kunna lägga märke till, vid vanligt användning. Utan måste verkligen gå in på professionellt arbete..

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Hm, dåsa.. Tack för att du hittade fram det
Saken är den att riktig 10bit är ju säkert hur dyr som helst.
Såg precis att min Dell u2718q har 10bit ( 8bit + FRC ). Alltså inte riktig då. Men bilden är ju fin som helst. (Detta enligt prisjakts specs)
Dell U"P"2718Q har då riktig 10bit samt riktigt HDR med 1000nit och den kostar 16K. Det är typ en storebrorsa till min skärm..
Vad har du för skärmar @Twicefire

Saken är den att 8 och 10bit ska man enligt många inte ens kunna lägga märke till, vid vanligt användning. Utan måste verkligen gå in på professionellt arbete..

har 8 + FRC har jag för mig också på mina dell och det räcker gott och vä för mig kan jag säga riktigt riktigt bra färger enligt mig själv :). Har Dell u2715H.

Precis så räcker det få upp 120fps i 3440x1440 ett bra tag framöver säkerligen

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

har 8 + FRC har jag för mig också på mina dell och det räcker gott och vä för mig kan jag säga riktigt riktigt bra färger enligt mig själv :). Har Dell u2715H.

Precis så räcker det få upp 120fps i 3440x1440 ett bra tag framöver säkerligen

Aa, även din är ifrån ultrasharp serien. Riktigt bra skärmar.
Får se tror det blir gsync ändå då. Förlorar 24hz o typ det är det mesta som känns.
Ska ha koll på när det landar i butik elr hur lång tid det tar för er som beställt o få den.
Ska se de som en countdown Får du ett Mail att skärmen är påväg, skulle du kunna uppdatera här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Jag skickade tillbaka Alienware skärmen då jag faktisk fick fel modell från Elgiganten till och med så la en beställning på G modellen då den har rätt mycket mindre input lag.

Har Gsync nu och det är riktigt jäkla underbart faktisk.

I alla fall enligt: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950g.htm

Har den verkligen det eller är det återigen olika siffror som jämförs med varandra, typ som det var när AWn ansågs ha bättre input lag än X34P men verkligheten tycks varit att dom i stort sett har samma (vilket verkar rimligt då dom har samma panel och gsync modul)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

@d3rrty: Ja du kommer märka i fps spel rätt mycket,Det va därför jag gick tillbax till en 27 tummare med 165ghz igen

Märka vadå, skillnden mellan 144 hz och 165 hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Har den verkligen det eller är det återigen olika siffror som jämförs med varandra, typ som det var när AWn ansågs ha bättre input lag än X34P men verkligheten tycks varit att dom i stort sett har samma (vilket verkar rimligt då dom har samma panel och gsync modul)?

Panelen må vara likadan men dem blir tweakade för återförsäljaren. Tex så har Aw skärmen ingen
”Gamma” inställning och bara en sån grej kanske minskar input lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Panelen må vara likadan men dem blir tweakade för återförsäljaren. Tex så har Aw skärmen ingen
”Gamma” inställning och bara en sån grej kanske minskar input lag.

Du menar förmodligen att tillverkaren gör det? Tvivlar starkt på att gamma skulle påverka input lag

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Aa, även din är ifrån ultrasharp serien. Riktigt bra skärmar.
Får se tror det blir gsync ändå då. Förlorar 24hz o typ det är det mesta som känns.
Ska ha koll på när det landar i butik elr hur lång tid det tar för er som beställt o få den.
Ska se de som en countdown Får du ett Mail att skärmen är påväg, skulle du kunna uppdatera här ?

yes , la en beställning väntar på svar ungefär då jag frågat Inet. Men ja jag kan uppdatera ;). Precis 24hz mindre offrar jag för mindre input lagg då 120hz är ändå sweetspot.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Nu har inet uppdaterat när skärmen beräknas vara i lager: https://www.inet.se/produkt/2214243/lg-34-34gk950g-qhd-curved...

2019-01-30

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Du menar förmodligen att tillverkaren gör det? Tvivlar starkt på att gamma skulle påverka input lag

Tänk att mycket grejer ändras, och inte bara "gamma"
Dem drar olika mycket ström, ena har högtalare, andra o har de o de där.. du vet. Något kan sätta ditt begränsningar.. Dock är det ändå teorier

Skrivet av Twicefire:

Nu har inet uppdaterat när skärmen beräknas vara i lager: https://www.inet.se/produkt/2214243/lg-34-34gk950g-qhd-curved...

2019-01-30

Jag såg det, fyfan

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Tänk att mycket grejer ändras, och inte bara "gamma"
Dem drar olika mycket ström, ena har högtalare, andra o har de o de där.. du vet. Något kan sätta ditt begränsningar.. Dock är det ändå teorier

Jag såg det, fyfan

Aja jul snart och fyller i januari så får se det som försenad julklapp och present till mig själv

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tänk att mycket grejer ändras, och inte bara "gamma"
Dem drar olika mycket ström, ena har högtalare, andra o har de o de där.. du vet. Något kan sätta ditt begränsningar.. Dock är det ändå teorier

Ja, det är väl främst i det du tar upp som jag upplever att de största skillnaderna finns, design, extra features etc men att grundkonstruktionen mkt bestäms av NVidia och därmed är rätt lika, speciellt om man dessutom kör samma panel. Har bara sett TFTCentrals recenssion men den tycker jag var i linje med detta.

Permalänk
Medlem

Är intresserad av någon av dessa skärmar men freesync skärmen är väll bättre med 144hz och 1 ms? Har ett 1080ti men är ju lite drygt å köpa en dyrare skärm som är sämre bara för gsync eller är den bättre på andra fronter? Ursäkta om jag missat om någon tagit upp detta.

Visa signatur

i7 8700k 4,8ghz , msi 1080ti gaming x , 16gb ram 3333mhz , lg34gk950f.

Permalänk
Skrivet av Sib90:

Är intresserad av någon av dessa skärmar men freesync skärmen är väll bättre med 144hz och 1 ms? Har ett 1080ti men är ju lite drygt å köpa en dyrare skärm som är sämre bara för gsync eller är den bättre på andra fronter? Ursäkta om jag missat om någon tagit upp detta.

typ missat allt / hela tråden?

MS behöver du inte ens bry dig om då det inte visar om skärmen är snabb eller inte, samt endast du kan avgöra vilken skärm du vill ha. Bara typ några rader upp har jag radat upp varför jag valde gsync till exempel.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sib90:

Är intresserad av någon av dessa skärmar men freesync skärmen är väll bättre med 144hz och 1 ms? Har ett 1080ti men är ju lite drygt å köpa en dyrare skärm som är sämre bara för gsync eller är den bättre på andra fronter? Ursäkta om jag missat om någon tagit upp detta.

Det är väl egentligen samma skärm som jag förstått det men GSync modulen i Version 1 stödjer inte högre "pixelklocka" än detta. När det gäller millisekunder hit och dit så tenderar folk att grovt överskatta sin egen förmåga

Permalänk
Medlem

https://www.computersalg.se/i/4875711/lg-34gk950g-b-86-4-cm-3...

Computersalg har den inne för 1.600 mer än Inet.. är Inets pris satt på sten eller primär?
Funderar på att ta den från computersalg o få den strax efter nyår iställe

Permalänk
Skrivet av Hagge:

https://www.computersalg.se/i/4875711/lg-34gk950g-b-86-4-cm-3...

Computersalg har den inne för 1.600 mer än Inet.. är Inets pris satt på sten eller primär?
Funderar på att ta den från computersalg o få den strax efter nyår iställe

Hur blev det för nu har dom tagit bort den från sidan enligt prisjakt.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Hur blev det för nu har dom tagit bort den från sidan enligt prisjakt.

Prsjakt har varken computerrsalg o proshop när det gäller den a skärmen ..
Dock har pricerunner det. Inte beställt än dock.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Prsjakt har varken computerrsalg o proshop när det gäller den a skärmen ..
Dock har pricerunner det. Inte beställt än dock.

Jag inväntar hellre Inet då dom är sköna att ha med gällande retur osv.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna skärmen istället för 34'.
https://www.inet.se/produkt/2214245/lg-32-32gk850g-qhd-va-g-s...

LG 32'' 32GK850G QHD VA G-Sync

Permalänk
Skrivet av jeppejc:

Vad tror ni om denna skärmen istället för 34'.
https://www.inet.se/produkt/2214245/lg-32-32gk850g-qhd-va-g-s...

LG 32'' 32GK850G QHD VA G-Sync

Beror på hur du menar , jag personligen kommer aldrig välja en VA panel igen bilden kändes suddig på dom flertalet jag testat.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Jag inväntar hellre Inet då dom är sköna att ha med gällande retur osv.

Jo, tänkte också på det. Fysisk butik o allt.. Men vill ha den, helst imorgon

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jo, tänkte också på det. Fysisk butik o allt.. Men vill ha den, helst imorgon

HAHAH skojja inte sitter och dreglar över den varje dag :/.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

HAHAH skojja inte sitter och dreglar över den varje dag :/.

Vet du vad skillnaden är mellan 34GK950G-B och utan B..
T.ex. den på Inet är utan B och den på Computersalg är med B.
Kan det ha o göra med regions förpackningar?

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Vet du vad skillnaden är mellan 34GK950G-B och utan B..
T.ex. den på Inet är utan B och den på Computersalg är med B.
Kan det ha o göra med regions förpackningar?

Ena är väll med g synk och 120hz och andra är med 144hz och freesync ? Samt dom verkar inte riktigt ha koll på skärmens specifikationer så känns inte rätt köpa från dom enligt mig.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Ena är väll med g synk och 120hz och andra är med 144hz och freesync ? Samt dom verkar inte riktigt ha koll på skärmens specifikationer så känns inte rätt köpa från dom enligt mig.

Jo, men freesync heter F i slutet och Gsync heter G. Men efter G och F finns det ett "B". Butiker utanför Sverige har just "-B"

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jo, men freesync heter F i slutet och Gsync heter G. Men efter G och F finns det ett "B". Butiker utanför Sverige har just "-B"

Ingen anning då faktisk tyvärr.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag är lite lat så här i juletider men finns det några fler seriösa recenssioner på främst 950G skärmen ute ännu och vad är isf slutsatserna? I teorin låter det (som ofta) bra men t.ex. TFTCentrals recenssion antyde att skillnaderna mog X34P och AW3418 var rätt små i praktiken. Framför allt är det ljusstyrka jag retar mig på att min X34P saknar, inte i spel då främst utan för kontorsarbete osv.

Och ja, är väl medveten att jag enligt experter som @Laxpudding förmodligen har på tog för mkt ljusstyrka på men vad ska man säga, är en sucker för tryck i bilden helt enkelt

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jo, men freesync heter F i slutet och Gsync heter G. Men efter G och F finns det ett "B". Butiker utanför Sverige har just "-B"

Beställde från : https://www.computersalg.se/i/4875711/lg-34gk950g-b-86-4-cm-3... för att se om dom har en på lager att skicka då Inet inte verkar få någon leverans på ett bra tag.

Då inet verkar dröja evigheter på att få hem skärmen och orkar inte vänta längre 1000kr skillnad typ men spelar ingen roll känner jag.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Beställde från : https://www.computersalg.se/i/4875711/lg-34gk950g-b-86-4-cm-3... för att se om dom har en på laget att skicka då Inet inte verkar få någon leverans på ett bra tag.

Då inet verkar dröja evigheter på att få hem skärmen och orkar inte vänta längre 1000kr skillnad typ men spelar ingen roll känner jag.

Jo, frågade även LG vad det där med "B" i slutet av varje modell betyder, och det är regions koder. Så du får ju exakt likadan skärm men kan stå typ Engelska på paketet istället för Svenska, t.ex.

Dock vet jag inte om jag personligen ska ha Gsync modellen längre. Nu när Nvidia annonsera att Freesync kommer funka på Nvidia kort
Hahah det jag tänkte på hände verkligen ^^,