Permalänk
Inaktiv

Morrowind - OpenMW

Tja, ville mest försäkra mig om att folk är medvetna om modden (egentligen ingen mod, utan en helt ny motor) OpenMW till Morrowind, Morrowind som i min mening i alla fall är den bästa i Elderscrolls-serien. Där är mycket nytt och ser riktigt bra ut när man konfigurerat det lite.

Opensource också vilket alltid är extra trevligt med tanke på alla talangfulla kreativa människor det finns där ute.

Vill du att det ska se så bra ut som möjligt, gå in här och läs igenom och ställ in. Samt här kan du läsa vad allt gör.

Att få spela om detta fantastiska spel med dagens nymodigheter rent tekniskt är en fröjd för själen. Det har mognat tillräckligt så väl värt för dig och prova

Min nuvarande toon, lite alltiallo

Permalänk

Tack för tipset hade ingen aning!

Morrowind är inte bara bäst i Elderscrolls-serien. Det är det bästa spelet genom tiderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv

@Ninotramp: Välbekomme min vän, sprider gärna lite ljus i mörkret här, och speciellt till folk med god smak

Permalänk
Medlem

Har testat OpenMW i ett tidigare skede för något/några år sedan. Då upplevde jag dock att det krävde väldigt mycket mer av datorn och inte riktigt gick att spela igenom ordentligt.

Har det kommit så långt nu så att spelet går att spela rakt igenom utan strul?

Och ja, Morrowind är i särklass det bästa Elderscrolls spelet, Alla vet det

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||