Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Power.se hade Series X till försäljning i flera timmar i morse. Jag tänkte skriva det direkt, men så fick jag stopp i toaletten och glömde bort det.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av King Grub:

Power.se hade Series X till försäljning i flera timmar i morse. Jag tänkte skriva det direkt, men så fick jag stopp i toaletten och glömde bort det.

Hoppas det löste sig haha!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Är det någon här som lirar Watch Dogs Legion och har fått den nya 4.0 uppdateringen? Släpptes i tisdags men jag har ännu inte fått ner den. Testar att ominstallera spelet just nu

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa en series s fyndvara från netonnet? Eller är det troligt en enhet med coilwhine eller annat skit man får..

Permalänk
Medlem

Du har samma ångerrätt på fyndvaror som på ordinarie sortiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

Jag gick från en One S till Series S. Tidigare har jag knappt använt xboxen pga laddningstiderna. Det problemet blir löst och det är en oerhört mycket trevligare upplevelse att använda series S. Så bara för det tycker jag det är värt en uppgradering.

Med det sagt så beror det nog på vad ni spelar. Om xboxen är det ni spelar mest så tror jag nog att en series X är det bättre köpet i längden även om series S presterar bra just nu.

Jag har en hyfsat kompetent PC som jag håller uppgraderad och använder till tyngre gejming. Xboxen är för mig mest ett kul komplement för plattformare och NHL.

Nu har jag beställt massa xbox gold kort och en series s! Du övertygade mig. Hoppas man blir nöjd 😆

Permalänk
Medlem

Är glad att jag väntat med denna då jag inte har någon RT-funktionell PC!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alrik:

Vågar man köpa en series s fyndvara från netonnet? Eller är det troligt en enhet med coilwhine eller annat skit man får..

Vad gäller coilwhine så har jag inte läst om många xbox (series S/X) som har detta problem. Verkar vara PS5:orna som har mest problem där.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Nu har jag beställt massa xbox gold kort och en series s! Du övertygade mig. Hoppas man blir nöjd 😆

Haha, oh noes! Nu hoppas jag också att du blir nöjd, annars får jag smyga runt här på forat och skämmas.

En bra sak är iaf att de gamla Xbox one S-kontrollerna matchar de nya i nyans och fungerar utmärkt. Skönt att slippa köpa extrakontroller.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag blir så imponerad av support ibland, i detta fall Ubisoft, har problem med att damen inte kommer åt Season Pass material på spel jag har köpt.

Jag skrev:

Citat:

I have logged in with my account on both consoles now and I can access the new content.
My wife can't access the Season Pass content on neither consoles.

Dom svarade:

Citat:

As I understand, the additional content from the Season Pass for Watch Dogs: Legion cannot be accessed on another console.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Vad gäller med Xbox 360 trådlösa handkontroll. Kommer den fungera till något eller kan jag glömma dem?
Google verkar ge mig lite olika svar...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/prgDiyd2eIs

Är glad att jag väntat med denna då jag inte har någon RT-funktionell PC!

Kört dom andra så blir att köra detta också. Perfekt med en Next gen Patch! Ser riktigt snyggt ut

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Vad gäller med Xbox 360 trådlösa handkontroll. Kommer den fungera till något eller kan jag glömma dem?
Google verkar ge mig lite olika svar...

Nej det fungerar inte...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lurcazzus:

Vad gäller med Xbox 360 trådlösa handkontroll. Kommer den fungera till något eller kan jag glömma dem?
Google verkar ge mig lite olika svar...

Du kan använda dom till datorn om du har en dongel. Jag testade att köra XCloud på min laptop med en gammal 360-kontroll och det funkade bra, och förstås alla PC-spel med stöd för kontroll, emulatorer och så vidare.

Permalänk
Medlem

"Lost Judgment, the sequel to hit legal thriller Judgment, releases worldwide on September 24, 2021 for Xbox Series X|S, and Xbox One!"

Permalänk
Medlem

Open Country verkar vara trevligt substitut för mig som inte gillar att bege mig ut i vildmarken speciellt mycket

Permalänk
Medlem

Hur FAN ska man få tag i en Series X? Stalkar alla sidor dagligen men lyckas fan aldrig få tag på en. >︿<

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Hur FAN ska man få tag i en Series X? Stalkar alla sidor dagligen men lyckas fan aldrig få tag på en. >︿<

Testat Distili.io?

Permalänk
Skrivet av snajk:

Du kan använda dom till datorn om du har en dongel. Jag testade att köra XCloud på min laptop med en gammal 360-kontroll och det funkade bra, och förstås alla PC-spel med stöd för kontroll, emulatorer och så vidare.

Inhandla en ny kontroll istället, så nu kan grabben och jag köra bilspel ihop.
Och Lego, även om han hade rätt svårt för styrningen och vi fick byta kontroller titt som tätt.

Permalänk
Medlem

Herregud.. Precis börjat spela gears 5 på min series s och det går seriöst inte ens höra fläkten om jag inte pressar örat mot utblåset. Och då är det mer att jag känner lufttrycket.
Och inte en tillstymmelse till coilwhine.
Markant skillnad på fläktljud jämfört med ps5 och då tyckte jag ändå den var tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Herregud.. Precis börjat spela gears 5 på min series s och det går seriöst inte ens höra fläkten om jag inte pressar örat mot utblåset. Och då är det mer att jag känner lufttrycket.
Och inte en tillstymmelse till coilwhine.
Markant skillnad på fläktljud jämfört med ps5 och då tyckte jag ändå den var tyst.

Series S är en imponerande liten maskin, har både den och X.
hoppade mellan X och S när jag speleade Gears 5 beroende på tid på dygnet (så man stör så lite som möjligt) och var imponerad hur pass snyggt Gears 5 var på S fast den klenare hårdvaran.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Series S är en imponerande liten maskin, har både den och X.
hoppade mellan X och S när jag speleade Gears 5 beroende på tid på dygnet (så man stör så lite som möjligt) och var imponerad hur pass snyggt Gears 5 var på S fast den klenare hårdvaran.

Jag köpte en s för jag har en kompetent pc och kände för att ha något till soffan. Tänkte jag testar s och ärligt talat så tror jag inte jag kommer köpa en x nu. Fruktansvärt nöjd med denna lilla mini datorn.

Permalänk
Konsolgrävare

The future of Gears

"As we look to future games, we’re excited to start shifting our resources to next-gen development using Unreal Engine 5."

https://www.gears5.com/the-future-of-gears-5

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Fick mejl från Maxgaming att de har Xbox Series X i lager nu.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i en från Power den 5 maj som just dök upp på utlämningsstället.

Permalänk
Skrivet av BlastedBear:

Fick mejl från Maxgaming att de har Xbox Series X i lager nu.

Du har rätt, det är tillgängligt. https://www.maxgaming.se/sv/xbox-series/xbox-series-x

Visa signatur

Loading Swedish: ████████░░░░ 69%

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlastedBear:

Fick mejl från Maxgaming att de har Xbox Series X i lager nu.

Fick mailet om att den fannsi lager 13:25. 13:26 fick jag mailet om orderbekräftelsen

Permalänk
Medlem

Max Gaming gick från 30+ i lager till 5+ på 15 minuter. Jag fick orderbekräftelse, men så får man se om de skickar förstås. https://www.maxgaming.se/sv/xbox-series/xbox-series-x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Extemporaneous:

Tråkigt att "stora" butiker kör prispåslag på även konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Max Gaming gick från 30+ i lager till 5+ på 15 minuter. Jag fick orderbekräftelse, men så får man se om de skickar förstås. https://www.maxgaming.se/sv/xbox-series/xbox-series-x

Dom skickade min rätt snabbt, fick orderbekräftelse 13:35 och skickades nu 14:26