Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av sweg123:

Har en i kassan nu, försöker som en galning

Bara kämpa, och ge inte upp förrän den går igenom!
Det kan bli att du blir skickad tillbaka eller att du kommer till någon dead-end, men använd tillbaka och framåtpilarna i browsern och försök hitta tillbaka till kassan så ska det nog gå så fort en blir ledig!
Stäng i alla fall inte fönstret!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Inte för mig, i alla fall.

EDIT: Att det skiftar kan ju antingen bero på att det fylls på eller att varorna reserveras men att man inte går vidare, time-out.

Jag kollade bara på kul via datorn precis efter midnatt men var slut i lager. Kollar jag via mobilen finns de dock. Varit med om samma förut.

Kanske cookies som spökar? Testa via mobil eller incognito om det inte funkar för er och se om det blir skillnad!

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Jag kollade bara på kul via datorn precis efter midnatt men var slut i lager. Kollar jag via mobilen finns de dock. Varit med om samma förut.

Kanske cookies som spökar? Testa via mobil eller incognito om det inte funkar för er och se om det blir skillnad!

Hur lång tid tog det förresten för att ordern skulle gå från "väntande" till "behandlad" (eller motsvarande)?

Permalänk
Skrivet av sweg123:

Har en i kassan nu, försöker som en galning
E: Fick tag på ett! Då blir det att skicka tillbaka mitt Series S som jag bokade

Grattis! Precis samma för min del, bokade en Series S redan i september men ångrade mig förra veckan så är superglad att jag får en Series X nu

Permalänk
Medlem

Nu börja klockan dra iväg. Har inte Bring fått in godset nu så är de nog kört att få den imorgon. Väldigt skumt man inte få nån uppdatering....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Nu börja klockan dra iväg. Har inte Bring fått in godset nu så är de nog kört att få den imorgon. Väldigt skumt man inte få nån uppdatering....

Hoppas att den är i min stad imon, då borde de ju inte vara någon fara! Hoppas jag.....

Permalänk
Medlem

Drog en pre-order på min Xbox series X runt 9 min efter det gick live, och fick meddelande i fredas att jag får vänta tills december för att få mitt exemplar så ej på release dagen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Nog hade det känts bättre om man fått ett sms eller liknande som bekräftar en senare leverans, typ Torsdag, eller Fredag.

Men att inte få någon information ö.h.t angående leverans och dessutom inget nytt datum känns ju sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Drog en pre-order på min Xbox series X runt 9 min efter det gick live, och fick meddelande i fredas att jag får vänta tills december för att få mitt exemplar så ej på release dagen.

Vilka beställde du genom?

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Tänkte plocka ut min XSX på Webhallen imorgon . Såg att jag har 5% rabatt på presentkort via benify. Någon som vet om man kan använda det på en redan lagd order om man ska hämta i butik? Står inget om det på hemsidan , bara att det inte går att använda på befintliga orders

Permalänk
Medlem

Nu har planet med leverans från Microsoft landat på Sturup, verkar lovande!

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

Tror ni man kan ha en chans om man åker till EG klockan 10 och om.det är så att dom har i butik? Missa inatt, satt uppe och uppdatera sidan vid 00:02 men fanns inga

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hört något som sin leverans än? Tänker på er som bokat via EG och inte heller med all access.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Är det någon som har hört något som sin leverans än? Tänker på er som bokat via EG och inte heller med all access.

Tvärtyst - inte ett ljud. Enligt kundservice skulle leverans ske idag så det blir spännande.

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av foretshaun:

Tvärtyst - inte ett ljud. Enligt kundservice skulle leverans ske idag så det blir spännande.

Deras kundservice verkar sitta och läsa innantill från utifrån ordernumret där det står beräknad leverans, och nöjer sig med det utan att faktiskt ta reda på något mer?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Är det någon som har hört något som sin leverans än? Tänker på er som bokat via EG och inte heller med all access.

Jag fick epost igår kväll kl. 22:22 att det var på väg, en timme senare var det i Jönköping. Nu kl 05:50 var det i Nybro, så jag får nog mitt idag.

EG, bara konsoll, ej all access, det billiga fraktsättet.
Jag bokade den 22:e September kl. 09:08.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av StenmanJones:

Jag fick epost igår kväll kl. 22:22 att det var på väg, en timme senare var det i Jönköping. Nu kl 05:50 var det i Nybro, så jag får nog mitt idag.

EG, bara konsoll, ej all access, det billiga fraktsättet.
Jag bokade den 22:e September kl. 09:08.

Går det via Bring Express?
Jag beställde ett spel från Elgiganten som jag nu kan hämta ut.
När jag klickar på spårningsnunret för detta spel hamnar jag på Brings hemsida, men där får jag ingen träff alls.
Däremot har jag fått besked att spelet finns att hämta hos Postnord i stan...
Tänkte på er som inte inte fått ngt spårningsnunmmer alls, att det kanske är Bring som sölar.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Verkar inte ingå i Game Pass men en stark rekommendation för multiplayer med familjen är "Crash Team Racing" (verkar finnas en remake med bättre grafik osv nu som kallas "Nitro-Fueled"). Har bränt många timmar på det spelet med mycket skoj och skratt med vänner och familj i åldrarna 5-50.

Kan spela upp till 4 spelare samtidigt. Racingspel som är rätt barnvänligt. Inte särskilt komplicerat men finns ett riktigt elemant av skicklighet i det när man kommer in i det.

Skrivet av Izeen:

Jag och mina grabbar(6 och 8 år) har haft många timmar skoj med minecraft dungeons, jag är personligen ett fan av dungeon crawlers så kanske lite bias men grabbarna har tyckte det varit riktigt kul också. Kändes som ett väldigt bra intro till spel där man går upp i level, hur utrustning och gear gör karaktären starkare och hur man kan komponera olika builds. STORT plus att menyerna etc finns på svenska då dom inte är så slipade på engelska ännu.

För eget solo spelandes skull så var subnautica helt fantastiskt, inte haft den spelupplevelsen på länge!

Skrivet av pacc:

Rocket league, Minecraft, human fall flat, legospel är splitscreen. De flesta online multiplayer är inte det, men har du en bra pc kan ni joina för forza horizon, fortnite etc.

Men testa lite lättsamma spel på gamepass till att börja med, untitled goose game t.ex.

Skrivet av Valloniet:

Just Rocket League är otroligt lyckat så sett att det går utmärkt att vara på helt olika nivå sinsemellan och ändå få ut verklig spelglädje av det. Visst kan det vara kul att t ex köra renodlade barnspel eller typ Overcocked/Moving Out (båda finns förövrigt på Game Pass), men då är det snarare helhetsupplevelsen man kommer åt. Rocket Leauge är verkligen genuint roligt i co-op även gameplaymässigt.

Ett annat speltips är Levelhead. Tyckte det var lite väl mycket plojvarning över trailern men prövade det ändå. Spelet var oväntat kul. Tighta kontroller och verkligen gjort för co-op.

Stort stack för tipsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Jag fick epost igår kväll kl. 22:22 att det var på väg, en timme senare var det i Jönköping. Nu kl 05:50 var det i Nybro, så jag får nog mitt idag.

EG, bara konsoll, ej all access, det billiga fraktsättet.
Jag bokade den 22:e September kl. 09:08.

Valde du alternativet som kostade 0kr? Om du gjort det och fått paketet före oss som bokat med express, så hoppas jag på att dom drar av frakten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Går det via Bring Express?
Jag beställde ett spel från Elgiganten som jag nu kan hämta ut.
När jag klickar på spårningsnunret för detta spel hamnar jag på Brings hemsida, men där får jag ingen träff alls.
Däremot har jag fått besked att spelet finns att hämta hos Postnord i stan...
Tänkte på er som inte inte fått ngt spårningsnunmmer alls, att det kanske är Bring som sölar.

Det är via Bringa ja, men inte express.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Valde du alternativet som kostade 0kr? Om du gjort det och fått paketet före oss som bokat med express, så hoppas jag på att dom drar av frakten...

Det är den som kostar 0 kr ja, man är ju snålänning =P

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av foretshaun:

Tvärtyst - inte ett ljud. Enligt kundservice skulle leverans ske idag så det blir spännande.

Beställde med express frakt den 22/9 strax efter kl 9, dom säger att jag ska få den idag men jag har inte heller fått något besked via mail eller sms

Permalänk
Medlem

Min enhet från Microsoft är nu på Arlanda. Så räknar absolut med att den är framme innan dagens slut.

Elgiganten har fortfarande inte sagt ett ord. Inget från Bring heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Min enhet från Microsoft är nu på Arlanda. Så räknar absolut med att den är framme innan dagens slut.

Elgiganten har fortfarande inte sagt ett ord. Inget från Bring heller.

Min också! Hypen växer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Valde du alternativet som kostade 0kr? Om du gjort det och fått paketet före oss som bokat med express, så hoppas jag på att dom drar av frakten...

Jag beställde också 09:07 22/9 med expressfrakt och har inte heller fått ngt mail eller SMS. Jag tror det är kört för dagen och EG har misslyckats enormt att leverera en produkt som de hade 2 månader på sig at förbereda. Att ge tillbaka fraktkostnaden är det minsta de borde göra.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller hört något. Besviken på EG. I synnerhet efter som de som beställt snålfrakt verkar få i dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatalus:

Jag beställde också 09:07 22/9 med expressfrakt och har inte heller fått ngt mail eller SMS. Jag tror det är kört för dagen och EG har misslyckats enormt att leverera en produkt som de hade 2 månader på sig at förbereda. Att ge tillbaka fraktkostnaden är det minsta de borde göra.

Ja det är mycket märkligt skött. Har varit i kontakt med dem så många gånger och fått skilda bud (om den kommer 10e eller 11e) och att jag inte ska räkna med försening. Jag räknar inte ens med att få enheten i November så lite som jag vet nu.

Permalänk
Medlem

Ser att min maskin som är ship to store på elgiganten väntar på omlastning på terminal medan de samtidigt säger att de har series X i lager i 70 butiker (bland annat butiken där jag beställt)

Någon som vet om all access (som väl är något slags elektronisk licens man inte ska behöva lägga in manuellt) är låst till en viss maskin redan vid skeppning eller om det löses på butiken så man borde kunna prata snällt med dem och få ut en av lagermaskinerna om "Ankommit terminal för omlastning" inte löser sig under morgonen?

Felräknat av mig :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av downwind:

Ser att min maskin som är ship to store på elgiganten väntar på omlastning på terminal medan de samtidigt säger att de har series X i lager i 70 butiker (bland annat butiken där jag beställt)

Någon som vet om all access (som väl är något slags elektronisk licens man inte ska behöva lägga in manuellt) är låst till en viss maskin redan vid skeppning eller om det löses på butiken så man borde kunna prata snällt med dem och få ut en av lagermaskinerna om "Ankommit terminal för omlastning" inte löser sig under morgonen?

Tror ingen vet eftersom ingen fått sin leverans ännu men givet att vissa i tråden verkar få sin All Acess levererad idag men enheten den 13:e så ser det ut som att de är separata.

Du får nog tyvärr lägga tiden på att testa. Om inte support öppnar innan varuhuset och du hinner chatta/ringa.