Permalänk
Avstängd

Nya Trådlösa Lurar

Då jag I Fredags lyckades supa bort mina gamla Sony-lurar är jag på jakt efter ett par nya.

Har spanat in dessa.

Är dom värda priset?

Hade tidigare dessa.

Vad jag söker efter är något med mkt och kraftfull bas, liksom de jag hade.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Om 1000XM3 är värda sitt pris är ju ganska subjektivt. Är man ute efter absolut bästa tänkbaka brusreducering är de kanske det eftersom de i nuläget är bäst på just det.
Frågar du mig lämnar ljudet kanske lite att önska men det får man kanske ta om man ska ha bästa brusreduceringen. De har en, IME, väldigt väldigt liten ljudbild och låter extremt instängda. Basen, skulle du kanske gilla dock. Åtminstone är den, i mitt tycke, väldigt överdriven och "boomy".

Andra tänkbara alternativ är ju XB900N, som är "extrabasversionen" av H900N.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5136125

Eller efterföljaren till H900N, H910N, som ska ha ärvt mycket av brusreduceringsegenskaperna av 1000XM3 och kanske, kanske, har de touchkontroller som funkar i medelsvenskt höst/vinter/vårväder, vilekt 1000XM3 har problem med...
I skrivande stund finns de för 1990kr i flertalet butiker.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5185723

Eftersom du ändå tittar på 1000XM3 kan du ju kolla in Bose QC 35 II och 700. De har inte lika bra brusreducering som 1000XM3 men presterar ändå bra. De är dock, IME, inte lika basiga, vilket kanske talar till deras nackdel i ditt fall.

Permalänk
Medlem

xm3 är i mitt tycke mycket bra för inomhusbruk.
Utomhus i minusgrader så strular touchkontrollern.
xm3 har dessutom en horribel mikrofon. Endast om du befinner dig ensam i ett tyst rum kan folk höra vad du säger.

Själv väntar jag på ces2020 och hoppas att sony presenterar xm4 där detta har blivit åtgärdat.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB