Någon som gillar att spela quiz?

Permalänk
Medlem

Någon som gillar att spela quiz?

Även kallat frågesport på svenska. Jag gillar det, speciellt när det är stor variation på ämnen, så man får se till att hålla allmänbildningen igång

Tipsa gärna om du vet något bra quiz-spel. Jag har bara spelat sådana på telefonen. Ett som heter QuizUp kan jag rekommendera. https://www.quizup.com/ Man kan både spela med random teman och välja teman själv, finns massor att välja på.

Ett annat spel är QuizDuel som jag spelade mycket tidigare (då det hette Quizkampen). Det är ganska kul men har inte samma funktionalitet som QuizUp.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Har dålig koll på quizappar, men är en jävel på pubquiz (om det är allmänkunskap - inte musik eller så).

2018 körde vi fredagsquiz på eftermiddagarna med nån livegrej i en app. Minns inte namnet på den nu. Kanske inte finns kvar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem

Älskar frågesport men kör inte så mycket nu för tiden. Körde mycket Quizkampen för några år sedan, visste inte ens att det hade bytt namn. Kommer även ihåg något man körde via webbläsaren som jag tror hette Oxie som jag hade för mig hade väldig variation men det var många år sedan det fanns.