Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som fått Stutter sen patchen igår ?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Nej, hade det föt några veckor sen. Fick ändra lite i Quality settings för att bli av med det.
Det laggade dock så mycket att det var ospelbart igår i Battle Royal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Nej, hade det föt några veckor sen. Fick ändra lite i Quality settings för att bli av med det.
Det laggade dock så mycket att det var ospelbart igår i Battle Royal.

jojo, men har kunnat lira med allt på max tidigare utan problem i 4k. Nu var det inte alls lika lent efter patchen igår.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det flyter på bättre sen patchen igår 🙄

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Vilken slags fps har folk i spelet? Jag tycker det är något otroligt skumt med detta spel, med ett 3080, 11700k och 32gb ram så kommer jag inte över 120 FPS i 1440p, oberoende hur jag försöker tweaka inställningar.

Ligger i genomsnitt runt 95 skulle jag säga, men det spelar ingen roll ifall jag sätter allt på low eller ultra, FPS är samma men kvalitén naturligtvis skit på low.

Nu när Ashika island droppade så konstaterade jag att jag har samma FPS där, dvs runt 100 ish, men spelet flyter ändå betydligt betydligt bättre, bästa sättet att beskriva skillnaden är ungefär som då man går över från 60Hz till 144Hz, helt annat flow med samma FPS.

Intressant nog, när jag kopplade datorn i min LG C1 och körde med 4K, så fick jag inte alls sämre FPS med allt på ultra, utan istället försvann allt stutter och dåligt flow, även på Al Mazrah, och spelet fungerade typ 100x bättre.

Inte fan kan väl jag vara CPU låst i 2K med en 11700k??

Permalänk
Medlem

Jag har runt 130fps med 3080 och 5800x3d

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Mitt spel kraschar så fort någon skriver på Steam

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ligger runt 200 fps på 1440p och 240 fps på 1080p.
5800x3d
6950xt
16gb 3200mhz cl16 ram

Permalänk
Medlem

Jag har 160fps med mitt 7900 xtx i 4k med en 13700kf. Det är inte antalet fps som är problem utan stutter sedan nya patchen som inte fanns tidigare.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Vilken slags fps har folk i spelet? Jag tycker det är något otroligt skumt med detta spel, med ett 3080, 11700k och 32gb ram så kommer jag inte över 120 FPS i 1440p, oberoende hur jag försöker tweaka inställningar.

Ligger i genomsnitt runt 95 skulle jag säga, men det spelar ingen roll ifall jag sätter allt på low eller ultra, FPS är samma men kvalitén naturligtvis skit på low.

Nu när Ashika island droppade så konstaterade jag att jag har samma FPS där, dvs runt 100 ish, men spelet flyter ändå betydligt betydligt bättre, bästa sättet att beskriva skillnaden är ungefär som då man går över från 60Hz till 144Hz, helt annat flow med samma FPS.

Intressant nog, när jag kopplade datorn i min LG C1 och körde med 4K, så fick jag inte alls sämre FPS med allt på ultra, utan istället försvann allt stutter och dåligt flow, även på Al Mazrah, och spelet fungerade typ 100x bättre.

Inte fan kan väl jag vara CPU låst i 2K med en 11700k??

Ligger på ca 120-180 fps i 1440p med dator i sign. Mycket ögongodis på också så jag tycker det funkar kanon

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Ligger på ca 120-180 fps i 1440p med dator i sign. Mycket ögongodis på också så jag tycker det funkar kanon

Tycker inte det borde vara så stor skillnad i prestanda mellan ett Ti och Non-Ti, men har ju inga faktuella beläggningar för denna åsikt.

Får försöka tweaka än mer om jag skulle hitta nån magisk inställning som gör livet lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Tycker inte det borde vara så stor skillnad i prestanda mellan ett Ti och Non-Ti, men har ju inga faktuella beläggningar för denna åsikt.

Får försöka tweaka än mer om jag skulle hitta nån magisk inställning som gör livet lättare.

Vad har du för propp? Jag gick från 5600X -> 5800X3D och det var natt och dag.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Vad har du för propp? Jag gick från 5600X -> 5800X3D och det var natt och dag.

11700K, borde ju inte flaskhalsa redan, så gammal och trött är den ändå inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

11700K, borde ju inte flaskhalsa redan, så gammal och trött är den ändå inte

WZ 2 är extremt cpu tungt, men 11700k borde inte ge sådär låg fps.
Har du textures på low också när du testar? Typ det som drar mest CPU.
Annat tips är att slå på render time för CPU/GPU i telemetry så ser du vad som flaskar.

Se till att starta om spelet efter ändrade settings också för säkerhets skull, upplever själv att settings inte uppdaterar rätt alltid.

Själv ligger jag runt 200 fps i Al Mazrah och lite lägre på Ashika efter uppdateringen.
Kör 12900k och 7900 xtx med låga settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

WZ 2 är extremt cpu tungt, men 11700k borde inte ge sådär låg fps.
Har du textures på low också när du testar? Typ det som drar mest CPU.
Annat tips är att slå på render time för CPU/GPU i telemetry så ser du vad som flaskar.

Se till att starta om spelet efter ändrade settings också för säkerhets skull, upplever själv att settings inte uppdaterar rätt alltid.

Själv ligger jag runt 200 fps i Al Mazrah och lite lägre på Ashika efter uppdateringen.
Kör 12900k och 7900 xtx med låga settings.

ingen skillnad mellan low och ultra, annat än bildkvalité. FPS är låst på max 110 ändå.

CPU och GPU timing skiljer max 3ms till fördel för GPU, dvs 9 och 11ms i genomsnitt.

Permalänk
Medlem

Spelet har blivit mycket roligare sedan season 2 patchen.
Synd man inte kan spela längre för att ricoSHIT uppenbarligen struntar i riktiga fuskare och ger sig på såna som blir spam reportade av saltiga snorungar istället.

Någon som har en lösning på detta?
Inte så att jag sitter på några extrema mängder vinster eller 10k/d ratio..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Vilken slags fps har folk i spelet? Jag tycker det är något otroligt skumt med detta spel, med ett 3080, 11700k och 32gb ram så kommer jag inte över 120 FPS i 1440p, oberoende hur jag försöker tweaka inställningar.

Ligger i genomsnitt runt 95 skulle jag säga, men det spelar ingen roll ifall jag sätter allt på low eller ultra, FPS är samma men kvalitén naturligtvis skit på low.

Nu när Ashika island droppade så konstaterade jag att jag har samma FPS där, dvs runt 100 ish, men spelet flyter ändå betydligt betydligt bättre, bästa sättet att beskriva skillnaden är ungefär som då man går över från 60Hz till 144Hz, helt annat flow med samma FPS.

Intressant nog, när jag kopplade datorn i min LG C1 och körde med 4K, så fick jag inte alls sämre FPS med allt på ultra, utan istället försvann allt stutter och dåligt flow, även på Al Mazrah, och spelet fungerade typ 100x bättre.

Inte fan kan väl jag vara CPU låst i 2K med en 11700k??

testa köra disk cleanup rensa direcX shader cache, och ta bort Call Of Duty mappen i Documents. Funkade för mig när jag hade problem med fps. Sitter på en 10700K och ett 3090 ligger på 140-180 fps.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Herrejösses så season 2 dödat min fps.. låg på 200+ med 6900XT och 5800x3D och nu 130-200.

Vad fan är felet med deras devs? Hur kan man sabba skiten så mycket?

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker spelet upplevs som suddigt?

1440p med eller utan dlss, dof, motionblur och utan smaa t2x

Skrivet av zyrien:

Herrejösses så season 2 dödat min fps.. låg på 200+ med 6900XT och 5800x3D och nu 130-200.

Vad fan är felet med deras devs? Hur kan man sabba skiten så mycket?

Mitt är precis som innan. 200fps

Ni med besvär kör ni bnet eller steam?
Jag kör via bnet. För varje gång ja körde via steam så efter varje uppdatering var jag tvungen att köra verify file integrity annars fick jag deras concorde network error vid uppstart. Sker aldrig via bnet. Kanske något annat steamrelaterat som spökar med er fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Bara jag som tycker spelet upplevs som suddigt?

1440p med eller utan dlss, dof, motionblur och utan smaa t2x

Mitt är precis som innan. 200fps

Ni med besvär kör ni bnet eller steam?
Jag kör via bnet. För varje gång ja körde via steam så efter varje uppdatering var jag tvungen att köra verify file integrity annars fick jag deras concorde network error vid uppstart. Sker aldrig via bnet. Kanske något annat steamrelaterat som spökar med er fps.

Kör Fidelity CAS på typ 50-70 procent så blir det bättre, du kan också ändra anti aliasing till Filmic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Herrejösses så season 2 dödat min fps.. låg på 200+ med 6900XT och 5800x3D och nu 130-200.

Vad fan är felet med deras devs? Hur kan man sabba skiten så mycket?

Upplever samma sak, mkt sämre fps än season 1. Detta med 7900xtx + 12900k. Min känsla är att det blivit klart mer CPU-tungt av någon anledning. Mkt större drops också.

Skrivet av Nozomi:

Bara jag som tycker spelet upplevs som suddigt?

1440p med eller utan dlss, dof, motionblur och utan smaa t2x

Mitt är precis som innan. 200fps

Ni med besvär kör ni bnet eller steam?
Jag kör via bnet. För varje gång ja körde via steam så efter varje uppdatering var jag tvungen att köra verify file integrity annars fick jag deras concorde network error vid uppstart. Sker aldrig via bnet. Kanske något annat steamrelaterat som spökar med er fps.

Jag kör steam, men har faktiskt det installerat med bnet också, ska prova om det är någon skillnad. Hejdlöst dåligt om det är så stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Upplever samma sak, mkt sämre fps än season 1. Detta med 7900xtx + 12900k. Min känsla är att det blivit klart mer CPU-tungt av någon anledning. Mkt större drops också.

Min kompis har samma setup som dig, och hans fps har blivit horribla. Hans snitt är typ på 140-150. Vad ligger du på?

Permalänk
Medlem

Ingen skriver vilken upplösning de spelar i. Är ju också vissa inställningar som ger 0% visuals som tar 60% prestanda från fpsen. Jag spelar själv i 4k med mitt 7900xtx utan Fidelity/Fsr och ligger på 140-250 fps.

Med denna guiden:

https://www.youtube.com/watch?v=cybTSx2Z1rA

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Börjar vara otroligt less på spelet, så otroligt mycket buggar, och konstiga problem. Har tex hela tiden pingspikes i spelet, varannan runda oftast ok, ping runt 90 konstant så dock väldigt högt, men vartannat spel så hoppar pingen hela tiden mellan 90 och 600. Skitkul. Helt otroligt att jag betalat för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Börjar vara otroligt less på spelet, så otroligt mycket buggar, och konstiga problem. Har tex hela tiden pingspikes i spelet, varannan runda oftast ok, ping runt 90 konstant så dock väldigt högt, men vartannat spel så hoppar pingen hela tiden mellan 90 och 600. Skitkul. Helt otroligt att jag betalat för detta.

Är du less på vilken del av spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Är du less på vilken del av spelet?

Han beskrev väl det? Har samma issues som TheFlyingFin också, dom har enorma problem med servrarna. Går typ inte ens att spela atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Han beskrev väl det? Har samma issues som TheFlyingFin också, dom har enorma problem med servrarna. Går typ inte ens att spela atm.

Tänkte mest om det var Warsone eller alla delar av spelet, jag orkar inte warzone längre men spelar ranked och det är super

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Tänkte mest om det var Warsone eller alla delar av spelet, jag orkar inte warzone längre men spelar ranked och det är super

MW2 delen är inte lika dåliga pingmässigt som WZ/DMZ, men där är det jävligt mycket anant skit som på så vis är mer en fråga om dålig kodning än att själva servrarna suger röv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

MW2 delen är inte lika dåliga pingmässigt som WZ/DMZ, men där är det jävligt mycket anant skit som på så vis är mer en fråga om dålig kodning än att själva servrarna suger röv.

Håller med, otroligt mycket buggar. Känns som man spelar på beta version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Tänkte mest om det var Warsone eller alla delar av spelet, jag orkar inte warzone längre men spelar ranked och det är super

Aha okej! Det är Warzonetråden så därför jag skrev så Men håller med, de övriga delarna av spelet fungerar bra.. Warzone not so much.