Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Konsolgrävare

Hej!

Nu har vi äntligen kunnat validera antalet enheter vi fått in på lager och kan konstatera hur många som vi kommer kunna täcka på releasedagen. Vi förstår att det är frustrerande att ha behövt vänta till såhär nära inpå release, men då det är otroligt vanligt att antalet inte är detsamma som först sägs så ville vi vara mer säkra än normalt. Vi tackar för förståelsen, och vi har tagit till oss den feedback vi fått från er gällande hur vi kunde ha hanterat situationen bättre.

Det du vill veta: Du kommer få till release (+ eventuell leveranstid)

För att göra utskicken smidigare så förpackar vi enheterna som skickas via post. Du kan alltså få en avi från posten om att enheten är på väg, även om den ännu inte är det riktigt än. Enheterna går ut från oss så att det enligt posten kommer i tid till release och inte innan. Det kan innebära att om posten blir försenad så får du den inte på release ändå. Vänligen ha det i åtanke vid planering av din tid.

Vi vill vara tydliga med att Murphy’s Lag är en sak som ställs ännu mer på sin spets vid sådana här releaser. Allt som kan gå fel går fel ibland. Om du har bokat 2019-08-23 eller en kort tid innan det så är det en något större risk att du skulle kunna påverkas om det händer något oförutsett. Om det skulle vara så att du av någon anledning inte skulle få till release trots detta mejl så är du först på kö till leveransen i december. Nu bör det inte hända något, men vi vill flagga för det ändå.

I övrigt vill vi informera om att vi har kontaktat samtliga kunder som hade bokat fler än två enheter. Deras ordar har delats upp så att de får max två enligt sin första köplats. Resterande av deras enheter ligger på en annan order längst bak i kön. Det är relativt få ordrar det handlar om, men det låser ändå upp ett antal enheter för oss. Anledningen till att vi tillåter två enheter på samma order är för att det är relativt vanligt att man bokar till sig själv och ett syskon/kompis/partner osv. Det är inte ett särskilt stort antal som har bokat två stycken heller.

Vi vill också gå ut med att vi inte står bakom någon form av så kallad ”scalping” eller försäljning av sin köplats. Om man vet med sig att man inte vill ha sin bokning av PS5:an ber vi dig att avbeställa så att nästa kund på kö som vill ha den får.

Vanliga frågor och svar hittar du på vårt kundforum där du även kan ställa din egen fråga.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen.
//Webhallen-teamet

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Nu kommer man sitta och spamma elgiganten hela dagarna och hoppas på det bästa

Verkar dumt att sitta idag och i morgon när det är på onsdag de släpps. 🤔

Permalänk
Medlem

Från webhallen 2019-08-29 och får i mitten av december.

Permalänk
Medlem

Fick nyss Mail av Netonnet, de har ingen kö för de som får leverans i december. De kunde säga att ca 80st av oss lyckades snirkla sig in under fredagen!

Beroende på hur man tolkar detta så finns det möjlighet att några av er som bokade absolut tidigast i fredags kanske kan få en på torsdag! annars borde de sagt ”ni 80 som kom in i fredags ni är i kö för december”

Permalänk

Release:)
Bokade 2019-07-19

Permalänk
Medlem

Bokade digital på WH 20200612 och får till release

Permalänk
Medlem

Jag som bokade 11/9-19: Enligt prognosen får du din enhet i december

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Är det någon som vill byta sin disk mot DE eventuellt? Fick mailet från webbis men vill själv ha en med disk annars ifall ingen är intresserad så avbokar jag eller kan hjälpa någon annan stackare annars. Hör av er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Fick nyss Mail av Netonnet, de har ingen kö för de som får leverans i december. De kunde säga att ca 80st av oss lyckades snirkla sig in under fredagen!

Beroende på hur man tolkar detta så finns det möjlighet att några av er som bokade absolut tidigast i fredags kanske kan få en på torsdag! annars borde de sagt ”ni 80 som kom in i fredags ni är i kö för december”

Jag fick svar att jag får på torsdag från Netonnet men vågar inte lita på det förens man har kollid på det haha

Permalänk
Skrivet av marmulax:

Jo, jag vet hur det känns. Kommer aldrig någonsin att ha någonting med webhallen att göra mer usch.

Nej nu kan de brinna i helvetet, först skulle jag få i December, men i mailet som gick ut nyss står det bara 2021...

Kommer aldrig handla därifrån igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Jag fick svar att jag får på torsdag från Netonnet men vågar inte lita på det förens man har kollid på det haha

Återkom om du får ett! Spännande att veta bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Jag fick svar att jag får på torsdag från Netonnet men vågar inte lita på det förens man har kollid på det haha

Fick du ett mail av dom om det eller kontaktade du dom?

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Skrivet av ElMunneco:

Är det någon som vill byta sin disk mot DE eventuellt? Fick mailet från webbis men vill själv ha en med disk annars ifall ingen är intresserad så avbokar jag eller kan hjälpa någon annan stackare annars. Hör av er!

Köper gärna din DE om du inte vill ha kvar den längre. Har dock ingen på g i dagsläget tyvärr

Permalänk
Medlem

Bokade en vanlig 2019-11 - Fick mail nu att jag får min enhet under 2021. Dock la jag även en bokning på två stycken digitala 2020-06-12. Får bägge två. Ena är till mig och den andra en julklapp.

I mailet om den vanliga så skriver Webhallen även att "Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019! - Shit! De har världens backlogg! Folk som bokat vanliga från Webhallen under 2020 lär få vänta i evigheter.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av Frager:

Jag fick svar att jag får på torsdag från Netonnet men vågar inte lita på det förens man har kollid på det haha

Och du förbokade i fredags? Borde ju vara lugnt för oss som förbokade i september då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploj77:

Bokade digital på WH 20200612 och får till release

Det var som fan... bokade 20-03-17 och har inte fått ett mail ännu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElMunneco:

Är det någon som vill byta sin disk mot DE eventuellt? Fick mailet från webbis men vill själv ha en med disk annars ifall ingen är intresserad så avbokar jag eller kan hjälpa någon annan stackare annars. Hör av er!

Är intresserad av att köpa om du inte får till ett byte.

Permalänk
Medlem

Supporten på webhallen säger åt en att vänta på länken för att fixa Klarna HPP, Kundforumet säger att man ska kontakta supporten...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Webhallen mailet:
Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)

Bokade: 2019-11-19

Så kan alla som är missnöjda med webhallen se till att avboka sina enheter nu och beställa från någon av de bättre ÅF:arna, tack på förhand!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Det var som fan... bokade 20-03-17 och har inte fått ett mail ännu...

Digital gick inte att boka 20-03-17..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lokander:

@Bankai Mediamarkt har redan skickat ut mejl (5e November) till dom som får till release

Jo, det har jag fått. Hoppas att de skickar iväg mejl med kollinr snart, börjar bli otålig men det kommer väl på onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

Digital gick inte att boka 20-03-17..

Ah, jag bokade vanliga med disc.

Permalänk
Medlem

Det du vill veta: Du kommer få till release (+ eventuell leveranstid)
Med disk, bokad 2019-06-16

Nu är frågan om man kan byta till hemskick istället för hämta i butik heh..

Permalänk

"Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)

Vi kan inte säga exakt när du kommer få en tilldelad enhet, då enheter per leverans och när leveranserna kommer inte är satt med säkerhet för den tiden än. När vi får information som vi känner är tillräckligt pålitlig så uppdaterar vi dig på mejl. Sony pressar sina fabriker för att möta den globala efterfrågan, så förhoppningsvis ser vi en ökning i det antal enheter vi får per leverans. Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar."

Raden om att leveranserna i December beställdes fram till mitten på oktober 2019 gör det hela ännu sjukare.

Permalänk
Medlem

Fick mail nu, bokade 20-03-17... Klantigt sent, jag vet...

"Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)"

Har varit WH trogen i sjukt många år och har "level black", men nu får det räcka.
"Förmåner" har jag inte sett skymten av tyvärr. Hädanefter blir det MM eller EG som får mina pengar.

Permalänk

Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)

2020-06-21.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

@webhallen
Kan ni reda ut vad man ska göra om man har Klarna HPP?
Er support säger att man ska få en länk för att åtgärda det. Erat kundforum säger att man ska kontakta supporten då funktionen med länken inte är helt klar ännu.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

Det du vill veta: Du kommer få till release (+ eventuell leveranstid)
Med disk, bokad 2019-06-16

Nu är frågan om man kan byta till hemskick istället för hämta i butik heh..

Var någon som frågade WH och de sa att det kan strula till din köplats så inte värt det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barilla08:

https://youtu.be/fulnaHyj4dY
Fast det blir mindre färg... Urvattnat.

Den här killen är en pajas och vet inte vad han pratar om. Brukade själv kolla på honom innan.

Permalänk
Skrivet av planis83:

Fick mail nu, bokade 20-03-17... Klantigt sent, jag vet...

"Det du vill veta: Du kommer få din enhet under 2021 (mer information följer…)"

Har varit WH trogen i sjukt många år och har "level black", men nu får det räcka.
"Förmåner" har jag inte sett skymten av tyvärr. Hädanefter blir det MM eller EG som får mina pengar.

Tycker inte det är "klantigt sent" alls, det var flera månader innan Sony rullade ut den officiella förhandsbokningen. Jag bokade i April och underskattade verkligen hur många som bokade under 2019 (eller överskattade antalet konsoler WH skulle få in från Sony kanske?)

överskatte/underskatte