Hej!
Nu har vi äntligen kunnat validera antalet enheter vi fått in på lager och kan konstatera hur många som vi kommer kunna täcka på releasedagen. Vi förstår att det är frustrerande att ha behövt vänta till såhär nära inpå release, men då det är otroligt vanligt att antalet inte är detsamma som först sägs så ville vi vara mer säkra än normalt. Vi tackar för förståelsen, och vi har tagit till oss den feedback vi fått från er gällande hur vi kunde ha hanterat situationen bättre.
Det du vill veta: Du kommer få till release (+ eventuell leveranstid)
För att göra utskicken smidigare så förpackar vi enheterna som skickas via post. Du kan alltså få en avi från posten om att enheten är på väg, även om den ännu inte är det riktigt än. Enheterna går ut från oss så att det enligt posten kommer i tid till release och inte innan. Det kan innebära att om posten blir försenad så får du den inte på release ändå. Vänligen ha det i åtanke vid planering av din tid.
Vi vill vara tydliga med att Murphy’s Lag är en sak som ställs ännu mer på sin spets vid sådana här releaser. Allt som kan gå fel går fel ibland. Om du har bokat 2019-08-23 eller en kort tid innan det så är det en något större risk att du skulle kunna påverkas om det händer något oförutsett. Om det skulle vara så att du av någon anledning inte skulle få till release trots detta mejl så är du först på kö till leveransen i december. Nu bör det inte hända något, men vi vill flagga för det ändå.
I övrigt vill vi informera om att vi har kontaktat samtliga kunder som hade bokat fler än två enheter. Deras ordar har delats upp så att de får max två enligt sin första köplats. Resterande av deras enheter ligger på en annan order längst bak i kön. Det är relativt få ordrar det handlar om, men det låser ändå upp ett antal enheter för oss. Anledningen till att vi tillåter två enheter på samma order är för att det är relativt vanligt att man bokar till sig själv och ett syskon/kompis/partner osv. Det är inte ett särskilt stort antal som har bokat två stycken heller.
Vi vill också gå ut med att vi inte står bakom någon form av så kallad ”scalping” eller försäljning av sin köplats. Om man vet med sig att man inte vill ha sin bokning av PS5:an ber vi dig att avbeställa så att nästa kund på kö som vill ha den får.
Vanliga frågor och svar hittar du på vårt kundforum där du även kan ställa din egen fråga.
Tack för att du är kund hos oss på Webhallen.
//Webhallen-teamet