Hansol H950 Komplett.se veckans

Permalänk
Medlem

Hansol H950 Komplett.se veckans

Hansol H950. någon som har någe info om den? har suttit och studerat lite om den och som jag ser på all data om den så verkar det vara samma "bildrör" som i Samsung 191T! men men det är ju inte helt hundra.. däremot så kollade jag på dustins hemsida och där hade både hansol och samsung samma pixelpolicy (samma .pdf dokument) , detta är ju bara spekulationer är det någon som vet mer om denna produkt ? verkar hursom hellst vara väldigt fin produkt.. 5695kr är inte heller helt fel

Permalänk
Hedersmedlem

De ser ju fasen likadana ut också, om det är samma teknik som Samsungen så blire bannemig en beställning

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag har en Hansol 920 eF och den är riktigt bra. Så Hansol som märke kan jag inte säga något ont om.

Permalänk
Medlem

Hmm.. fan vad svårt finns ju inga recensioner på den.. vill ju inte köpa grisen i säcken.. om ni hittat nå recension så posta den här

Permalänk

Jag som är precis ute på jakt efter en TFT i den prisklassen....najs som fan

Det kanske inte blir en 17" TFT...

Permalänk
Medlem

Hansol är iaf ett mycket bra märke, har en H750 jag är helnöjd med...

Visa signatur
Permalänk

En fråga bara. Kommer priset ligga så här bara den här veckan eftersom det är veckans erbjudande? Då måste jag ju skynda mig med pengarna!

Permalänk
Hedersmedlem

Japp till på Söndag 23.59 antagligen. Så skynda bör man.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

hur e skärmen med spel då?

Permalänk
Medlem

Nä nu är den beställd men jag tror inte jag hinner få den innan helgen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PizzaBagare6000
Nä nu är den beställd men jag tror inte jag hinner få den innan helgen

Tror jag också köper den....ska bara se till att jag kan få mina pengar innan veckans slut

Permalänk
Medlem

Bestllde en jag också... Bör i vart fall finnas i ett paket på posten när pengarna kommer den 25:e...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är samma skärm??

Någon som är säker på att det är i princip samma skärm som Samsungen?

Jag väljer just mellan en Hansol H950 och en Samsung 191T(lutar åt en samsung)....vill ju inte köpa grisen i säcken.

Samungen har fått bra betyg i pricip av alla. Jag vill inte köpa en skärm som har lite sämre contrast eller färg återgivning än Samsungen...endast om det är samma eller bättre.

Finns inga reviews på Hansol H950 heller. *suck*

Visa signatur

Intel Northwood 1.8, ASUS P4T-E, 512 MB RDRAM, Winfast Geforce4 Ti4400

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är "samma" skärm så är ju bilden exakt samma. Största skillnaden lär ligga i priset, för Samsung märket får du punga ut med 1500:- extra

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Tänk på att 1280x1024 pixlar utbredda på 19 tum inte blir en särskilt högupplöst upplevelse. 1600 x1200 är ett minimum på en så stor skärm.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt olika specar jag läst så skiljer yttermåtten åt något och Samsungs skärm verkar gå att pivotera. För övrgt verkar det troligt att det är samma skärm under all plast Slår nog också till. Bra att ha!

Permalänk
Medlem

Beställde en Samsung 191T (black)...vågar inte chansa.

Ni som beställt Hansol H950 och Samsung 191T skicka recensioner på skärmen när ni testat den lite vore ju bra och få en åsikt om hur de är. Man har ju trots allt 14 dagars ångerrätt

Visa signatur

Intel Northwood 1.8, ASUS P4T-E, 512 MB RDRAM, Winfast Geforce4 Ti4400

Permalänk
Medlem

Har haft en Hansol Mazewellan 701A i ca 3år nu, ett MKT bra skärm. Hansol är verkligen ett märke jag kan lita på.

Visa signatur

AMD XP 1700+@2288mhz (217*10.5)/ Epox 8RDA+/ Corsair PC3200 256mb DDR/ Geforce 3 64mb DDR @ 200/240 / Quantum Fireball 40gb 7200rpm / Qtec 550W

Permalänk
Hedersmedlem

För den som är seriös gamer tror jag inte denna skärm är särskilt bra. Om vi antar att den är likvärdig Samsungs motsvarighet är det en kanonskärm, men inte för den som är kräsen gejmer (snart svenskt ord enligt SAOL). 25ms verkar helt enkelt för mycket. Enligt alla recinsioner så är det dock en ypperlig skärm för allt annat än just spel. Ni som köper den, rapportera gärna i denna tråd vad ni tycker om skärmen (lär väl dröja en dag till kanske). Själv måste jag fundera någon dag till, kanske är det bättre att satsa på 17-tummare med med högre "prestanda".

Någon som vet om den är höj och sänkbar, altså H950?

Permalänk
Medlem

Om du inte bestämt dig än: kolla in HP L1925.

19"
1280 X 1024
Ljusstyrka: 250
500:1
20ms
pivotfunktion
höj o sänkbar fot
...

Visa signatur

Intel Northwood 1.8, ASUS P4T-E, 512 MB RDRAM, Winfast Geforce4 Ti4400

Permalänk
Medlem

dotpitch ligger på 0.294x0.294 på båda skärmarna. så mestroligt så är det samma platta i dem, allt data är lika på dem.. ja förutom yttermåtten men det kvittar skärmarna är o troligt lika ändå på utsidan

Permalänk
Hedersmedlem

WooLand, poängen med H950 på komplett är ju att du får en 19-tums tft till ett extremt bra pris, till priset av en 17-tummare. Ska man gå upp 1500-2000 så finns det ju en del att hitta. Många som köper denna skärm var nog egentligen ute efter en 17-tummare MEN kan nu få en 19-tummare (troligtvis bra sådan) för likvärdigt pris.

(Tja jonasy, anandtechs forum är ett vattenhål för oss datorbufflar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD

(Tja jonasy, anandtechs forum är ett vattenhål för oss datorbufflar

Jupp

http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=27&threadid...

Citat:

Originally posted by: GaryShandling
Brief terms: The panel used in all related specs and the hansol model is a "Older" version substrate manufactured by samsung electronics. If your buying the 191t youll be getting a "better" panel as there manufacturing skills are superior to the panel created by hansol even though the subtstrate is identical. But the 192t uses a newer technology in comparison to the also "newly" released hansol and other same spec models, therefore your buying a poor mans 191t if your going for the hansol.

Får se om det blir nått.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Där ser man, känns bra och ha beställt en 191T

Visa signatur

Intel Northwood 1.8, ASUS P4T-E, 512 MB RDRAM, Winfast Geforce4 Ti4400

Permalänk
Medlem

ska snart osså köpa TFT/LCD skärm, Majestic o ni andra kan väl skriva en kort rescension eller summering på Hansol skärmen. Så har jag något att gå efter

Permalänk
Medlem

var väl det man trodde om hansol.
valet blir då mellan samsung 17" eller 19".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
ska snart osså köpa TFT/LCD skärm, Majestic o ni andra kan väl skriva en kort rescension eller summering på Hansol skärmen. Så har jag något att gå efter

Jag kommer nog inte köpa den. Jag läste lite recesioner av Samsungen och den lider ju av ghosting mm (för att den ligger på 25ms)

Jag ska hålla på med spel och grejer och då är det lika bra att sattsa på en grym CRT.

Permalänk

går det att använa sin vanliga vga kontakt på den eller måste man använda dvi för i så fall måste jag skaffa nytt grafikkort också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbkniklas
går det att använa sin vanliga vga kontakt på den eller måste man använda dvi för i så fall måste jag skaffa nytt grafikkort också

Av det jag har läst och kommer ihåg så finns det kontakter för både D-sub och DVI

Permalänk
Medlem

man kan alltid skicka tillbaka den och köpa en 191 eller 172