SweRunners - Tråden för oss löptokiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

hur går det för er med vinter springandet?
jag sprang i minusgrader för någon vecka sedan.
jag frös inte då, men däremot så fick jag slem i halsen och fick svårt att andas.
haha

Inga problem Det går sämre med vintercyklandet

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Inga problem Det går sämre med vintercyklandet

varför?
trillade du och bröt benet? 😎
på julafton?

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

varför?
trillade du och bröt benet? 😎
på julafton?

Har inte dubbdäck till landsvägscykeln och är lite skeptisk till att köra trainern i garaget när det är minusgrader. Oklart vad elektroniken tycker om förhållandena.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Det blev några kilometer i år också. Nöjd med året trots lite problem med ett knä.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

hur går det för er med vinter springandet?
jag sprang i minusgrader för någon vecka sedan.
jag frös inte då, men däremot så fick jag slem i halsen och fick svårt att andas.
haha

Har, peppar peppar, aldrig haft några större problem med att springa i kyla. Bor inte så långt norr ut i vårt avlånga land men har blivit några pass i mer än 10 minusgrader genom åren. Går såklart långsammare när det är kallt (mer kläder och dessutom ofta jobbigare underlag) men har själv blivit mer frusen med åren, främst om händerna. Hade vantar några kilometer i början på passen förut men nu har man köpt ett par riktigt varma cykelvantar som sitter på hela rundan när det är minusgrader.

Skrivet av vidarvega:

<Uppladdad bildlänk>
Det blev några kilometer i år också. Nöjd med året trots lite problem med ett knä.

Starkt jobbat! Fick själv ihop 300 mil (lufsande med mycket promenad såklart ) för första gången i år efter att ha varit nära några gånger förut. Hade också problem med ett knä i början på året men tack var en bra "löpar-semester" (brukar göra något roligt mål på semestern, i år var det 10 marathon i sträcka) så gick det precis. Har inte kommit på något nytt, roligt mål till 2023 - idéer? 400 mil känns... helt omöjligt!

Permalänk
Skrivet av Henke:

Har, peppar peppar, aldrig haft några större problem med att springa i kyla. Bor inte så långt norr ut i vårt avlånga land men har blivit några pass i mer än 10 minusgrader genom åren. Går såklart långsammare när det är kallt (mer kläder och dessutom ofta jobbigare underlag) men har själv blivit mer frusen med åren, främst om händerna. Hade vantar några kilometer i början på passen förut men nu har man köpt ett par riktigt varma cykelvantar som sitter på hela rundan när det är minusgrader.

Starkt jobbat! Fick själv ihop 300 mil (lufsande med mycket promenad såklart ) för första gången i år efter att ha varit nära några gånger förut. Hade också problem med ett knä i början på året men tack var en bra "löpar-semester" (brukar göra något roligt mål på semestern, i år var det 10 marathon i sträcka) så gick det precis. Har inte kommit på något nytt, roligt mål till 2023 - idéer? 400 mil känns... helt omöjligt!

Imponerande, häng på Björn Suneson och spring över USA det är väl ett bra mål för 2023?

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Då börjar det om igen! Stadion maraton den 14/1 rekommenderas, trevligt lopp och en kul start på säsongen.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Björn Suneson höll en föreläsning i veckan, väldigt inspirerande och vilket pannben han har. 5/5 börjar han springa över USA för åttonde gången.
https://suneson.se/index.php

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Shortspremiär idag för en frusen själ - förutom smygstart i en London-parkrun förra veckan.

Det gäller att ta vara på den gyllene luckan av tre dagar mellan <tillräckligt varmt för shorts> och <polleninferno>.

Permalänk

Tips på löprunda! Maratonstenen i Rotebro.

Smidigt att ha kusin i Rotebro och pendeltåg för transport hemåt.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Nyårsloppet i Vallentuna blev årets sista löprunda. Gott nytt år 😀

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

<Uppladdad bildlänk> Nyårsloppet i Vallentuna blev årets sista löprunda. Gott nytt år 😀

Har inte kommit upp i din mängd. Imponerade.

Gott nytt år!

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

I dag är det dags för världens största halvmaraton, Göteborgsvarvet. Givetvis ska jag springa. Är det några andra här som också är anmälda? Ser ut att bli varmt i dag, så ordentligt vätskeintag är att rekommendera!

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Hoppas det gått bra för er som sprungit Göteborgsvarvet och att ni klarat värmen. För egen del blir det bara ett lugnt distanspass framåt kvällen när det blivit lite svalare.

Permalänk
Skrivet av Mr. Nobby:

I dag är det dags för världens största halvmaraton, Göteborgsvarvet. Givetvis ska jag springa. Är det några andra här som också är anmälda? Ser ut att bli varmt i dag, så ordentligt vätskeintag är att rekommendera!

Hur gick loppet? Måste varit tufft i värmen.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

I dag kunde jag äntligen springa i skogen. Känns mycket bättre än att springa på gatorna. Bara några fläckar snö kvar men jag blev inte blöt om fötterna. 7 km blir det varannan dag. Härligt väder också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Hur gick loppet? Måste varit tufft i värmen.

Min sämsta tid hittills, men jag stannade också till och tog vatten/sportdryck vid varje vätskekontroll. Väldigt mycket publik runt banan så det var i alla fall en trevlig upplevelse.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk

Grymt jobbat Mr.Nobby kämpigt att springa när värmen precis slagit till.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Bra jobbat Mr. Nobby!
Var inte missnöjd med tiden! Du fullföljde loppet och bara det är bra!

Jag har inte sprungit Varvet på flera år. Efter 27 genomförd Varv och 21 fullföljda Stockholm Marathon, plus en hel hop med andra lopp, håller inte kroppen för långlöpning längre.

När jag sprang Stockholm Marathon 2007 var SMHIs officiella temperatur vid KTH på Valhallavägen som högst strax över 30 grader.

De båda gånger jag fullföljt Bromölla Marathon har temperaturen varit över 32 grader. Av någon anledning klarade jag värme väldigt bra. Kanske det beror på att jag aldrig drack vätska på mina långpass när temperaturen inte var högre än 26 grader. Som längst sprang jag 37 km under sådana förhållanden.

Testade en gång hur långt jag kunde springa när det var 28 grader och strålande sol. Efter 28 km kände jag att jag nog inte skulle springa mer för jag märkte av vätskebristen. Hade tappat 2,5 kg på det passet.

Permalänk

Jag funderar på att springa Uppsala maraton i höst eftersom Åland maraton tar en paus 2024. Är det någon som deltagit i Uppsala och är det ett bra arrangerat lopp?

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

I dag är det dags för världens största halvmaraton, Göteborgsvarvet. Givetvis ska jag springa. Är det några andra här som också är anmälda? Ser ut att bli varmt i dag, så ordentligt vätskeintag är att rekommendera!

Jag sprang för första gången, men tyvärr åkte jag på en förkylning tidigare i veckan så kroppen var inte helt hundra. Det plus värmen gjorde det tyvärr till en rätt plågsam upplevelse för min del, hoppas på bättre lycka nästa gång.

Men en mycket välordnad och trevlig tillställning, mycket folk, musik osv längs banan gör det till en upplevelse.