3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det är väl mer för att dom är prissatta väldigt bra, inte för att prestandan är helt otrolig i jämförelse med allt annat.

Menar du att de säljes dyrt i andrahand för att de är billiga hos återförsäljaren?

Permalänk
Medlem

Hej,
Kolla denna kille 😂😂😂
Han säljer en del olika kort, stackarn kunde inte bestämma sig!

https://www.blocket.se/vi/96319338.htm

”2x MSI RTX 3080 VISON: 18500 kronor STYCK
(Öppnade och använda en månad för gaming, kvitto finns/ used for gaming 1 month, with receipt)”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hej,
Kolla denna kille 😂😂😂
Han säljer en del olika kort, stackarn kunde inte bestämma sig!

https://www.blocket.se/vi/96319338.htm

”2x MSI RTX 3080 VISON: 18500 kronor STYCK
(Öppnade och använda en månad för gaming, kvitto finns/ used for gaming 1 month, with receipt)”

Trött man blir.. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hej,
Kolla denna kille 😂😂😂
Han säljer en del olika kort, stackarn kunde inte bestämma sig!

https://www.blocket.se/vi/96319338.htm

”2x MSI RTX 3080 VISON: 18500 kronor STYCK
(Öppnade och använda en månad för gaming, kvitto finns/ used for gaming 1 month, with receipt)”

Säkert många som faktiskt köpt och spelat med, men sen ser andrahandspriserna och inte kan hålla sig från att sälja för att tjäna en hacka.

Har man betalat typ 8000kr för ett grafikkort och vet att man kan få 15 för det så är det nog många som kan tänka sig sälja och köpa något annat när situationen lagt sig.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jo men killen säljer:

4x Zotac RTX 3070 AMP HOLO
1x Zotac RTX 3070 twin edge OC
1x Asus RTX 3060 TUF OC
1x GIGABYTE RTX 3060
2x MSI RTX 3080

Det luktar mining long way!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Säkert många som faktiskt köpt och spelat med, men sen ser andrahandspriserna och inte kan hålla sig från att sälja för att tjäna en hacka.

Har man betalat typ 8000kr för ett grafikkort och vet att man kan få 15 för det så är det nog många som kan tänka sig sälja och köpa något annat när situationen lagt sig.

Jag gjorde så. Har inget att spela i väntan på Far Cry 6 ändå. Dumt att inte sälja då.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jo men killen säljer:

4x Zotac RTX 3070 AMP HOLO
1x Zotac RTX 3070 twin edge OC
1x Asus RTX 3060 TUF OC
1x GIGABYTE RTX 3060
2x MSI RTX 3080

Det luktar mining long way!

Ja eller helt vanlig scalping.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja eller helt vanlig scalping.

Eftersom att han har använt de flesta korten i 1 månad så tror jag att det är mining 😂

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja eller helt vanlig scalping.

Om de alla är öppnade och han använt dem en månad så är det nog det tidigare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hej,
Kolla denna kille 😂😂😂
Han säljer en del olika kort, stackarn kunde inte bestämma sig!

https://www.blocket.se/vi/96319338.htm

”2x MSI RTX 3080 VISON: 18500 kronor STYCK
(Öppnade och använda en månad för gaming, kvitto finns/ used for gaming 1 month, with receipt)”

"FASTPRIS/EJ PRUTBART/INGA PAKETPRISER/INGA BYTEN
FASTPRICE/ NON NEGOTIABLE/ NO PACKAGEPRICE/NO SWAP

Hör absolut inte av dig om du fråga om jag kan sänka priset, respektera detta. Jag kommer inte heller skicka med blocketpaketet eller lämna ifrån mig korten innan betalningen kommit på mitt konto först. Om ni ska klaga på priset, ta en kurs i marknadsekonomi på SU och försök förstå innebörden av utbud och efterfrågan."

Usch. Sitter och tittar på mitt GTX 970 och med 8 månaders förväntad leveranstid på mitt 3080 så värker det i gaminghjärtat. :'(

Permalänk
Medlem

Ganska bra inkomst på 1 månad med alla dessa kort.
Han har väl kunnat mina runt 10-15k den månaden om alla GPUer har snurrat 24/7.

Permalänk
Medlem

OMG! Har ett missat samtal från Elgiganten 🥺

EDIT:
Fick sms nu:
” Bäste kund! Vi har varit tvugna att kreditera er order xxxxxx pga översåld. Vi har tyvärr inte ersättare. Vi beklagar och önskar er en fin dag. Mvh Elgiganten”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Eftersom att han har använt de flesta korten i 1 månad så tror jag att det är mining 😂

Det är endast 3080 korten enligt annonsen som är öppnade alla övriga är oöppnade... 7 st grafikkort av 9 som inte har öppnats.

Korten har enbart köpts för spekulation, för att tjäna så mycket pengar som möjligt på vart och ett, Ett oöppnat kort har ju ett litet högre värde än ett öppnat som kan har varit utsatt för vad som helst egentligen, det är ju svårt att se så här i efterhand.

Förbannade scalper...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

OMG! Har ett missat samtal från Elgiganten 🥺

EDIT:
Fick sms nu:
” Bäste kund! Vi har varit tvugna att kreditera er order xxxxxx pga översåld. Vi har tyvärr inte ersättare. Vi beklagar och önskar er en fin dag. Mvh Elgiganten”

När beställde du?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

När beställde du?

Har för mig runt 19:10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeppe109:

När beställde du?

Alltså man blir förbannad när man läser detta. Sen den (önskar er en fin dag)

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paul50:

Alltså man blir förbannad när man läser detta. Sen den (önskar er en fin dag)

Vaknat upp på fel sida av kudden idag? 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

OMG! Har ett missat samtal från Elgiganten 🥺

EDIT:
Fick sms nu:
” Bäste kund! Vi har varit tvugna att kreditera er order xxxxxx pga översåld. Vi har tyvärr inte ersättare. Vi beklagar och önskar er en fin dag. Mvh Elgiganten”

Riktigt dålig svenska på det. Låter som sms:et någon postade tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem

Har talat med dom och det finns ingen chans i helvete att man hamnar i någon kö tydligen.
Han sa det att det kan vara så att de inte får in fler kort överhuvud taget. Leverantören säger inget mer än att bekräfta en leverans som är ska skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

OMG! Har ett missat samtal från Elgiganten 🥺

EDIT:
Fick sms nu:
” Bäste kund! Vi har varit tvugna att kreditera er order xxxxxx pga översåld. Vi har tyvärr inte ersättare. Vi beklagar och önskar er en fin dag. Mvh Elgiganten”

Fy f*n...
Det är som att de skär upp ett sår och sedan tömmer saltkaret i det.
"önskar en fin dag..."
Kommer aldrig mer någonsin handla från elgiganten (förtjänar inte ens stor bokstav i sitt namn)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Har för mig runt 19:10

Hej
När fick du denna info samt hade du beställt mer än 1 kort?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Folk är galna, fanns några 2060 på netonnet för 4900kr ett tag nu, dom sålde slut på typ ingen tid alls 🤣🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Om ni ska klaga på priset, ta en kurs i marknadsekonomi på SU och försök förstå innebörden av utbud och efterfrågan."

Stör mig så fruktansvärt mycket på denna mening. Ett marknadsmisslyckande. Han är den s.k "svarta marknaden" som förstör systemet. Gissningsvis har han inte någon större erfarenhet av ekonomi från varken HP, gymnasiala poäng eller fritiden/jobb.

Skatteverket tipsa om fusk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Stör mig så fruktansvärt mycket på denna mening. Ett marknadsmisslyckande. Han är den s.k "svarta marknaden" som förstör systemet. Gissningsvis har han inte någon större erfarenhet av ekonomi från varken HP, gymnasiala poäng eller fritiden/jobb.

Skatteverket tipsa om fusk

När annonsen fortfarande ligger kvar med alla kort osålda om två månader kanske han också lärt sig något om tillgång och efterfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hej,
Kolla denna kille 😂😂😂
Han säljer en del olika kort, stackarn kunde inte bestämma sig!

https://www.blocket.se/vi/96319338.htm

”2x MSI RTX 3080 VISON: 18500 kronor STYCK
(Öppnade och använda en månad för gaming, kvitto finns/ used for gaming 1 month, with receipt)”

Anledningen till att dessa har hamnat på blocket nu är väl för att thermal padsen på Gigabyte-korten är totalt värdelösa och bryts ner efter efter ett par veckors majnande? Så om ni köper dessa, räkna med att lägga ut ytterligare 400kr på riktiga pads.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Stör mig så fruktansvärt mycket på denna mening. Ett marknadsmisslyckande. Han är den s.k "svarta marknaden" som förstör systemet. Gissningsvis har han inte någon större erfarenhet av ekonomi från varken HP, gymnasiala poäng eller fritiden/jobb.

Skatteverket tipsa om fusk

Är det småaktigt att tipsa skatteverket tro? Vill ju inte att "David" ska hamna i kläm om han nu skulle råka missa att skatta på vinsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jo men killen säljer:

4x Zotac RTX 3070 AMP HOLO
1x Zotac RTX 3070 twin edge OC
1x Asus RTX 3060 TUF OC
1x GIGABYTE RTX 3060
2x MSI RTX 3080

Det luktar mining long way!

Han har säkert tjänat in de o nu är det dags o sälja 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Stör mig så fruktansvärt mycket på denna mening. Ett marknadsmisslyckande. Han är den s.k "svarta marknaden" som förstör systemet. Gissningsvis har han inte någon större erfarenhet av ekonomi från varken HP, gymnasiala poäng eller fritiden/jobb.

Skatteverket tipsa om fusk

Det är ju en större efterfrågan än vad tillgången är till dagens pris, det har han ju rätt i. Redan där uppstår en ojämvikt. Då finns det en större vinst att göra, frågan är bara vem som ska ta vinsten. Nvidia, distributörer, återförsäljare eller scalpers?

Jag förstår din frustration, jag vill också köpa ett 3080 till lanseringspris (för att spela på).

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Anledningen till att dessa har hamnat på blocket nu är väl för att thermal padsen på Gigabyte-korten är totalt värdelösa och bryts ner efter efter ett par veckors majnande? Så om ni köper dessa, räkna med att lägga ut ytterligare 400kr på riktiga pads.

Nu var det väl ändå MSI-kort som länkades? Eller tänkte du på de andra korten som killen sålde?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Riktigt dålig svenska på det. Låter som sms:et någon postade tidigare i tråden.

la upp ett inlägg tidigare gällande att jag fick SMS från de.
Såhär såg det ut när jag fick det från de:

EDIT: Strök ut namnet på personen som jobbade på kundtjänst

https://ibb.co/djRQ5MQ