PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

AB Neo24 AB 2020 omsättning: 0

Antingen helt nystartad bolag eller bara bluff rent ut sagt, omsatta ingenting förra året.
De påstår att de har importerat PS5 från europa, så oavsett får du garanterat ingen garanti.

Den ena styrelseledamoten verkar sålt sin adress som brevlåda då hon har flera olika personer som ej är släkt skrivna hos sig, och den andra har förekommande rättsprocesser på sig.
Troligtvis är båda "ägarna" bara målvakter för företaget.

Luktar scam lååååång väg.

Trevligt 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Folk här brukar vara snabba med att dela med sig när olika siter får in, så sätt igång emailnotifikation varje gång någon skriver något så har du goda chanser att timea nästa släpp. Så gör jag nu efter att ha missat MMs senaste!

Kan du beskriva hur?

Finns det någon som samlat alla tips för hur man kan få tag på en PS5? Några twitterbottar/discords?
Går det att köpa från utlandet och importera hit? Tyskland ex?

Permalänk
Medlem

Aight, får hoppas att man kan få hugg i denna tråden. Lovade kidsen en PS5 i julklapp, och nu är det sommar. Dålig pappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Aight, får hoppas att man kan få hugg i denna tråden. Lovade kidsen en PS5 i julklapp, och nu är det sommar. Dålig pappa

Finns en hel del bra tips i den här filmen 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Haha bravo 🤣👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrows:

Kan du beskriva hur?

Finns det någon som samlat alla tips för hur man kan få tag på en PS5? Några twitterbottar/discords?
Går det att köpa från utlandet och importera hit? Tyskland ex?

Kommer det en chans att få köpa PS5 i Sverige så har någon skrivit i denna tråd varje gång. Du kan sätta på e-postnotis när någon skriver i tråden, eller gå in och kolla här då och då själv. När nästa lucka finns kommer det stå här.

Köpa från utlandet blir nog svårt, tror de flesta butikerna inte levererar till andra länder. Dessutom blir det ett helvete om du får nåt fel på PS5an och behöver lämna in den på garanti.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnnymann:

AB Neo24 AB 2020 omsättning: 0

Antingen helt nystartad bolag eller bara bluff rent ut sagt, omsatta ingenting förra året.
De påstår att de har importerat PS5 från europa, så oavsett får du garanterat ingen garanti.

Den ena styrelseledamoten verkar sålt sin adress som brevlåda då hon har flera olika personer som ej är släkt skrivna hos sig, och den andra har förekommande rättsprocesser på sig.
Troligtvis är båda "ägarna" bara målvakter för företaget.

Luktar scam lååååång väg.

Självklart ett skam!

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ha några enstaka i lager i sina butiker?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Webhallen verkar ha några enstaka i lager i sina butiker? https://lambdan.se/img/shellfish/20210601-083751.90.jpg

Hmm, är detta något fel eller finns de faktiskt i butik? Känns ganska osannolikt att de finns i butik eftersom det står överallt att de endast säljs online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Hmm, är detta något fel eller finns de faktiskt i butik? Känns ganska osannolikt att de finns i butik eftersom det står överallt att de endast säljs online

Dessa är redan förbokade !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimze:

Dessa är redan förbokade !

Det jag misstänkte, antar att det är folk som beställt leverans till butik, och ska hämtas där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimze:

Dessa är redan förbokade !

Aha, lagom förvirrande.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Går beställa digital på webhallen

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis beställde på webhallen, digital, för en stund sen. Bådas är packade och skickas nu

Permalänk
Medlem

Funka ej för mig

Permalänk

Beställde kl 10.30ish och fick 10 min senare från supporten att dom skickar den idag. Webhallen. Digital.
EDIT. När jag lag beställningen fanns den inte i lager för er som undrar.

Permalänk
Medlem

Försökte beställa 10:25 gick ej, störigt...

Permalänk
Medlem

Den är slut nu. Mycket möjligt att de hade samma begränsning som de har haft för grafikkort, d.v.s. du måste ha en viss medlemsnivå för att kunna köpa.

Permalänk
Medlem

det står ju endast "meddela mig" vid den digitala, hur fick du igenom beställning, stod det nånting annat för dig?

Permalänk
Skrivet av TauJanum:

det står ju endast "meddela mig" vid den digitala, hur fick du igenom beställning, stod det nånting annat för dig?

Ja, en kort stund stod det "Lägg beställning". Nu är det tillbaka på "meddela mig" igen som det var innan. Var nog ett väldigt litet antal dom hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av papalegba:

Ja, en kort stund stod det "Lägg beställning". Nu är det tillbaka på "meddela mig" igen som det var innan. Var nog ett väldigt litet antal dom hade.

Japp, lugnt. Men asså, är det bara mig att funktionen "meddela mig" inte fungerar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

det står ju endast "meddela mig" vid den digitala, hur fick du igenom beställning, stod det nånting annat för dig?

Fick mail från webhallen att de fanns i lager, tror de fanns max 10-15 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Fick mail från webhallen att de fanns i lager, tror de fanns max 10-15 min

Fusk, verkar ej funka för mig. Jag får inga sånna mejl. Skitå.

Permalänk
Medlem

Fan, missade det med 2 minuter.

Permalänk
Medlem

Jag fick iväg en beställning 10.41. Stod ej i lager när jag beställde. När jag beställt gick jag in på sidan och då stod det meddela mig så jag måste varit en av sista som kunde beställa. Min packas nu.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Kl 10.30 fick jag ett mejl att den fanns inne så jag antar att mejl inte skickas automatiskt?

Permalänk
Medlem

Fick inte heller något mail om att det fanns inne, spammade F5 från 10:25 ish till 10:40 men kunde inte lägga någon beställning...

Permalänk
Medlem

Snabba puckar från Webhallen. Beställde 10:36 och kommer få den levererat idag med BudBee. Kanske hjälper att jag har svart nivå då den blev prioriterad.

Permalänk

Ok. Fick inget mail jag heller. Var det standard eller digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Ok. Fick inget mail jag heller. Var det standard eller digital?

Digital.