PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

De kommer så småningom tillåta att man kan köpa igen, men de försöker undvika scalpers, oavsett om köpet var för eget bruk eller ej.
Så man kan vänta.

Alternativt behövs annat namn/adress.

Kan man inte skriva på min mammas namn fast samma adress? Eller någon annans namn sen så tar man annan email- nummer och tar leverans hem?

Permalänk
Skrivet av Roger_100:

Vilken fläkt fick du?

Ingen aning. Den e tyst i alla fall. Kollade guider på nätet men med min klumpighet så lär jag väl bryta sönder det skitfula fladdriga vita chassit när jag öppnar den. Sen räcker det väl inte med att öppna sidoplattan, måste man inte skruva loss nån grej från fläkten också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkBowen:

Ingen aning. Den e tyst i alla fall. Kollade guider på nätet men med min klumpighet så lär jag väl bryta sönder det skitfula fladdriga vita chassit när jag öppnar den. Sen räcker det väl inte med att öppna sidoplattan, måste man inte skruva loss nån grej från fläkten också?

Tycker du den är tyst nog så finns det ingen större anledning att kolla upp det.

Permalänk
Medlem

Herregud vilket meck lämna tillbaks 3st ps5or för en fläkt , kontakta SONY istället

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Skrivet av retrocc:

Herregud vilket meck lämna tillbaks 3st ps5or för en fläkt , kontakta SONY istället

Som inte lyfter ett finger? Det är stor skillnad på fläkt ljuden.. Jag hade en digital som jag sålde det ångrar jag, den var knäpptyst. Nu en disk på Nidec fläkten, som typ vobblar och har sig.

Om du gick och köpte en splitter nya bil och hastigheter över 50, så börjar bilen vobbla låta mysko och det ska du som kund nöja dig med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Som inte lyfter ett finger? Det är stor skillnad på fläkt ljuden.. Jag hade en digital som jag sålde det ångrar jag, den var knäpptyst. Nu en disk på Nidec fläkten, som typ vobblar och har sig.

Om du gick och köpte en splitter nya bil och hastigheter över 50, så börjar bilen vobbla låta mysko och det ska du som kund nöja dig med?

Tror du överdriver hade det vart så illa så hade nog SONY haft stora problem

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

Är det någon här som har mer info om när Media Markt får in nya leveranser? Jag beställde i butik (Örebro) för 1 vecka sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Tror du överdriver hade det vart så illa så hade nog SONY haft stora problem

Skulle nog haft större problem om det inte var brist på Playstations 😋

Permalänk
Skrivet av Mlevin999:

Är det någon här som har mer info om när Media Markt får in nya leveranser? Jag beställde i butik (Örebro) för 1 vecka sedan.

Beställde i Jönköping för en vecka sedan . Inte hört något men dom sa två veckor skulle de ta . Lite surt nu när både amazon , inet samt webbgalleri släppt i flera omgångar .

Permalänk
Skrivet av Pirrimango:

Har också NMB, leverans från inet.

Faktiskt inte heller hört mitt ps5 än, spelat flera timmar nu.

Hur tog du reda på det? Öppnar du bara chassit så har Nidec fläkten serienummer som börjar på NVB, lätt och bli lurad.

Permalänk
Medlem

PS5 - mediamarkt

Skrivet av Mlevin999:

Är det någon här som har mer info om när Media Markt får in nya leveranser? Jag beställde i butik (Örebro) för 1 vecka sedan.

De har PS5:or i hemlagret men inget bestämt datum när de ska skickas iväg till media markt butiker. Jag fick reda på det av en personal idag på mediamarkt i Eskilstuna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johaansson:

Beställde i Jönköping för en vecka sedan . Inte hört något men dom sa två veckor skulle de ta . Lite surt nu när både amazon , inet samt webbgalleri släppt i flera omgångar .

Beställ från något annat ställe när det dyker upp och lämna tillbaka sen när väl MM levererar.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av Comp0za:

De har PS5:or i hemlagret men inget bestämt datum när de ska skickas iväg till media markt butiker. Jag fick reda på det av en personal idag på mediamarkt i Eskilstuna.

Stort tack för den informationen!

Beställde också på Mediamarkt för en vecka sen ca. Dumt gjort nu i efterhand när jag enkelt kunnat beställa från Elgiganten (blev vald i andra dragningen), Webbhallen, Inet eller Amazon och haft den hemma senast i början av nästa vecka.

Permalänk
Medlem

PS5 - Media Markt

Skrivet av JonatanCz:

Stort tack för den informationen!

Beställde också på Mediamarkt för en vecka sen ca. Dumt gjort nu i efterhand när jag enkelt kunnat beställa från Elgiganten (blev vald i andra dragningen), Webbhallen, Inet eller Amazon och haft den hemma senast i början av nästa vecka.

Jag förbeställde min idag Jag föredrar att köpa direkt från butiken, tycker att det är smidigt ifall konsolen eller handkontrollen skulle få defekt så är det bara lämna in den i samma stad. Finns bara Media Markt i Eskilstuna, skulle vara bra om det fanns andra butiker som Elgiganten, Inet, Webhallen.

Permalänk
Skrivet av Comp0za:

Jag förbeställde min idag Jag föredrar att köpa direkt från butiken, tycker att det är smidigt ifall konsolen eller handkontrollen skulle få defekt så är det bara lämna in den i samma stad. Finns bara Media Markt i Eskilstuna, skulle vara bra om det fanns andra butiker som Elgiganten, Inet, Webhallen.

Det är sant. Jag har dessvärre inte Mediamarkt där jag bor, 45min bilfärd dit.
Hoppas att de trillar in i veckan som kommer då åtminstone

Permalänk
Medlem

Har någon som beställt digital edition, fått den? Jag förbokade en digital edition den 30 july från MM i Göteborg och väntar fortfarande leveransmedelandet...

Permalänk
Medlem

PS5 - Media Markt

Skrivet av araujo21:

Har någon som beställt digital edition, fått den? Jag förbokade en digital edition den 30 july från MM i Göteborg och väntar fortfarande leveransmedelandet...

Jag förbeställde en Digital Edition igår, och lär få min inom närmsta veckorna. Jag kommer få ett sms när det är dags att hämta upp den från Media Markt butiken.

Permalänk
Medlem

Fick meddelande från Postnord idag att jag har ett paket på väg från Amazon. Så då får jag väl ta mig iväg imorgon och köpa ett spel också, för jag var så fokuserad på att bara få iväg beställningen på konsolen att jag inte har några spel till den än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Fick meddelande från Postnord idag att jag har ett paket på väg från Amazon. Så då får jag väl ta mig iväg imorgon och köpa ett spel också, för jag var så fokuserad på att bara få iväg beställningen på konsolen att jag inte har några spel till den än.

Samma läge för mig.... blev lite snopet att jag fick tag i ett ex.

Permalänk

Lyckades just få igenom en beställning på amazon.se. Det fanns 1kvar stod det men det har inte dragits några pengar än.. vet inte riktigt hur det funkar på amazon. Dras det när det skickas eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilljalle:

Lyckades just få igenom en beställning på amazon.se. Det fanns 1kvar stod det men det har inte dragits några pengar än.. vet inte riktigt hur det funkar på amazon. Dras det när det skickas eller?

Fick själv igenom en beställning c:a 17:55, stod också att det bara fanns en, lägger de upp flera just nu kanske?

Permalänk
Skrivet av sec04:

Fick själv igenom en beställning c:a 17:55, stod också att det bara fanns en, lägger de upp flera just nu kanske?

Ah alltså det kom upp en som jag inte hann med på. Så 5min efter så kom det upp en till som jag fick igenom på. Så det är väl inte omöjligt.

Såg nu att dom dragit pengarna iaf. Så antar att det har gått igenom? 😁

Permalänk
Medlem

Happ, nu står man här i kö igen, riktigt besviken på Sony och PS5 som skeppar högljudda enheter. I mitt fall blidde det högljudd fläkt samt en hel del coil whine i exempelvis Diablo 2 och Spiderman.

Sitter nu med Diablo 2 på min XBX och den är ohörbar.

Håller tummarna att nästa är tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Happ, nu står man här i kö igen, riktigt besviken på Sony och PS5 som skeppar högljudda enheter. I mitt fall blidde det högljudd fläkt samt en hel del coil whine i exempelvis Diablo 2 och Spiderman.

Sitter nu med Diablo 2 på min XBX och den är ohörbar.

Håller tummarna att nästa är tystare.

Var står du i kö?

Permalänk
Medlem

Beställde skiv-varianten av Webbhallen i Fredags. Hämtade ut den på lunchen idag

Permalänk

Någon som nyligen fått leverans från Mediamarkt?
Beställde den 9:e och de sa i Örebro att de skulle dyka upp i veckan.

Permalänk
Medlem

Någon som sätt om dom fått den "nya" modellen av PS5?

https://www.videogameschronicle.com/news/the-revised-playstat...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tusen tusen tack! Äntligen satt den!

Permalänk
Medlem

Hann komma till kassan men tog slut när köpet skulle genomföras… helvete