PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjornbyxa:

Fick mitt i måndags men det blev retur...

Fan va den låter!! Det är som ett tröskverk i vardagsrummet.

Xboxen står för helt knäpptyst oavsett belastning men PS5:an låter riktigt mycket.
Då är den ju dessutom stor som ett hus och borde kunna leda bort värme bättre utan att fläktarna får jobba ihjäl sig..

Besviken :/

Måndagsexemplar? Hör aldrig min förutom ca 30 SEK när man startar den om man har en skiva i. Då snurrar CD-läsaren en stund.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Någon som beställde när mediamarkt hade öppet för bokning 14/2? Jag har inte hört någonting ännu, men enligt tidigare i tråden har vissa redan hämtat ut sina i andra städer från samma bokningstillfälle. Kundtjänst tyckte det lät konstigt, och hänvisade till att det var first-come-first-serve. Jag bokade i Stockholm på Drottninggatan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Måndagsexemplar? Hör aldrig min förutom ca 30 SEK när man startar den om man har en skiva i. Då snurrar CD-läsaren en stund.

Instämmer... Inte haft ett tystare system. PS5 imponerar på alla fronter för mig!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Jag fick precis som många andra ett SMS att PS5:an var försenad och skulle komma 1a april. Mailade Elgiganten igår för att se om det faktiskt stämmer och fick svar i dag att det inte gjorde det. Nytt datum är 5:e april.

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk

Fan vad jag är less på att jaga ps5 nu, vill ju ha en 😔 Vägrar dock att betala överpris på blocket. Följer ps5 kollen på Twitter men senast det hände något där var 24 feb.

Permalänk
Skrivet av Ryno88:

Nån som har fått sitt ps5a dom senaste dagarna ?

Jag fick min i måndags! Super nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FruitNinja:

Fan vad jag är less på att jaga ps5 nu, vill ju ha en 😔 Vägrar dock att betala överpris på blocket. Följer ps5 kollen på Twitter men senast det hände något där var 24 feb.

Ja jag vet lyckades lägga vantarna på en i förrigår på media market. Man kunde boka i butik mellan den 16e - 17e verkade som. Nu är det fullbokat igen såg jag. Följ denna tråd det är här jag lyckades få en!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waliant:

Måndagsexemplar? Hör aldrig min förutom ca 30 SEK när man startar den om man har en skiva i. Då snurrar CD-läsaren en stund.

Kan helt enkelt vara så att ni är olika känsliga och kanske har de på olika avstånd. PS5 är ju känd för att ha coilwhine i nätagget bl.a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Kan helt enkelt vara så att ni är olika känsliga och kanske har de på olika avstånd. PS5 är ju känd för att ha coilwhine i nätagget bl.a.

Absolut möjligt.
Om man tycker att fläkten låter mycket dock så borde det skilja sig ganska tydligt från vad som är coilwhine.

Jag själv är oerhört känslig och hör ofta ljud från diverse elektronik som ingen annan jag känner brukar lägga märke till.
Spenderar i överkant för att få så tysta grejer som möjligt där jag har alternativet.

Jag hoppas att jag inte kommer uppleva det med PS5an, när jag väl får tag i en ny.
Jag föredrar att köpa den på Webbhallen men det kommer ta sin tid ser det nu som med tanke på att jag fick tag i en av de första, som mina systerbarn fick, och därmed ej får köpa en ny.

Permalänk

Jag vet inte ens om jag törs skriva det här, men jag hade en så otrolig tur när jag fick tag på min PS5.

Detta var förra sommaren, i juli.
Hade inte ansträngt mig någonting för att få tag på en PS5 eftersom jag visste hur svårt det var.
Testade en gång i Elgigantens utlottning. Jag vann!
Men grejen var att jag inte hade 6500kr kontant då, utan jag testade mest för skojs. Trodde inte jag skulle vinna.
Så jag tackade nej…

Sen på kvällen så började jag ångra mig. Men tänkte att jag får skylla mig själv och att jag inte hade pengar just då.
Gissa vad som hände dagen därpå? Fick ett mejl från Elgiganten och de frågade mig igen om jag ville köpa en PS5😂
Då köpte jag den direkt. Tog den på avbetalning (vilket jag eg inte vill) och betalde av den på tre månader.
Så jag har haft en extrem röta.

Ett tips kan vara att gå med i deras kundklubb. Jag är medlem där, och jag misstänker att deras medlemmar kanske har förtur.

Däremot så tycker jag synd om alla ni som försöker få tag på en och inte lyckas. Hoppas att ni får tag på en för det är en otrolig maskin. Helt knäpptyst och prestandan är otroligt bra. Otroligt nöjd med den😊

Stavfel och styckeindelning
Permalänk
Medlem

Så här har jag uppfattat att det finns på lager.

Elgiganten

I början på varje månad dock är det helt olika hur de säljer dom. De har mest haft utlottning på deras Instagram sida. Nu verkar de har övergått till att man kan boka på nätet när det väl finns konsoler inne.

MediaMarkt

Mitten på varje månad och går bara att boka i butik. Leveranstid på cirka 2-3 veckor. Oftast har de bara disc edition.

Webhallen

Slutet på varje månad och går bara att boka online som medlem nivå 1. Nivå 1 blir man så fort man blir medlem. Det är en specifik länk man skall uppdatera kring slutet av månaden. Cirka från den 20:e och framåt. Dom kommer ut med dom oftast på morgonen vardagar. Uppdatera INTE själva produktsidan utan länken jag skriver här nedan.
Se till att medlemskapet är verifierat. Chatta med kundtjänst så löser dom det på sekunden.
https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol

Amazon
Netonnet
Power
Har dom helt random och där handlar det nog mest om tur att få tag på en. De dyker bara upp

Har själv fått tag på 3 konsoler. En till mig själv, en till flickvännens bror och en till brorsonen som fick den i födelsedagspresent.
Allt detta sedan mitten av februari från
Mediamarkt
Webhallen
Elgiganten

Permalänk
Skrivet av Waliant:

Måndagsexemplar? Hör aldrig min förutom ca 30 SEK när man startar den om man har en skiva i. Då snurrar CD-läsaren en stund.

Fick tag i en annan. Denna verkar må betydligt bättre 👍🙏

Permalänk

Ny står det 4e april för mig även på Elgiganten hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Instämmer... Inte haft ett tystare system. PS5 imponerar på alla fronter för mig!

Betydligt tystare än PS4 ja, men Series X är mycket tystare samt har ingen coilwhine. Mitt PS5 har lite coilwhine some hörs när man är i menyerna m.m, inget som störs av under spelande, överröstar inte Beam 2.

Men Series X har betydligt bättre kvalitet, mycket mer kompakt storlek o helt knäpptyst även om man har örat alldeles vid fläkten.

Hoppas PS5 kan få lite 'premium features' som VRR o Dolby Vision också.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Min digital edition låter också hyfsat mycket från fläkten, men spelar typ alltid med hörlurar så då hör man inte den iaf.
Utan lurar så får man väll höja volymen på tvn såpass så man inte störs av fläkten.
Läste nånstans att man kan byta fläkten, blir säkert att göra det tidsnog när man stört sig tillräckligt mycket på ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadde:

Min digital edition låter också hyfsat mycket från fläkten, men spelar typ alltid med hörlurar så då hör man inte den iaf.
Utan lurar så får man väll höja volymen på tvn såpass så man inte störs av fläkten.
Läste nånstans att man kan byta fläkten, blir säkert att göra det tidsnog när man stört sig tillräckligt mycket på ljudet.

Yes jag gjorde det på min ps5:a och det var som natt och dag. Rekommenderas verkligen om man stör sig på ljudet. Desvärre sålde jag min lilla älskling och letar nu febrilt efter en ny!

Permalänk
Medlem

När jag först köpte min ps5 tyckte jag den var knäpptyst. Var nästan lyrisk över hur lite den lät. Fick lyssna efter att höra ljudet. Men sen köpte jag en series x och jämförelsevis var de vekrlgirn skillnad. Det är omöjligt i princip att höra xboxen jämfört med ps5an.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Dåligt, chattade med dem idag innan lunch, frågade lite hur bokning går till. Men de kunde inte kläcka ur sig att det skulle komma in någon timme senare.

Permalänk
Skrivet av Jimmiq:

Dåligt, chattade med dem idag innan lunch, frågade lite hur bokning går till. Men de kunde inte kläcka ur sig att det skulle komma in någon timme senare.

Håller med, de vill aldrig ge en någon information. Pratade med dem i eftermiddags och de sa att de troligtvis ska släppa några fler de kommande dagarna. Felbokningar, till exempel. Så vi får hålla utkik och uppdatera i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellaellaella_ey:

Håller med, de vill aldrig ge en någon information. Pratade med dem i eftermiddags och de sa att de troligtvis ska släppa några fler de kommande dagarna. Felbokningar, till exempel. Så vi får hålla utkik och uppdatera i tråden.

Ja ok.

Skaffade twitter nu bara för kunna då notis på ps5kollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341449:

Om ni läser "de små texter" hos Webbis, de får in mot slutet av månaden vilket är nu. Håll ut, vänner! De kommer droppa flera säkert. Jag lyckades knipa en i alla fall idag..

Ok när får du den då?

Permalänk
Skrivet av Jimmiq:

Ja ok.

Skaffade twitter nu bara för kunna då notis på ps5kollen.

Just det! Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341449:

Ingen aning, eftersom det var en beställningsvara.
Det är inget att oroar sig för, ÅF som Webbis låter inte en beställa/köpa om dem inte har det i lagret eller får in de snarast.
Jag tippar på om jag har tur kanske mot slutet av veckan eller nästa bör jag ha konsolen, dock har jag inte bråttom.

Lyckades också knipa en idag, hoppas vi får mer info snart om när vi kan tänkas få leverans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sawi99:

Någon som beställde när mediamarkt hade öppet för bokning 14/2? Jag har inte hört någonting ännu, men enligt tidigare i tråden har vissa redan hämtat ut sina i andra städer från samma bokningstillfälle. Kundtjänst tyckte det lät konstigt, och hänvisade till att det var first-come-first-serve. Jag bokade i Stockholm på Drottninggatan.

Jag beställde då fast i Barkarby, har ej fått mail än om att den är redo. Hon sa 2-4 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yazz92:

Jag beställde då fast i Barkarby, har ej fått mail än om att den är redo. Hon sa 2-4 veckor.

Till mig sa de 2-8 veckor, jag var inne i söndags och kollade och då sa de att min bokning kommer täckas av nästa batch. Dock inget estimat för när det blir, vet ej hur ofta de får in dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankanspelar:

Ny står det 4e april för mig även på Elgiganten hemsida.

Kollade med Elgiganten och de räknar med leverans från Sony 1 apr och 4 apr till kunden.

Permalänk

Jag kunde beställa från Webhallen 22 mars, men står att det inte finns i lager. Nån som vet när dessa förväntas komma i lager och skickas ut?

Permalänk
Skrivet av thelamefox:

Jag kunde beställa från Webhallen 22 mars, men står att det inte finns i lager. Nån som vet när dessa förväntas komma i lager och skickas ut?

Det stod förväntat leveransdatum 31e mars när jag kollade någon vecka sedan.

Permalänk