PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Nice fick sms från Inet din order håller på plockas! Stod även på hemsidan status "Plockas" och sedan efter ca 1 timme ändrades den till återigen "okänt leveransdatum" Nice! Kontakta supporten och sa detta har aldrig hänt men dom har ju ej skickat någon såklart.....

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornstream:

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Media Markt
När: 2020-09-18
Modell: Disc
Status: Leveraras i december enligt email

Jag ringde idag till Media Markt, men han hade ingen ny info. Han sa föra Jul var tanken, men att han vågade inte säga något nu.
Ni som bara skriver att ni har fått den får gärna lägga till lite info om beställningen...

Jag beställde exakt samma datum som dig från MM och har ringt 3 gånger nu och fått exakt samma svar. Tycker det är så stört att folk som beställt på releasen fått sin levererad medan vi som beställt två månader innan inte ens fått ett leveransdatum ännu. Det är verkligen sista gången jag köper något från MM. Hade jag inte haft ett konto med över 100 spel till Playstation hade jag köpt en Xbox series X direkt.

Sjukt besviken att man inte ens kanske får en till julen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

någon fler som har "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." på Bring?
har varit så i 24h

Min var så tills jag var på terminalen och hämtade den själv istället för att vänta på hemleveransen imorgon.
Gissar på att det hade varit så tills dom lastade på den för utkörning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Nice fick sms från Inet din order håller på plockas! Stod även på hemsidan status "Plockas" och sedan efter ca 1 timme ändrades den till återigen "okänt leveransdatum" Nice! Kontakta supporten och sa detta har aldrig hänt men dom har ju ej skickat någon såklart.....

Spännande!

Får man fråga när du beställde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

någon fler som har "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." på Bring?
har varit så i 24h

Japp, precis det.

Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
7 december 11:34 - 582 78 LINKÖPING

Avvik i produksjonen
Årsak: Forsinket
Tiltak: Sending kan bli forsinket

7 december 11:34 - 582 78 LINKÖPING

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 14:49 - 556 52 JÖNKÖPING

Meddelande om försändelse på väg via SMS
4 december 21:22

Meddelande om försändelse på väg via e-post
4 december 21:21

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Min var så tills jag var på terminalen och hämtade den själv istället för att vänta på hemleveransen imorgon.
Gissar på att det hade varit så tills dom lastade på den för utkörning.

He, jag har frågat om jag kan hämta på terminalen men de jobbar tydligen inte så här. Så det är väl bara att vänta då. Skulle tagit ett mer centralt urkörningsställe än en mil utanför stan, känner jag lite nu.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Skrivet av Interp:

Spännande!

Får man fråga när du beställde?

2020-06-14 Beställde Digital Edition därav ej kunnat boka tidigare än 12/6 på inet så två dagar efter öppning.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Enligt chatten på NetOnNet så ska samtliga som förbokat PS5 den 19/11 fått ett mail igår. Inte jag dock och kundtjänstmedarbetaren tyckte det var märkligt. Men han sa också att de inte har någon info om när nästa sändning kommer. Förmodligen inga PS5 mer från NN innan jul...

Jag klickade hem en 08:03 från NON den 19/11, fick Mail nu att den skickats.

Permalänk
Skrivet av iTox:

Kör du hemleverans då? eller varför får du ett sms annars

Exakt, hemleverans är det. Känns dock som att om man har ombud så får man det snabbare, verkar som att Bring har extremt mycket paket som har hemleverans just nu

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

2020-06-14 Beställde Digital Edition därav ej kunnat boka tidigare än 12/6 på inet så två dagar efter öppning.

Ah okej jag förbokade standard edition 20/6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

He, jag har frågat om jag kan hämta på terminalen men de jobbar tydligen inte så här. Så det är väl bara att vänta då. Skulle tagit ett mer centralt urkörningsställe än en mil utanför stan, känner jag lite nu.

Var väl egentligen ingen terminal utan en fristående budfirma vid namn MVG Bud i Eskilstuna som körde brings hemleveransen här i bygden.
Jag uttryckte mig nog lite fel 😮

Permalänk
Skrivet av iTox:

någon fler som har "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." på Bring?
har varit så i 24h

verkar vara ganska många, inklusive mig. den är fast i jönköping sedan den 6de. den skulle ha levererats idag, brings kundtjänst sa att den skulle komma senare ikväll eller imorgon. tveksamt dock då jag bor i andra änden av landet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpdcv:

Jag klickade hem en 08:03 från NON den 19/11, fick Mail nu att den skickats.

Kul, grattis till dig!
Men lite märkligt, för många fick ju skickat till sig för nästan två veckor sen, som beställde runt den tiden 19 november. Undra om dom har fått in fler enheter nu då?

Jag som beställde 08:11 väntar fortfarande på ny info och har som sagt fått till mig att det kommer info i veckan. Hoppet är det sista som överger en!

Permalänk
Inaktiv

Whoa! Min är hämtbar nu, blir att stämpla ut och hämta ut och se till så allt som ska synkas från min PS4 Pro kommer in i molnet. Får se om jag hinner spela något bara, förberedde igår så alla kvällens sysslor skulle vara avklarade ifall leverans skulle ske.

Hoppas ni andra som väntar får svar nu ikväll med. Min anlände till Gävle imorse och nu är den i Hälsingland.

Mina paket-appen vibrerade först, sedan SMS.

Permalänk
Skrivet av jagekaos:

Jag beställde exakt samma datum som dig från MM och har ringt 3 gånger nu och fått exakt samma svar. Tycker det är så stört att folk som beställt på releasen fått sin levererad medan vi som beställt två månader innan inte ens fått ett leveransdatum ännu. Det är verkligen sista gången jag köper något från MM. Hade jag inte haft ett konto med över 100 spel till Playstation hade jag köpt en Xbox series X direkt.

Sjukt besviken att man inte ens kanske får en till julen!

Menar du allvar med att några har beställt senare har fått den!? Det är ju förjävligt dåligt!!
Jag beställde med skivläsare, så den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att de som har fått har beställt digital-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Kul, grattis till dig!
Men lite märkligt, för många fick ju skickat till sig för nästan två veckor sen, som beställde runt den tiden 19 november. Undra om dom har fått in fler enheter nu då?

Jag som beställde 08:11 väntar fortfarande på ny info och har som sagt fått till mig att det kommer info i veckan. Hoppet är det sista som överger en!

Yes, riktigt märkligt. Jag trodde att jag var körd att att det inte skulle bli någon ps5 i år men detta kom som en riktigt glad överraskning idag. Beräknad leverans är imorgon. Hoppas alla ni andra också får era snart!

Permalänk

Två datapunkter för ev framtida behov:

Order: 1
Hur: Online
Var: Elgiganten.se
När: 20-11-19 kl.09:00 enligt bekräftelsemailet
Modell: Standard
Status: Levererad tis 20-11-24 kl. 11:00 (Stockholms län)
Valde "Bring Express" vilket ännu en gång bevisade att Bring inte kan leverera produkter i rimlig tid. Fick först avisering om leverans på måndagen men blev dagen efter istället..

Order: 1
Hur: Online
Var: CDON
När: 20-11-23 kl. 15:18 (CDON släppte en del enheter vid ungefär samma tidpunkt under några dagar)
Modell: Digital
Status: Levererad 20-11-26 kl. 11:15 (valde snik-frakt med Postnord men ändå snabbare än Bring..)
Såld till en kompis för inköpspris, om alla som kan gör detta bör scalper-marknaden minska.

Inser nu efteråt vilken tur jag haft som lyckats, något positivt med Corona och hemarbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

någon fler som har "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." på Bring?
har varit så i 24h

Samma här. Stått så i 1½ dygn nu och står inte ens vilken terminal den levererats och skickats vidare från. Jag väntar och ser om något händer under dagen imorgon annars får jag ringa och hoppas det ska lösa sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornstream:

Menar du allvar med att några har beställt senare har fått den!? Det är ju förjävligt dåligt!!
Jag beställde med skivläsare, så den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att de som har fått har beställt digital-versionen.

Har också beställt med skivläsare. Dock spelar det nog ingen roll verkar det som. Bara läsa i tråden, flertal som beställt på releasen och redan fått den. Riktigt besviken på MM och ångrar mig djupt nu att jag beställt därifrån. Sony tycker jag också har hanterat det här uselt.

Permalänk

Någon som vet ifall något ställe får in ps5 innan jul? Ska försöka köpa ett till min syssling. Mitt egna kom från elgiganten i lördags

Permalänk

Netonnet 19/11 kl 08:10 inget här inte

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Efter Bring körde rundtur i Luleå kommun till fel ombud kunde jag nu äntligen hämta ut min PS5a från EG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Netonnet 19/11 kl 08:10 inget här inte

samma här !

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

samma här !

08.20 samma här.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Inet
När: 2020-06-25
Modell: Digital
Status: Levererat

Jag fick först ett meddelande på telefonen att det packas. Trodde der inte var sant först! Ringde upp deras kundtjänst som bekräftade det och några timmar senare fick jag mail om att den har gått iväg. Måste ge creed till Inet för bra information kring PS5 ordarna till oss konsumenter samt bra kundbemötade både i mail och telefonkontakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RizeCookie:

Jag beställde på Webhallen 8/10-19 och har sett i tråden att leverans har genomförts för det datumet (dock inte för mig än), så brytpunkten verkar vara 8/10-19 för tillfället på Webhallen.

Jag beställde 6e oktober 2019 och har inte hört något än.

Permalänk
Medlem

Nu så har enheten anlänt till Luleå. Bara 35 mil kvar till tv-bänken då

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om det händer något 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ni som hade hemleverans med Bring.
När man trycker på spåra paket så står inte leveransadressen med. Står bara postnummert på leveransadressen.

Stod det så på era med? Dom ska komma idag mellan 17-22 men inte dykt upp än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuyiikon:

Måste ge creed till Inet för bra information kring PS5 ordarna till oss konsumenter samt bra kundbemötade både i mail och telefonkontakt.

Inet har ju inte gett någon som helst information sedan 20.e Nov. Visst har de trevlig ton, och svarar på mail. Men det är ju copy/paste svar så fort det handlar om tillgång.

"Våra inköpare jagar Sony konstant efter information och vi kommer att uppdatera alla kunder med beställningar när vi väl får tag på detta. Vi önskar det bästa för våra kunder, och det är tyvärr riktigt tråkigt när det tar lång tid att leverera riktigt feta produkter".

Så man är ju helt lämnad i mörkret, om man ska förvänta sig en konsol i år eller till sommaren 😢

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless