10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Robin Hoods egna företag!

Man funderar ju på när de ska vända till vinst.

Rimligtvis borde inte NetonNet och Webhallen få några pengar förrän köpet av en vara är genomfört.
Med andra ord lånar Gifted pengarna räntefritt under upp till ett år, sedan är presentkortet förverkat.
Skulle bolaget gå i konkurs så finns det förmodligen ingen instättningsgaranti som banken har utan man har i bästa fall några virtuella presentkort i appen som man aldrig kommer kunna nyttja.
En affärsidé är ju att låta bolaget bli stort nog så man har en stor mängd utfärdade men outnyttjade presentkort och ta pengarna och dra till någon avlägsen ö.

Årsredovisning på Hitta

Permalänk
Medlem

såja!!! det jag gjorde var att maila alla länkar som jag fått på sms, som tur har jag en iPhone 12 mini liggandes, och där gick det att lösa in allt och nu är TV beställd!

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av ProVista:

Tar det verkligen ett dygn som det står i informationen på getgifted innan presentkorten från webhallen aktiveras?
Har nämligen köpt ett sådant precis och tänkte att det skulle funka direkt men står att det inte är aktiverat när jag matat in koden i kassan på wh...

Fick det här meddelandet imorse:
Hi, We're sorry to inform we've temporarily run out of Webhallen 1,000 SEK gift codes. Please reach out ro support@getgifted.zendesk.com to receive an update you as soon as the codes are available. Thanks!

Antar att det är därför mitt presentkort på 1k kr inte fungerar medan det gick bra att använda presentetkortet på 2k kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

såja!!! det jag gjorde var att maila alla länkar som jag fått på sms, som tur har jag en iPhone 12 mini liggandes, och där gick det att lösa in allt och nu är TV beställd!

Hmmmm, det fungerar via iPhone men inte via Android eller vad är slutsatsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hmmmm, det fungerar via iPhone men inte via Android eller vad är slutsatsen?

nja för vissa fungerar det, kanske beroende på vilken modell man kör, aja skönt de löste sig... tanken var egentligen att byta upp nuvarande 65C8 till en 77" OLED men 77" är fortfarande dubbelt så dyrt så avvaktar med det tills det skiljer sig max 10k, ville åt HDMI 2.1/spel funktionerna som C8 saknar.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Fick det här meddelandet imorse:
Hi, We're sorry to inform we've temporarily run out of Webhallen 1,000 SEK gift codes. Please reach out ro support@getgifted.zendesk.com to receive an update you as soon as the codes are available. Thanks!

Antar att det är därför mitt presentkort på 1k kr inte fungerar medan det gick bra att använda presentetkortet på 2k kr

Men vad betyder det i praktiken? Är det här alltså köpta presentkort som de säger inte fungerar längre? Får du tillbaka pengarna eller är det bara att vänta på att presentkortet blir giltigt igen för att de "fyller på lagret" typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Någon som använt PlayStation Wallet – 500 kr 30% ?

Testade du? Jag är sugen på lite spel i PSN store nu på BF rea och 30% extra är inte dumt.
Får jag 500kr som jag kan nyttja som jag vill? eller blir ett köp 500kr billigare?
Det stod något om att det anses förbrukat efter första användning så jag blir lite orolig.

/Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Men vad betyder det i praktiken? Är det här alltså köpta presentkort som de säger inte fungerar längre? Får du tillbaka pengarna eller är det bara att vänta på att presentkortet blir giltigt igen för att de "fyller på lagret" typ?

Jag bad om att få en refund, men kan lika gärna vänta på att presentkortet ska bli giltigt igen om det inte ska ta för långt tid. Vi får se vad de svarar.

Permalänk
Medlem

Köpte precis i butik med nyaktiverade presentkort på Webhallen 2x2000kr. Gick alldeles utmärkt, behövde inte vänta 24h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Testade du? Jag är sugen på lite spel i PSN store nu på BF rea och 30% extra är inte dumt.
Får jag 500kr som jag kan nyttja som jag vill? eller blir ett köp 500kr billigare?
Det stod något om att det anses förbrukat efter första användning så jag blir lite orolig.

/Sweex

Antar att det betyder att du lägger in pengarna på ditt Playstation-konto och sedan är det förbrukat i o med att dem nu ligger på ditt konto

Permalänk
Medlem

Köpte just en 5900x med 2st presentkort från webhallen.com, så det fungerar utmärkt.

Kort 1 á 5000kr (fungerade omdelbart)
Kort 2 á 1000kr (tog ~2h innan det aktiverades)

Dvs totalt betalade jag 5490kr för en 5900x, tusen tack för tipset!

Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa LG CX hos netonnet nu. Går det att köpa med presentkort eller inte?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Antar att det betyder att du lägger in pengarna på ditt Playstation-konto och sedan är det förbrukat i o med att dem nu ligger på ditt konto

Jag testade och ja mycket riktigt var det så. 350kr för 500kr i store är ju awesome.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tänkte köpa LG CX hos netonnet nu. Går det att köpa med presentkort eller inte?

Tror att @Gilgamesh här i tråden lyckades nyligen men appen verkar kunna krångla i vissa fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Tror att @Gilgamesh här i tråden lyckades nyligen men appen verkar kunna krångla i vissa fall.

jo precis det fungerade till slut.

https://imgur.com/5KBO2pm

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jo precis det fungerade till slut.

https://imgur.com/5KBO2pm

Nice, tänkte göra samma. Vad var det som gick fel? Tips för att se till så det verkligen funkar för mig? Vill verkligen inte stå där med massa presentkort sen som jag ej behöver.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Nice, tänkte göra samma. Vad var det som gick fel? Tips för att se till så det verkligen funkar för mig? Vill verkligen inte stå där med massa presentkort sen som jag ej behöver.

inget gick fel, fick presentkorten på sms som vanligt, var bara att när jag tryckte på länkarna så laddade inte deras app presentkorten på min Galaxy Z Flip, till slut mailade jag alla länkar till min mail och testade på en iPhone 12 mini och där gick det att aktivera presentkorten, fick dock slå in de manuellt i Netonnet kassan.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

inget gick fel, fick presentkorten på sms som vanligt, var bara att när jag tryckte på länkarna så laddade inte deras app presentkorten på min Galaxy Z Flip, till slut mailade jag alla länkar till min mail och testade på en iPhone 12 mini och där gick det att aktivera presentkorten, fick dock slå in de manuellt i Netonnet kassan.

Ah okej, behövde du vänta 24 timmar innan aktivering?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Ah okej, behövde du vänta 24 timmar innan aktivering?

nope fungerade direkt.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2st presentkort för 2h sen och fick SMS med länk. Men allt som händer är att Gifted appen öppnar sig men jag ser inga presentkort. Ni verkar få upp era presentkort direkt?

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Har lyckats få 10 x 2000 från Netonnet. En grej jag var tvungen att göra mellan VARJE länk jag tryckte på var att forcera ner appen (Android) och sen trycka på länken. Gick smidigt när man väl fick in det

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Testade du? Jag är sugen på lite spel i PSN store nu på BF rea och 30% extra är inte dumt.
Får jag 500kr som jag kan nyttja som jag vill? eller blir ett köp 500kr billigare?
Det stod något om att det anses förbrukat efter första användning så jag blir lite orolig.

/Sweex

Köpte 4 st kort , verkar dock vara någon gräns på ps store så kunde bara lösa in 3 av de. Men nu har jag 1500 kr i min "plånbok" och en 500 kr rabattkod kvar att lösa in senare. Allt detta för 4x350kr. Riktigt bra!

Permalänk
Medlem

jäklar Netonnet var snabba med att skicka iväg TV, fast jag valde hemleverans inom 5-9 dagar så är den redan iväg.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jäklar Netonnet var snabba med att skicka iväg TV, fast jag valde hemleverans inom 5-9 dagar så är den redan iväg.

Tusen tack alla här och framförallt du @Gilgamesh Nu har jag också beställt en LG CX 65" med hjälp av presentkorten.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tusen tack alla här och framförallt du @Gilgamesh Nu har jag också beställt en LG CX 65" med hjälp av presentkorten.

np 👍🙂

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Nice, tänkte göra samma. Vad var det som gick fel? Tips för att se till så det verkligen funkar för mig? Vill verkligen inte stå där med massa presentkort sen som jag ej behöver.

Android appen verkar ha problem. Om man läser på google play så är det en del som har problem med den. Fungerar inte alls för mig. Blir på precis samma sätt som för dig. Inget händer. När man har "logga in" så ska det komma upp en screen/ruta om att du har ett kort. Det händer inte för mig. Om det beror på att jag har Android 11 eller om att det är en Pixel 4a vet jag inte men börjar luta åt att deras android-app är rätt trasig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Android appen verkar ha problem. Om man läser på google play så är det en del som har problem med den. Fungerar inte alls för mig. Blir på precis samma sätt som för dig. Inget händer. När man har "logga in" så ska det komma upp en screen/ruta om att du har ett kort. Det händer inte för mig. Om det beror på att jag har Android 11 eller om att det är en Pixel 4a vet jag inte men börjar luta åt att deras android-app är rätt trasig.

Såg du mitt inlägg om att forcera ner appen och trycka på sms länken på nytt? Fungerade för mig
Att tillägga så öppnade jag länken via Edge och inte via appen om det nu spelar någon roll.

Permalänk

Nu blev mitt webhallen presentkort på 1000sek som jag hade problem med äntligen giltigt.

Sen så kunde jag inte motstå och la en beställning på en LG CX 55" (netonnet), 13500kr fick jag betala totalt med presentkorten

Permalänk

Blev en LG CX48 från CDON, jäklar vad stor den är på skrivbordet men man vänjer sig nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jäklar Netonnet var snabba med att skicka iväg TV, fast jag valde hemleverans inom 5-9 dagar så är den redan iväg.

Var ser du det?

EDIT: Hittade nu att det står "Order: Mottagen", surt när jag beställde min innan dig

Skrivet av lanbonden:

Blev en LG CX48 från CDON, jäklar vad stor den är på skrivbordet men man vänjer sig nog

Härligt, jäklar vad fett det måste vara! Ladda upp ett kort på skrivbordet