\windows\system32\config\system

Permalänk
Medlem

\windows\system32\config\system

Hej. efter en omstart av windows för ett tag sedan så kom medelandet: "\windows\system32\config\system är skadad eller fattas" upp och windows gick ej inte att starta.

jag har sökt med microsofts supportcenters sökmotorer men hittar ingen lösning på mitt problem.
jag skulle vara mkt tacksam om ni kunde hjälpa mig lösa mitt problem.

mvh jonas

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Medlem

Det är din registerfil som antagligen blivit korrupt, för stor eller försvunnit. Ominstallation är den enda lösningen. Har hänt mig ett par gånger.

Dock kan samma fel uppenbara sig i samband med överklockning, pröva att sänka överklockningen om du gjort detta så kanske det funkar.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag fick upp samma sak för ett tag sen. Hos mig berodde det på att min ena ram-minnes bricka var sönder.

Kör Memtest86 och kolla om du får upp några fel.....

Permalänk
Medlem

felet sitter på en "låne" bärbar som inte är överklockad. ska testa att köra memtest86. går det inte att reparera registreringsfilen på något sätt utan att ominstallera?

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Medlem

du har en kopia av registret och lite andra systemfiler i c:\windows\repair\ som skapades när XP blev installerat, du kan testa att använda dem innan du installerar om.

det borde fungera att bara kopiera över din korrupta "system" fil med den som ligger i repairmappen, men du åker nog på att göra om alla inställningar du har gjort i XP

Visa signatur