Permalänk
Medlem

Alpha PAL8045T eller AERO 7+

Vilken kyler bäst/ljudnivå?
Läste på Coolermasters hemsida att AERO 7+ finns i 70 och 80mm version..
Vilken har Komplett?

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

alphan är ju bara en fläns, så den låter väl inte så mycket...

Permalänk
Medlem

köp en alpha jag är helnöjd med min

Visa signatur

Blank

Permalänk
Avstängd

alphan är dyr...köp aero istället

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CO Caesar
alphan är ju bara en fläns, så den låter väl inte så mycket...

Seriöst.. Om man kör Alphan med en fläkt som låter typ 25dB och skruvar ner Aeron så att den låter lika mycket, vilken kyler bäst?

Och dessutom: Är det 70mm eller 80mm versionen man får på komplett?

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk

om ja hade plats i chassit skulle jag nog ta aero'n
delvis pga priset.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rex
Seriöst.. Om man kör Alphan med en fläkt som låter typ 25dB och skruvar ner Aeron så att den låter lika mycket, vilken kyler bäst?

Och dessutom: Är det 70mm eller 80mm versionen man får på komplett?

alphan

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
alphan

Såg att du kör över 2,4GHz.. Vilken vcore?

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

2.03

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Temp?

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Avstängd

Köp aero, billig och mycket bra produkt. Är lika bra som tt Volcano 7+ och den kylaren är mycket bra. Har den själv

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rex
Temp?

Han har 52C IDLE och 57C FULL LOAD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Köp aero, billig och mycket bra produkt. Är lika bra som tt Volcano 7+ och den kylaren är mycket bra. Har den själv

Aero 7+ krossar Volcano 7+, och den ligger på ungefär samma nivå som alphan.

Visa signatur

It is, as they say, your funeral.

Permalänk
Medlem

Komplett har Aero 7+ versionen med 80mm-fläkt.
Sen har kylaren slipspår som känns ganska tydligt om du tex, drar med nageln över botten, men om du putsar ner slipspåren med fint våtslippapper så ytan blir helt slät får du kanske som jag ner tempen med ca 5 grader
Ligger idle på 34 grader med varvtalet på 2400, och då kan jag inte urskilja Aeron från mina chassi-flätar

Visa signatur

Asus TUF B450-Plus Gaming. AMD Ryzen 5 3600. Powercolor 5700xt.
Samsung SSD 970 EVO Plus 500Gb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
2.03

vad har du i temp då ? idle/load ?

Visa signatur
Permalänk

Men frågan är den...Alphan eller SLK ?
SLK 900 lär vara bättre eller ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SLK-900 är bättre än alphan, det råder det inget tvivel om, om den är värd prisskillnaden får dock var och en avgöra själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CO Caesar
SLK-900 är bättre än alphan, det råder det inget tvivel om, om den är värd prisskillnaden får dock var och en avgöra själv...

inga tvivel
Kör du med en papst 12 db fläkt på eller någon annan lågvarvig fläkt så presterar såvitt jag vet Alphan bättre.
Med en delta så presterar SLKn någon grad bättre...

Att SLK-900 och Alphan är likvärdiga, det råder det inget tvivel om...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrewdriver
vad har du i temp då ? idle/load ?

som giz sa
Han har 52C IDLE och 57C FULL LOAD
men då hade jag en rumstemp på ~28C

Visa signatur

Blank

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
inga tvivel
Kör du med en papst 12 db fläkt på eller någon annan lågvarvig fläkt så presterar såvitt jag vet Alphan bättre.
Med en delta så presterar SLKn någon grad bättre...

Att SLK-900 och Alphan är likvärdiga, det råder det inget tvivel om...

Jag håller inte med, SLK900 är bättre, att ta det till överdrifter som att man måste köra en Delta för att SLK900 ska vara bättre är helt onödigt, en lågvarvig fläkt presterar kanske inte lika bra på SLK, men om man börjar komma upp i vanliga nivåer, t.ex. Enermax och liknande som ofta används till de flänsarna så vill jag påstå att SLK900 presterar bättre.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit
Jag håller inte med, SLK900 är bättre, att ta det till överdrifter som att man måste köra en Delta för att SLK900 ska vara bättre är helt onödigt, en lågvarvig fläkt presterar kanske inte lika bra på SLK, men om man börjar komma upp i vanliga nivåer, t.ex. Enermax och liknande som ofta används till de flänsarna så vill jag påstå att SLK900 presterar bättre.

jag tror han mer menade att man inte kan säga att någon av dem presterar bättre än den andra om man inte bestämmer sig för att använda en fläkt på båda vilket blir svårt mellan en alpha och en slk-900

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

aero 7+ äger!!! cpu temp: 35 idle 40 full load

Permalänk
Medlem

de vi alla vet är att alpha och slk presterar bäst men alphan har oxå en fördel gämfört med slk man kan suga ut luften istället för att pressa den igenom flänsen och sedan är ju slk:n dyare bara o välja själv

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THomy

Ligger idle på 34 grader med varvtalet på 2400, och då kan jag inte urskilja Aeron från mina chassi-flätar

Vad ligger full load på då med typ prime eller burn..
Kör du med öppen låda?
Tack!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THomy
Komplett har Aero 7+ versionen med 80mm-fläkt.
Sen har kylaren slipspår som känns ganska tydligt om du tex, drar med nageln över botten, men om du putsar ner slipspåren med fint våtslippapper så ytan blir helt slät får du kanske som jag ner tempen med ca 5 grader
Ligger idle på 34 grader med varvtalet på 2400, och då kan jag inte urskilja Aeron från mina chassi-flätar

är det klcokat eller inte?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Av alla recensioner jag sett så spöar Aero7:an alphan rätt lätt. LasseTM: vad har du för belägg för att alphan är bättre?

Permalänk
Medlem

testa köra en delta på alphan så ska du se på grejjor

ps visa mig en sådan recenssion

Visa signatur

Blank

Permalänk
Avstängd

fick min AERO7+ i fredags, otroligt stor och lät inte allt för farligt på max heller, priset är bara ett lager i en redan god lasange

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
testa köra en delta på alphan så ska du se på grejjor

ps visa mig en sådan recenssion

Jag pratar vid samma ljudnivå, sen kan du kolla på flera recensioner på nätet. Sök på "aero7 review" på google. Du kommer märka att den spöar swiftechs fetaste fläns med 3000Rpm:s fläkt på. Och alphan och swiftech-flänsen är i princip jämnlika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Jag pratar vid samma ljudnivå, sen kan du kolla på flera recensioner på nätet. Sök på "aero7 review" på google. Du kommer märka att den spöar swiftechs fetaste fläns med 3000Rpm:s fläkt på. Och alphan och swiftech-flänsen är i princip jämnlika.

trodde att vi alla var överens om att varvtal inte spelar någon roll bara de flyttar mycket luft

Visa signatur

Blank