[Chrome] Tillägget innehåller skadlig programvara.

Permalänk
Avstängd

[Chrome] Tillägget innehåller skadlig programvara.

Tjo,

Jag hittade denna underbara tillägg "The Great Suspender" som gjorde så att jag kunde spara upp till 30GB ram, men nu har google anser det som virus och har valt att ta bort det, men problemet är att allt tillägget gjorde är bort och det innebär alla över mina två tusen till 3 tusen fikar är borta.

Och jag använder session buddy, och har en äldre backup på 16 dagar sen, men jag kan inte använda "current session" på grund av att ett annat tillägg tog bort det på grund av Google.

Så nu undra jag hur man av blocka tillägget så att jag kan få tillbaka det och sen göra backup på det?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo,

Jag hittade denna underbara tillägg "The Great Suspender" som gjorde så att jag kunde spara upp till 30GB ram, men nu har google anser det som virus och har valt att ta bort det, men problemet är att allt tillägget gjorde är bort och det innebär alla över mina två tusen till 3 tusen fikar är borta.

Och jag använder session buddy, och har en äldre backup på 16 dagar sen, men jag kan inte använda "current session" på grund av att ett annat tillägg tog bort det på grund av Google.

Så nu undra jag hur man av blocka tillägget så att jag kan få tillbaka det och sen göra backup på det?

https://github.com/greatsuspender/thegreatsuspender/issues/52...

Kan inte säga hur väl det kommer fungera, men det var den issue som länkades till från https://github.com/greatsuspender/thegreatsuspender/issues/12...

Även om det inte finns något där nu som fungerar, så kan det ju vara värt att hålla ett öga på den tråden ifall någon hittar en lösning.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

https://github.com/greatsuspender/thegreatsuspender/issues/52...

Kan inte säga hur väl det kommer fungera, men det var den issue som länkades till från https://github.com/greatsuspender/thegreatsuspender/issues/12...

Även om det inte finns något där nu som fungerar, så kan det ju vara värt att hålla ett öga på den tråden ifall någon hittar en lösning.

Funkar inte, tur ändå att jag hade en äldre backup.

Jag är bara lat och har inte orkat sortera mina fikar visa ska jag spara då det rör sig om hur man fixar min bil, och visa fikar är bara nåt år gammal.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tjo,

Jag hittade denna underbara tillägg "The Great Suspender" som gjorde så att jag kunde spara upp till 30GB ram, men nu har google anser det som virus och har valt att ta bort det, men problemet är att allt tillägget gjorde är bort och det innebär alla över mina två tusen till 3 tusen fikar är borta.

Och jag använder session buddy, och har en äldre backup på 16 dagar sen, men jag kan inte använda "current session" på grund av att ett annat tillägg tog bort det på grund av Google.

Så nu undra jag hur man av blocka tillägget så att jag kan få tillbaka det och sen göra backup på det?

Varför har du tusentals flikar? Använder du dem som bokmärken?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om en funktion som heter "Bokmärken". Kräver inget tillägg utan är inbyggd.

Permalänk
Avstängd

Verka som att man kan söka med id i historik, men känns ändå surt då den inte kan återställa som det var innan.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wohooo:

Varför har du tusentals flikar? Använder du dem som bokmärken?

Det är bara blivit så, hittar massa bra sidor som jag har tänkt att spara i min bokmärken, men vill ha ordning i min bokmärken så har inte blivit av.

Skrivet av Mieriola:

Kan tipsa om en funktion som heter "Bokmärken". Kräver inget tillägg utan är inbyggd.

Känner till den, men problemet är om jag lägger allt i bokmärken så kommer jag glömma bort det nästa dag, att ha öppna några fikar gör att jag kommer ihåg vad jag ska göra.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Lyckas ändå rädda några fikar, hoppas att jag har lika tur med mina andra dator.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Känner till den, men problemet är om jag lägger allt i bokmärken så kommer jag glömma bort det nästa dag, att ha öppna några fikar gör att jag kommer ihåg vad jag ska göra.

Du kan ju inte ens se vad fliken är för något om du har så många flikar uppe?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Du kan ju inte ens se vad fliken är för något om du har så många flikar uppe?

Det är ett problem, men jag har bra minne och kan komma ihåg nästan alla iconer.

Redan när jag var ca 6 år så kunde jag Windows 95 gott som utan till, utan att behöva läsa då jag kunde lägga text/bild på minnet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är ett problem, men jag har bra minne och kan komma ihåg nästan alla iconer.

Redan när jag var ca 6 år så kunde jag Windows 95 gott som utan till, utan att behöva läsa då jag kunde lägga text/bild på minnet.

Fast du lär ju inte se iconen heller? Eller har du 10323211 instanser av chrome uppe?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Fast du lär ju inte se iconen heller? Eller har du 10323211 instanser av chrome uppe?

Jag fyller bara upp det tills jag ser ikonen, sen så tar jag ett nytt fönster.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ska väl tydligen finnas en ny ute redan? The Marvellous Suspender.

Permalänk
Rekordmedlem

Byt till en fungerande webbläsare som Firtefox eller Pale moon om du ska ha många flikar och fönser , både Chrome och Edge är instabila och tappar flikar när man använder många typ 1000 +

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Ska väl tydligen finnas en ny ute redan? The Marvellous Suspender.

Kör med en äldre version så länge.

Skrivet av mrqaffe:

Byt till en fungerande webbläsare som Firtefox eller Pale moon om du ska ha många flikar och fönser , både Chrome och Edge är instabila och tappar flikar när man använder många typ 1000 +

Man är redan skadad som barn, har kört med Chome sen jag var 14-16 år så är svårt att gå över till Firefox.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av superegg:

Kör med en äldre version så länge.

Man är redan skadad som barn, har kört med Chome sen jag var 14-16 år så är svårt att gå över till Firefox.

Du använder väl ändå inte bara en webbläsare utan flera och har dem till det de är bäst på ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du använder väl ändå inte bara en webbläsare utan flera och har dem till det de är bäst på ?

Använder bara en webbläsare.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du använder väl ändå inte bara en webbläsare utan flera och har dem till det de är bäst på ?

Jag använder en webbläsare till allt, skulle aldrig sitta och hoppa mellan olika bara för en kanske är bättre på något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är bara blivit så, hittar massa bra sidor som jag har tänkt att spara i min bokmärken, men vill ha ordning i min bokmärken så har inte blivit av.

Känner till den, men problemet är om jag lägger allt i bokmärken så kommer jag glömma bort det nästa dag, att ha öppna några fikar gör att jag kommer ihåg vad jag ska göra.

Jag ska komma med ett råd. Och som med alla råd är det med största sannolikhet bäst att skita i det. Men om jag varit du, så hade jag slängt alla de där flikarna. Jag tror att det hade gjort mig själv mer fri! Du har blivit en hoarder. En digital hoarder. Behöver du verkligen läsa de där flikarna? Kan du inte bara hitta det du behöver i framtiden med en googling? Hade det varit viktigt hade du kanske redan läst dem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wohooo:

Jag ska komma med ett råd. Och som med alla råd är det med största sannolikhet bäst att skita i det. Men om jag varit du, så hade jag slängt alla de där flikarna. Jag tror att det hade gjort mig själv mer fri! Du har blivit en hoarder. En digital hoarder. Behöver du verkligen läsa de där flikarna? Kan du inte bara hitta det du behöver i framtiden med en googling? Hade det varit viktigt hade du kanske redan läst dem?

Jag har nog läst alla mina fikar men har inte haft tid att sortera och lägger det i bokmärken än.

Sen har jag förmåga att glömma bort massa saker om jag tar bort flikarna, dom hjälper mig att komma ihåg saker.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har nog läst alla mina fikar men har inte haft tid att sortera och lägger det i bokmärken än.

Sen har jag förmåga att glömma bort massa saker om jag tar bort flikarna, dom hjälper mig att komma ihåg saker.

Funkar det så funkar det!