3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Hur ser det ut med 3060ti? Är ni många som väntat länge på er beställning?
Jag är sugen på ett Gigabyte GeForce RTX 3060Ti Gaming OC PRO från webhallen, nån som köat länge på det?

Beställde ett lika dant hos inet den 25 februari och de har stått okänt leveransdatum sedan dess så det dröjer någ ett tag innan det kortet kommer in i lager igen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alrik:

Nu är den packad och på väg till mig 😊 konstigt allt det här haha

Grymt! Du måste ha precis hamnat plats 2-3 efter att korten tog slut. I och med att de släppte några till så var det antingen några som fick frågan om de ville hoppa sitt 3070 då de hade ett annat 30xx-kort som de väntade på. Hatten av alltså Mitt kommer imorgon!

Permalänk
Skrivet av borggren4:

Eth 2 0 innebär att man går över från Proof-of-work till Proof-of-stake, dvs. datorkraft centraliseras till större noder som stakar sina ETH. Det innebär att kortfattat att hobbymining inte längre fungerar. Är en gradvis övergång som redan påbörjats och tros vara klar nästa år. Jag tror personligen det är större risk att krypto går in i bear market innan kortet betalt sig självt, däremot kommer sannolikt halvledarbristen kvarstå hela 2021 och kortets andrahansvärde bör vara någorlunda högt oavsett krypto.

Tack för svar! Ett 3060 som drar in 50MH/s borde dock hamna på nästan 1500kr i månaden så till sommaren har du troligtvis fått ihop pengarna. Men såklart är andrahandsvärdet en bra säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Tack för svar! Ett 3060 som drar in 50MH/s borde dock hamna på nästan 1500kr i månaden så till sommaren har du troligtvis fått ihop pengarna. Men såklart är andrahandsvärdet en bra säkerhet.

Andrahands värdet kommer antaligen rasa en hel del när rtx 3060 går net till de priset som de ska kosta igentiligen runt 3500-4500kr

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Grymt! Du måste ha precis hamnat plats 2-3 efter att korten tog slut. I och med att de släppte några till så var det antingen några som fick frågan om de ville hoppa sitt 3070 då de hade ett annat 30xx-kort som de väntade på. Hatten av alltså Mitt kommer imorgon!

Man får ju ångest av priserna dock. Gett 8500 för en komponent 😅

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alrik:

Man får ju ångest av priserna dock. Gett 8500 för en komponent 😅

en gång i tiden var jag nästan beredd att betala 12K för en 19tums TFT på itbutikken.dk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av buse_id10t:

Beställt 10 jan (Komplett), beräknad leverans 3 maj (framflyttat flera gånger, så har inga förhoppningar om att detta datum är gällande).

Ok, beställde ett EVGA GeForce RTX 3060 Ti FTW3 ULTRA 8GB och ett Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8GB för 8v sedan från Dustin.

Permalänk
Medlem

Var det någon som la order idag på 3060 vision OC 12GB hos NoN? Jag missade att kolla lagersaldot för stunden. Är det någon som kom ihåg på ett ungefär hur många de hade tillgängligt?

Jag fick ändå iväg en order samt fått bekräftelsemail och ordernr. Men är ändå orolig att de tagit på sig för mycket ordrar och man hamnar i någon långdragen kö.

Textkorrigering
Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Var det någon som la order idag på 3060 vision OC 12GB hos NoN? Jag missade att kolla lagersaldot för stunden. Är det någon som kom ihåg på ett ungefär hur många de hade tillgängligt?

Jag fick ändå iväg en order samt fått bekräftelsemail och ordernr. Men är ändå orolig att de tagit på sig för mycket ordrar och man hamnar i någon långdragen kö.

Visar Netonnet lagersaldo? Inte för mig gör dom det.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Visar Netonnet lagersaldo? Inte för mig gör dom det.

Nej de gör dom inte de står på om varan är i lager eller int elen det står inte hur många som finns.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Var det någon som la order idag på 3060 vision OC 12GB hos NoN? Jag missade att kolla lagersaldot för stunden. Är det någon som kom ihåg på ett ungefär hur många de hade tillgängligt?

Jag fick ändå iväg en order samt fått bekräftelsemail och ordernr. Men är ändå orolig att de tagit på sig för mycket ordrar och man hamnar i någon långdragen kö.

Jag beställde samma kort och har fått orderbekräftelse på mejl. Dock visas inte min beställning när jag loggar in. Vad jag vet visar de inte hur många kort som finns i lager.

Vilken tid beställde du?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag beställde samma kort och har fått orderbekräftelse på mejl. Dock visas inte min beställning när jag loggar in. Vad jag vet visar de inte hur många kort som finns i lager.

Vilken tid beställde du?

Beställde den kl 1600. Blev likadant för mig när jag försökte länka köpet till mitt medlemsskap "kan inte hitta ordern".

I vanlig ordning så får man hålla låga förväntningar så slipper man besvikelsen när det skiter sig ))

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Beställde den kl 1600. Blev likadant för mig när jag försökte länka köpet till mitt medlemsskap "kan inte hitta ordern".

I vanlig ordning så får man hålla låga förväntningar så slipper man besvikelsen när det skiter sig ))

Jag har beställt en 5800x från fynd på NoN idag, fick orderbekräftelse via mail men jag ser inte beställningen i "min sida" heller...

Det kan bli "good news" för er kanske...

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Beställde den kl 1600. Blev likadant för mig när jag försökte länka köpet till mitt medlemsskap "kan inte hitta ordern".

I vanlig ordning så får man hålla låga förväntningar så slipper man besvikelsen när det skiter sig ))

Jag var inne runt kl 17 och då fanns den forfarande i lager, så förhoppningsvis får vi våra kort. Jag beställde också runt kl 16.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Tack för svar! Ett 3060 som drar in 50MH/s borde dock hamna på nästan 1500kr i månaden så till sommaren har du troligtvis fått ihop pengarna. Men såklart är andrahandsvärdet en bra säkerhet.

Just nu 1350kr i månaden. Som sagt, kalkylen förutsätter att krypto inte kraschar eller att lönsamheten inte sjunker, båda är möjliga scenarion innan sommaren. Som med allt annat, high risk/high reward.

Permalänk
Medlem

Vet att det är OT men INET har faktiskt ett parti 2070 Super inne för 6790. Priset är ju som det är, men skiter man i ampere, och bara vill ha ett kort så rankar den väl ändå in mellan ett 3060 och ett 3060Ti. 29 st just nu. https://www.inet.se/produkt/5410291/evga-geforce-rtx-2070-super-8gb-black-gaming

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Vet att det är OT men INET har faktiskt ett parti 2070 Super inne för 6790. Priset är ju som det är, men skiter man i ampere, och bara vill ha ett kort så rankar den väl ändå in mellan ett 3060 och ett 3060Ti. 29 st just nu. https://www.inet.se/produkt/5410291/evga-geforce-rtx-2070-super-8gb-black-gaming

Visst är jag desperat efter ett kort... men inte så desperat att betala nästan 7 papp för ett 2070s

Permalänk

Flera hundra 3060 på komplett nu. Priser mellan 5899 och 6590.

https://www.komplett.se/category/10412/datorutrustning/datork...

Permalänk
Medlem

Va litet och gulligt Pegasus-kortet var (att grafikkort kan vara det).

Tror ni ett sånt kort låter mycket när det bara är en fläkt?

Permalänk
Medlem

4.8k För ett asus 3060 som kommer in om nån vecka på EG.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem

Helvete vad det handlas på komplett.

I stort är ju det här väldigt bra.
Sverige tjänar mkt pengar genom export av datorkraft.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

det är nästan komiskt hur lite grafikkort det finns i lager.
kollar man på prisjakt så finns inget av de 16 mest populära grafikkorten (enligt prisjakt) i lager i någon butik alls. På plats 17 hittar man det först kortet som finn inne i minst en butik. Ett GTX 1660

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Javisst.
Jag tror efterfrågan är ett större problem än tillgången.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

Ett kort för $329 som kostar 6000 kr Sinnessjukt. Borde va olagligt.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Javisst.
Jag tror efterfrågan är ett större problem än tillgången.

Hade tillgången varit tillräcklig så hade inte efterfrågan varit ett problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sthlmskille82:

Ett kort för $329 som kostar 6000 kr Sinnessjukt. Borde va olagligt.

Det är sjuka priser nu, men de flesta glömmer bort att på msrp betalar vi 25% moms, ev. miljöskatt och tullavgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Det är sjuka priser nu, men de flesta glömmer bort att på msrp betalar vi 25% moms, ev. miljöskatt och tullavgifter.

Japp. Och MSRP är väl på FE och inte på partnerkorten.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Det är sjuka priser nu, men de flesta glömmer bort att på msrp betalar vi 25% moms, ev. miljöskatt och tullavgifter.

Moms är ju inräknat på Nvidias MSRP? Annars skulle ju MSRP + moms bli över 7k för 3070? Och AIB modellerna låg ju på strax över/under 6k vid lansering!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Moms är ju inräknat på Nvidias MSRP? Annars skulle ju MSRP + moms bli över 7k för 3070? Och AIB modellerna låg ju på strax över/under 6k vid lansering!

Varför skulle moms vara inräknat? MSRP är priser i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Varför skulle moms vara inräknat? MSRP är priser i USA.

MSRP i Sverige inklusive alla avgifter.

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/