Testpilot: Qnap TS-231P3 – prisvärd NAS i instegssegmentet

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Qnap TS-231P3 – prisvärd NAS i instegssegmentet

Testpiloten Björn Endre tar sig an Qnap TS-231P3, en prisvärd instegsmodell för hemmet eller det lilla företaget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fan vad ful den va

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovelysocks:

Fan vad ful den va

Ja, jag vet inte varför Qnap valde att byta till en skrikig ljusblå färg. 231P och 231P2 såg betydligt bättre ut i grått.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja, jag vet inte varför Qnap valde att byta till en skrikig ljusblå färg. 231P och 231P2 såg betydligt bättre ut i grått.

https://www.qnap.com/i/_attach_file/product/photo/800_500/286_1496652907_TS-231P2_Right-angle-of-elevation.png

Jag tycker faktiskt den grönblå färgen passar perfekt ihop med det vita, riktigt snygg enhet, betydligt snyggare än skiftningen i grått här : )

Ser ut som en trevlig NAS för priset. Hur är ljudnivån för fläkten?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Färgvalet får mig att tänka på en gammal IMAC G3 från -98.

I övrigt älskar jag QNAP NASarna. Vi kör även en större modell på jobbet som går som "slask-disk". De bara fungerar.