Stänga av Audigy välkomstrutan i Win

Permalänk
Medlem

Stänga av Audigy välkomstrutan i Win

Hej alla!

Nu börjar jag bli väldigt trött på detta evigt störande oljud, några kallar väl det för musik, när man startar datorn och så kommer "Creative Audigy Platinum" rutan upp strax efter inloggningen! Jag har ingenting emot rutan men jag vill få bort LJUDET! Jag vill ha en helt tyst uppstart av min dator!

Är det nån som vet hur man disablar detta??

Visa signatur

"Of course I'm an egoist. Where do you get if you are not" - Winston Churchill

Permalänk
Hedersmedlem

På mitt sb live 1024 lyckades jag döda rutan också.. jag tror att du ska leta bland några eax-inställningar där jag tror att jag hittade nåt på något väldigt konstigt ställe..

Annars borde man kunna köra fulvarianten och leta upp ljudet och ta bort det från disken eller byta namn på det. Antingen ligger det i nån creative-mapp i program/program-files eller i media katalogen i windows.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag fick nåt tips om ändringar i registret men det funkade inte för mig. Så jag tog bort filen som spelades upp helt enkelt.