Efter kritiken – Sverige tillåter inresor för e-sportare på elitnivå

Permalänk
Medlem

Efter kritiken – Sverige tillåter inresor för e-sportare på elitnivå

https://www.svt.se/kultur/efter-kritiken-sverige-tillater-inresor-for-e-sportare-pa-elitniva

Är inte det här stereotypiskt Sverige ändå? När ett snabbt beslut likt det här var tvungen att göras så var säkert svaret tillbaka till Valve : "Jamen, du vet Agneta som bestämmer det här hooon har ju gått på semester till 23/7:eeee.... Jag hoppas du ni kan vänta!"

Nu får Rumänien njuta av en fullsatt arena och 10% av vinstpengarna (av totala 40 miljoner dollar) OVANPÅ hyran för arenan och alla turister som kommer för att ge fina pengar till hotell & annan krisande bransch efter corona.

Skulle inte bli förvånad om Sverige aldrig får en e-sport turnering av Valve igen, och i mina ögon förtjänar vi fan inte heller någon, när länder som Ryssland, CCP och Amerika har mer vettiga lagar för e-sport spelare än Sverige har.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Svårt att resa in nu när bron är bränd och jorden saltad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Svårt att resa in nu när bron är bränd och jorden saltad.

Visst är det tråkigt hur Sverige har varit så pass stora på kartan för "gaming" i 20+ år och med Dreamhack och svenska mästare i CS:Go, Dota2 och allt annat - och så skiter politikerna i det fullständigt och hjälper till att faktiskt döda svensk e-sport, som Loda sa tror jag - vad har Sverige gjort för e-sporten mer än snabbt internet?

Se och lär från Finland eller Danmark, där premiärministrerna rent av hyllar e-sporten och tycker det är skitcoolt och najs

Permalänk
Medlem

Lite väl sent påkommet kan man tycka..