Diablo II: Resurrected – betatestet är igång!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EntropyQ3:

Huh? Det var ett konstigt skott från ingenstans.
Att kunna spela multiplayer utan Activisions servrar undviker ju per definition allt strul med deras servrar?

Tror att du tolkade det lite bakvänt pga för många negationer, för det är precis det som inlägget säger

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

I single player sparas dom, iallafall i tidiga versioner. Minns ej hur det fungerar nu.

Japp stämmer bra det, i SP sparas det men inte i MP.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av EntropyQ3:

Huh? Det var ett konstigt skott från ingenstans.
Att kunna spela multiplayer utan Activisions servrar undviker ju per definition allt strul med deras servrar?

Jag tror du missförstår min hastigt skriva kommentar. Jag menar att det är precis sådana här fel som man slipper om man inte behöver vara ständigt uppkopplad eller om Tcp ip fanns tillgänglig.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur det "ska" se ut. Vet att dåtidens tekniska begränsningar satte sina spår. Hoppas detaljerna blivit bra.
Vet att dom länge dividerade om vad dom vita pixlarna var, vitlök visade sig. Sen var det väll ett par monster som ser helt annorlunda ut.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Eftersom PD2, PoD och Median XL inte kommer att ha någon support för D2R så ser jag inte riktigt vitsen med att skaffa samma spel som jag redan har. Det enda man får är snyggare grafik i samma spelmotor fast med betydligt mindre återspelningsvärde för 40 (!!!) euro. Dessutom så har de i vissa fall helt ändrat på ett flertal karaktärer istället för att förbättra original-utseendet (tänker Andariel, Blood raven, Amazon och förmodligen flera...). Galet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem

Har kört betan någon timme nu och hade första crashen precis när jag hittade Tree of Inifuss och tog mig ann alla monster runtom. :/
Startar om spelet och hamnar i Rogue Encampment utan några vapen mm men har liket brevid så plockar upp min gear från det.

Lite laggigt har det varit sinsemellan då man kör online men i övrigt flyter det på bra med 1080Ti. Jag får ut ca 80-140 FPS, mindre talet i öppna landskap typ Stone Field, Black Woods och högre i dungeons som Underground Passage & Den of Evil.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Skrivet av mistahh:

Har kört betan någon timme nu och hade första crashen precis när jag hittade Tree of Inifuss och tog mig ann alla monster runtom. :/
Startar om spelet och hamnar i Rogue Encampment utan några vapen mm men har liket brevid så plockar upp min gear från det.

Lite laggigt har det varit sinsemellan då man kör online men i övrigt flyter det på bra med 1080Ti. Jag får ut ca 80-120 FPS, mindre talet i öppna landskap typ Stone Field, Black Woods och högre i dungeons som Underground Passage & Den of Evil.

Vad kör du för grafikinställningar samt upplösning?

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

What... De har tagit bort ultrawide stödet från alphan och lagt till black bars. Fan vad tråkigt de bara förstör mer o mer.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Åhh jag önskar att jag kunde lira betan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

What... De har tagit bort ultrawide stödet från alphan och lagt till black bars. Fan vad tråkigt de bara förstör mer o mer.

Ultrawide hade sabbat PvP och PvM. Amazoner eller Necros med wides skulle kunna "mouse-locka" sina motståndare och avfyrat 10-20 attacker innan de ens dyker up på deras karta. Samma vid PVM. Du kan stå en bit från ingången till Durance lvl 3 och döda Mephisto, utan att han ens kan attackera dig. Etc. Fog of war är det enda rimliga.

Permalänk
Medlem

Har inte lyckats starta spelet för att prova betan, min laptop är under minimum spec verkar det som 😕 Tråkigt när D3 fungerar på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Vad kör du för grafikinställningar samt upplösning?

2560x1440, Resolution scale 100%.
Sharpening 6
Allt på HIGH.
Anisotropic Filtering 2X.
Anti Aliasing SMAA T2X

Ca 90-98FPS i Rogue encampment solo spel.
Jag har inte kört multi och en massa spells så kan tänka mig att FPS dyker ner till 70 eller så, vi får se.
Editerade min förra post, har FPS från 80-140 i öppna landskap vs dungeons.

Bild och stats i högra nederkanten

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Ultrawide hade sabbat PvP och PvM. Amazoner eller Necros med wides skulle kunna "mouse-locka" sina motståndare och avfyrat 10-20 attacker innan de ens dyker up på deras karta. Samma vid PVM. Du kan stå en bit från ingången till Durance lvl 3 och döda Mephisto, utan att han ens kan attackera dig. Etc. Fog of war är det enda rimliga.

Det är så enormt få som någonsin spelar D2 för pvp, det är helt orimligt att anpassa spelet efter det.
Största mängden "pvp" jag någonsin sett var när det fanns fusk som gjorde att man kunde tp'a till staden, ändra till pvp, och ta samma portal ner igen innan den försvann, för att sedan döda folk och sno deras gear...
När det kommer till att kunna attackera bossar utan att dom kan nå en så är det också något som alltid varit möjligt, trots den mycket mer begränsade upplösningen i orginalet, så den förklarningen håller inte heller.

Det finns verkligen ingen anledning till varför dom ska sätta en max-upplösning, blocka widescreen eller ultra-widescreen. Det är inte ett competative spel i någon form, så det är bara löjligt. Nu sitter jag själv inte på en ultra-widescreen skärm, så jag blir ju inte påverkad direkt, men tycker ändå att det är otroligt dumt och onödigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Det är så enormt få som någonsin spelar D2 för pvp, det är helt orimligt att anpassa spelet efter det.
Största mängden "pvp" jag någonsin sett var när det fanns fusk som gjorde att man kunde tp'a till staden, ändra till pvp, och ta samma portal ner igen innan den försvann, för att sedan döda folk och sno deras gear...
När det kommer till att kunna attackera bossar utan att dom kan nå en så är det också något som alltid varit möjligt, trots den mycket mer begränsade upplösningen i orginalet, så den förklarningen håller inte heller.

Det finns verkligen ingen anledning till varför dom ska sätta en max-upplösning, blocka widescreen eller ultra-widescreen. Det är inte ett competative spel i någon form, så det är bara löjligt. Nu sitter jag själv inte på en ultra-widescreen skärm, så jag blir ju inte påverkad direkt, men tycker ändå att det är otroligt dumt och onödigt.

Jag hör vad du säger, men jag håller inte med dig. Hade det varit BARA pvp, så hade man kunnat komma runt det - som att addera fog of war endast när man är hostile mot någon. Men som jag skrev finns det också PVM-skäl, där amazonen är första exemplet jag kommer att tänka på. Helt op att kunna röja kartan redan innan man dragit aggro. Även teleport är ett exempel. Då kanske en lösning vore att helt enkelt begränsa rangen på vissa spells för att ackomodera wides, såsom att guided arrow, strafe, teleport osv, helt enkelt inte kan färdas längre än 800x600 eller vad det nu är som gällt tidigare.
Men då ser jag inte poängen med att ha så långt synfält ändå. Att bara se kluster av mobs, som inte ser dig eller har aggro range på dig. Iofs, om man gör aggro-rangen bättre på mobsen så att erfarenheten blir identiskt med D2 som det har varit (dvs att du drar aggro när mobs dyker upp på din skärm) så är det bättre. Ändå en orättvis fördel för ranged-karaktärer, men det skulle jag kunna leva med. De kan ta bort fog of war igen, om ranged spells begränsas i range och om mobs får förlängd aggro range så att upplevelsen blir jämlik som den alltid har varit (dvs, du kan targeta mobs och dra aggro från mobs när de är synliga för dig). Mina 50c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Jag hör vad du säger, men jag håller inte med dig. Hade det varit BARA pvp, så hade man kunnat komma runt det - som att addera fog of war endast när man är hostile mot någon. Men som jag skrev finns det också PVM-skäl, där amazonen är första exemplet jag kommer att tänka på. Helt op att kunna röja kartan redan innan man dragit aggro. Även teleport är ett exempel. Då kanske en lösning vore att helt enkelt begränsa rangen på vissa spells för att ackomodera wides, såsom att guided arrow, strafe, teleport osv, helt enkelt inte kan färdas längre än 800x600 eller vad det nu är som gällt tidigare.
Men då ser jag inte poängen med att ha så långt synfält ändå. Att bara se kluster av mobs, som inte ser dig eller har aggro range på dig. Iofs, om man gör aggro-rangen bättre på mobsen så att erfarenheten blir identiskt med D2 som det har varit (dvs att du drar aggro när mobs dyker upp på din skärm) så är det bättre. Ändå en orättvis fördel för ranged-karaktärer, men det skulle jag kunna leva med. De kan ta bort fog of war igen, om ranged spells begränsas i range och om mobs får förlängd aggro range så att upplevelsen blir jämlik som den alltid har varit (dvs, du kan targeta mobs och dra aggro från mobs när de är synliga för dig). Mina 50c.

Ehh, det du säger har väl kanske en liten poäng tidigt i spelet innan du börjar få lite gear, speciellt om du spelar hardcore, men så fort du börjar få lite gear så är det inga fiender som är någon större fara eller som inte går att kötta ner väldigt snabbt oavsett.
Visst, det finns några de-buffs som snabbt kan döda dig om du är ouppmärksam, och visst har du lite större chans att reagera på dom debuffsen tidigare om du kan se mer, men det är väl det enda.
Fog of war vore störigt, samt att det skulle märkbart förändra hur spelupplevelsen är, vilket väldigt många skulle klaga över, så det är absolut inte en bra lösning. Att göra så att du drar aggro så fort mobs syns på skärmen är ju inget som originalet gör, trots sin väldigt begränsade upplösning, så även där skulle man vara tvungen att vara försiktig. Kanske skulle man kunna ha en aggro-range som är ca 70-80% av det som syns på skärmen, och det skulle då kännas rätt likvärdigt originalet, och skulle kunna vara något av en "lösning".

Jag ser det fortfarande som att det är en non-issue. Det är inte en e-sport, finns inga rewards för att vara först till max-lvl, du kan spela 100% solo utan att någonsin vara i en match med andra, eller sitta och göra massvis med baal-runs med polare och/eller randoms, oavsett så är "fördelarna" med att kunna se lite längre åt sidorna oväsentliga.
Det är lite som att vilja begränsa upplösningen i typ Dark souls. Tekniskt sett kan du pvpa där, men hur många bryr sig om det?
Tekniskt sett kan du ha en fördel med att ha lite mer info när du slåss mot en fiende eller boss, vilket kan ge en liten fördel, men vem bryr sig? De enda du kan tänkas tävla mot, där fördelar kan kännas orättvist, är ju om du försöker få ihop bra gear snabbare än dina polare, men där handlar det ju långt mer om din tur när det kommer till drops, inte om du kan se fiender lite längre ifrån och döda dom innan dom ens har aggrat, eller om du kan attackera en boss utan att bossen attackerar dig. Både fiender och bossar dör oftast väldigt snabbt när du väl har en bra karaktär, med bra gear, så att du kan se dom en sekund tidigare gör ingen skillnad när det ändå tar typ 0-10 sek att döda nästan allt på svåraste svårighetsgraden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Ehh, det du säger har väl kanske en liten poäng tidigt i spelet innan du börjar få lite gear, speciellt om du spelar hardcore, men så fort du börjar få lite gear så är det inga fiender som är någon större fara eller som inte går att kötta ner väldigt snabbt oavsett.
Visst, det finns några de-buffs som snabbt kan döda dig om du är ouppmärksam, och visst har du lite större chans att reagera på dom debuffsen tidigare om du kan se mer, men det är väl det enda.
Fog of war vore störigt, samt att det skulle märkbart förändra hur spelupplevelsen är, vilket väldigt många skulle klaga över, så det är absolut inte en bra lösning. Att göra så att du drar aggro så fort mobs syns på skärmen är ju inget som originalet gör, trots sin väldigt begränsade upplösning, så även där skulle man vara tvungen att vara försiktig. Kanske skulle man kunna ha en aggro-range som är ca 70-80% av det som syns på skärmen, och det skulle då kännas rätt likvärdigt originalet, och skulle kunna vara något av en "lösning".

Jag ser det fortfarande som att det är en non-issue. Det är inte en e-sport, finns inga rewards för att vara först till max-lvl, du kan spela 100% solo utan att någonsin vara i en match med andra, eller sitta och göra massvis med baal-runs med polare och/eller randoms, oavsett så är "fördelarna" med att kunna se lite längre åt sidorna oväsentliga.
Det är lite som att vilja begränsa upplösningen i typ Dark souls. Tekniskt sett kan du pvpa där, men hur många bryr sig om det?
Tekniskt sett kan du ha en fördel med att ha lite mer info när du slåss mot en fiende eller boss, vilket kan ge en liten fördel, men vem bryr sig? De enda du kan tänkas tävla mot, där fördelar kan kännas orättvist, är ju om du försöker få ihop bra gear snabbare än dina polare, men där handlar det ju långt mer om din tur när det kommer till drops, inte om du kan se fiender lite längre ifrån och döda dom innan dom ens har aggrat, eller om du kan attackera en boss utan att bossen attackerar dig. Både fiender och bossar dör oftast väldigt snabbt när du väl har en bra karaktär, med bra gear, så att du kan se dom en sekund tidigare gör ingen skillnad när det ändå tar typ 0-10 sek att döda nästan allt på svåraste svårighetsgraden.

Du medger själv att ultra wide har en fördel, just därför är det inte tillåtet.

Om det gick att spela SP helt offline utan att kunna använda karaktären på Ladder så borde ultra wide vara tillåtet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Du medger själv att ultra wide har en fördel, just därför är det inte tillåtet.

Om det gick att spela SP helt offline utan att kunna använda karaktären på Ladder så borde ultra wide vara tillåtet.

Nja, jag spenderar mesta av tiden att påpeka att även om det kanske finns en liten fördel, så är det helt ovidkommande.
Det vore en större skillnad i så fall att helt nerfa magicfind så att alla fick exakt samma saker, efter att dom har spenderat exakt lika lång tid att farma efter dom, eller att alla fick en gratis Enigma när dom startade så att alla kan teleporta.
Du kan ha grymt tur och ha extremt bra gear första dagen, för att du blev lvl-boostad, fick massa gear eller hade väldig tur med drops. Ska vi nerfa multiplayer då? Ta bort trading helt? Nerfa magicfind?
Det finns enormt mycket saker som har en stor betydelse när det kommer till "fördelar". De "fördelar" du har just bara för att du kan se lite mer på sidorna, är så väldigt minimal, att det inte är av någon betydelse.

För övrigt så kan du absolut spela single-player offline.

Skrivet av Blizzard.com:

PLEASE NOTE: An Internet connection is required to download the client and play the test. The final game will support offline play in single-player mode, but you will be required to connect to the Internet periodically to check for updates.

En sådan karraktär går heller ej att använda på ladder, men du kan spela online med den på icke-ladder om du så vill.
Så kul att se att du då håller med mig!
Kör du online på icke-ladder finns det dessutom sjukt mycket items folk har skapat själva med trainers som är extremt overpowered.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Nja, jag spenderar mesta av tiden att påpeka att även om det kanske finns en liten fördel, så är det helt ovidkommande.
Det vore en större skillnad i så fall att helt nerfa magicfind så att alla fick exakt samma saker, efter att dom har spenderat exakt lika lång tid att farma efter dom, eller att alla fick en gratis Enigma när dom startade så att alla kan teleporta.
Du kan ha grymt tur och ha extremt bra gear första dagen, för att du blev lvl-boostad, fick massa gear eller hade väldig tur med drops. Ska vi nerfa multiplayer då? Ta bort trading helt? Nerfa magicfind?
Det finns enormt mycket saker som har en stor betydelse när det kommer till "fördelar". De "fördelar" du har just bara för att du kan se lite mer på sidorna, är så väldigt minimal, att det inte är av någon betydelse.

För övrigt så kan du absolut spela single-player offline.
En sådan karraktär går heller ej att använda på ladder, men du kan spela online med den på icke-ladder om du så vill.
Så kul att se att du då håller med mig!
Kör du online på icke-ladder finns det dessutom sjukt mycket items folk har skapat själva med trainers som är extremt overpowered.

Okej, då är vi överens om en del! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Ultrawide hade sabbat PvP och PvM. Amazoner eller Necros med wides skulle kunna "mouse-locka" sina motståndare och avfyrat 10-20 attacker innan de ens dyker up på deras karta. Samma vid PVM. Du kan stå en bit från ingången till Durance lvl 3 och döda Mephisto, utan att han ens kan attackera dig. Etc. Fog of war är det enda rimliga.

Jo jag förstår tanken men diablo 3 har väl ultrawide stöd? Hade det iaf senast jag spelade. De kunde ha löst det på ett snyggare vis tycker jag. Det är ju svinmånga spel som har uw support även om det ger fördelar. Tyvärr en deal breaker för mig

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag, som har en ultrawide skärm tror att stöd för det bildförhållandet med bibehållen vertikal bildinformation, hade tillfört något till spelet som gjort att jag uppskattat det mer. Jag har lite svårt att föreställa mig att det skulle kännas fuskigt och "förtråkat" spelet. Men det är inte omöjligt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Jo jag förstår tanken men diablo 3 har väl ultrawide stöd?

Fast D3 är ett helt annat spel som rent tekniskt har väldigt lite gemensamt med D2.

I D2 finns det inget generellt koncept "cast range", utan är något synligt på skärmen så kan man kasta spells där. Hela spelet är i grunden designat runt att spelaren har ett begränat synfält. Det går att tänja på gränserna lite grann, vilket gör 16:9 möjligt utan att det påverkar allt för mycket, men mycket mer än så är probblematiskt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

Vad händer om sändningen slutar innan 2.5 timme då.. får man börja om på en ny streamer då?

Spelar ingen roll vem man tittar på, så länge man tittar på någon som har det aktiverat, och det går att byta mellan streams.

Permalänk
Medlem

Widescreen fungerade i Alphan men inte i betan

edit, verkar som det kommer fungera när man spelar singel player, men inte i multiplayer online... Enligt reddit iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Widescreen fungerade i Alphan men inte i betan

Kasst :/ Finns det någon information om när det kommer att börja funka igen? Så 2560x1440 ist för 3440x1440?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kasst :/ Finns det någon information om när det kommer att börja funka igen? Så 2560x1440 ist för 3440x1440?

kolla min edit, men hoppas de säger att det bara är tillfälligt... stör mig endel på black bars alltså

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

kolla min edit, men hoppas de säger att det bara är tillfälligt... stör mig endel på black bars alltså

Fanns ingen edit när jag svarade OK, skönt att höra iaf. Blir inget problem för mig då jag inte kommer att köra MP utan bara SP.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Ultrawide hade sabbat PvP och PvM. Amazoner eller Necros med wides skulle kunna "mouse-locka" sina motståndare och avfyrat 10-20 attacker innan de ens dyker up på deras karta. Samma vid PVM. Du kan stå en bit från ingången till Durance lvl 3 och döda Mephisto, utan att han ens kan attackera dig. Etc. Fog of war är det enda rimliga.

Funkar bra i PoE och i Last Epoch för PvM, så nej.

Permalänk

Har ett väldigt störande problem. Jag och min brorsa kan inte spela tillsammans. Jag kan inte joina hans game och han kan inte joina mig. Får felmeddelandet "This game is no longer available to join. Please try joining another game."

Väldigt tacksam om någon har en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenderstrat:

Har ett väldigt störande problem. Jag och min brorsa kan inte spela tillsammans. Jag kan inte joina hans game och han kan inte joina mig. Får felmeddelandet "This game is no longer available to join. Please try joining another game."

Väldigt tacksam om någon har en lösning.

Ena datorn är inställd på "Americas", den andra "Europe" (I B.net-klienten alltså). Jag gjorde exakt samma misstag, höll på att slita mitt hår.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Det är så enormt få som någonsin spelar D2 för pvp, det är helt orimligt att anpassa spelet efter det.
Största mängden "pvp" jag någonsin sett var när det fanns fusk som gjorde att man kunde tp'a till staden, ändra till pvp, och ta samma portal ner igen innan den försvann, för att sedan döda folk och sno deras gear...
När det kommer till att kunna attackera bossar utan att dom kan nå en så är det också något som alltid varit möjligt, trots den mycket mer begränsade upplösningen i orginalet, så den förklarningen håller inte heller.

Det finns verkligen ingen anledning till varför dom ska sätta en max-upplösning, blocka widescreen eller ultra-widescreen. Det är inte ett competative spel i någon form, så det är bara löjligt. Nu sitter jag själv inte på en ultra-widescreen skärm, så jag blir ju inte påverkad direkt, men tycker ändå att det är otroligt dumt och onödigt.

Skrivet av Zyie:

Ehh, det du säger har väl kanske en liten poäng tidigt i spelet innan du börjar få lite gear, speciellt om du spelar hardcore, men så fort du börjar få lite gear så är det inga fiender som är någon större fara eller som inte går att kötta ner väldigt snabbt oavsett.
Visst, det finns några de-buffs som snabbt kan döda dig om du är ouppmärksam, och visst har du lite större chans att reagera på dom debuffsen tidigare om du kan se mer, men det är väl det enda.
Fog of war vore störigt, samt att det skulle märkbart förändra hur spelupplevelsen är, vilket väldigt många skulle klaga över, så det är absolut inte en bra lösning. Att göra så att du drar aggro så fort mobs syns på skärmen är ju inget som originalet gör, trots sin väldigt begränsade upplösning, så även där skulle man vara tvungen att vara försiktig. Kanske skulle man kunna ha en aggro-range som är ca 70-80% av det som syns på skärmen, och det skulle då kännas rätt likvärdigt originalet, och skulle kunna vara något av en "lösning".

Jag ser det fortfarande som att det är en non-issue. Det är inte en e-sport, finns inga rewards för att vara först till max-lvl, du kan spela 100% solo utan att någonsin vara i en match med andra, eller sitta och göra massvis med baal-runs med polare och/eller randoms, oavsett så är "fördelarna" med att kunna se lite längre åt sidorna oväsentliga.
Det är lite som att vilja begränsa upplösningen i typ Dark souls. Tekniskt sett kan du pvpa där, men hur många bryr sig om det?
Tekniskt sett kan du ha en fördel med att ha lite mer info när du slåss mot en fiende eller boss, vilket kan ge en liten fördel, men vem bryr sig? De enda du kan tänkas tävla mot, där fördelar kan kännas orättvist, är ju om du försöker få ihop bra gear snabbare än dina polare, men där handlar det ju långt mer om din tur när det kommer till drops, inte om du kan se fiender lite längre ifrån och döda dom innan dom ens har aggrat, eller om du kan attackera en boss utan att bossen attackerar dig. Både fiender och bossar dör oftast väldigt snabbt när du väl har en bra karaktär, med bra gear, så att du kan se dom en sekund tidigare gör ingen skillnad när det ändå tar typ 0-10 sek att döda nästan allt på svåraste svårighetsgraden.

Skrivet av Zyie:

Nja, jag spenderar mesta av tiden att påpeka att även om det kanske finns en liten fördel, så är det helt ovidkommande.
Det vore en större skillnad i så fall att helt nerfa magicfind så att alla fick exakt samma saker, efter att dom har spenderat exakt lika lång tid att farma efter dom, eller att alla fick en gratis Enigma när dom startade så att alla kan teleporta.
Du kan ha grymt tur och ha extremt bra gear första dagen, för att du blev lvl-boostad, fick massa gear eller hade väldig tur med drops. Ska vi nerfa multiplayer då? Ta bort trading helt? Nerfa magicfind?
Det finns enormt mycket saker som har en stor betydelse när det kommer till "fördelar". De "fördelar" du har just bara för att du kan se lite mer på sidorna, är så väldigt minimal, att det inte är av någon betydelse.

För övrigt så kan du absolut spela single-player offline.
En sådan karraktär går heller ej att använda på ladder, men du kan spela online med den på icke-ladder om du så vill.
Så kul att se att du då håller med mig!
Kör du online på icke-ladder finns det dessutom sjukt mycket items folk har skapat själva med trainers som är extremt overpowered.

Fast det finns ju en anledning till att dom har tagit bort ultra wide i multiplayer och det inte pga av "det inte finns någon som spelar PvP". Bara för att du inte gör det betyder det inte att ingen gör det. Du förstår väl att marknaden för items som är högt värderade i Diablo 2 inte är för att glänsa i baal-runs? Som du själv säger behöver man inte särskilt bra gear för att döda monster. Dessutom har man aldrig kunnat döda bossar från trappor utan att dom sett dig. om det är "moat trick" du syftar till har du aggro på mephisto men han når dig inte pga av hans pathing är dåligt kodad, det är stor skillnad.

fattar inte din poäng med jämförelsen att ge bort en enigma till alla att ta bort mf? Har aldrig läst så många ignoranta argument som i dessa inlägg. Spelet är från 2000 och inte utvecklat att spela på ultra wide eller mer och det orsakar problem med gameplay, hur mycket du än inte vill förstå det

Skrivet av Igelkott:

Jag, som har en ultrawide skärm tror att stöd för det bildförhållandet med bibehållen vertikal bildinformation, hade tillfört något till spelet som gjort att jag uppskattat det mer. Jag har lite svårt att föreställa mig att det skulle kännas fuskigt och "förtråkat" spelet. Men det är inte omöjligt.

Det här är ett vettigt sätt att angripa det på. Hade inte D2R varit just en remaster, där det finns en spelarbas som varit aktiv i 20 år och som förväntar sig att kunna spela på samma sätt som man alltid har gjort med några nya förbättringar hade det med största sannolikhet funnits ultrawide stöd och förmodligen utan problemen det tillför. Jag kan hålla med om att det är snyggare och coolare med ultrawide men inte på bekostnad av de problem som uppstår i vissa delar av spelet.