Destiny2 Nu med Battleye ?!?!

Permalänk
Medlem

Destiny2 Nu med Battleye ?!?!

Hej, Helt novis på detta.

Har spelat Destiny2 för ett tag sedan, tröttnade över sommaren men tänkte ge mig på det igen nu.
Jag spelar ytterst lite (förutom candycrush) och nu helt plötsligt när jag försökte starta spelet vill det installera en 3e parts mjukvara som heter "battleye". Efter att ha läst på diverse forum så är det nån antifusk sak som läser igenom min hårddisk och skickar filer till höger och vänster.

Jag känner mig ytterst tveksam till att acceptera TSR mjukvaror som jag inte vet vad de gör men spelet startar inte utan den.

Kan man häva köpet av spelet vid denna modifiering eller är det en juste mjukvara?

Någon över 13 som vet vad den verkligen gör?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Keeper of the Bamse

Battleye körs i "kernel level", dvs under applikationslagret i ditt operativsystem.

Det får alltså en stor insyn i vad som körs i din dator. Anledningen till detta är för att motverka att du kör fuskmjukvara som kan "hooka" in sig i redan körande processer. I verkliga livet spelar det ingen roll. Battleye kommer ju inte ladda upp dina privata bilder till något moln, utan kommer få rättigheter att scanna av dina körande processer för att se om du försöker hitta på något skumt.

Battleye är hur vanligt som helst och vill du inte ha det så slipper du, men du hamnar utanför många spel.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Kan man häva köpet av spelet vid denna modifiering eller är det en juste mjukvara?

Har inte Destiny 2 blivit free 2 play?

Såg nu att expansions kostar typ 80 euro så nevermind.