Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

På vilket sätt är det dött och att EA inte bryr sig? Du har nog missat en del verkar det som.

Kommer updates, nya kartor och vapen är på gång.
Scoreboard är fixat dessutom efter folks gnäll.

Tror du verkligen att allt kan göras på en handvändning?

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/community/battlefield-core-feedback-maps-next-steps?isLocalized=true

https://pbs.twimg.com/media/FP0Ev0ZXwAEQMB1?format=jpg&name=large

vadå göras på en handvändning?
Det skulle ha varit klart när spelet släpptes.
Detta är inte nån beta som du verkar tro.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

vadå göras på en handvändning?
Det skulle ha varit klart när spelet släpptes.
Detta är inte nån beta som du verkar tro.

Vilket BF har varit helt klart vid release efter BF2?
ALLA har haft problem och strul vid launch. Tog evigheter att fixa BF V tex.
Visst spel ska vara klart när det släpps, inget snack om saken, vad som gör att det inte blir det är....?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Vilket BF har varit helt klart vid release efter BF2?
ALLA har haft problem och strul vid launch. Tog evigheter att fixa BF V tex.
Visst spel ska vara klart när det släpps, inget snack om saken, vad som gör att det inte blir det är....?

ja du har rätt. men har de varit så här illa?
Känns som att de är i alpha stadiet än

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ja du har rätt. men har de varit så här illa?
Känns som att de är i alpha stadiet än

Nej, men det är ett steg i fel riktning utav EA det vet vi alla. Supporten för BFV slutades bara sådär, för att koncentrera sig på 2042. Kommer som sagt updates med ändringar i kartorna, görs som sagt inte i en handvändning.

Om vi vänder på myntet? Varför spelar folk än idag Cyperpunk trots försenad och extremt mycket buggar och strul? Samma med Warzone med alla glitch tex?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ja du har rätt. men har de varit så här illa?
Känns som att de är i alpha stadiet än

Det är ingen idé, haha.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det är, igår, ett halvår sedan det släpptes. Fixa buggar, scoreboards,...det är inget mervärde för mig, det är sånt jag som borde varit klart när det släpptes, men fine, fixa det efter det launch. Men att inte ha kunnat leverera något nytt innehåll på 6 månader måste vara rekord(?). Stora USP:en att ha 128 pers online föll rätt platt då det slutat med att det är ung lika många som tidigare...utfyllt med bot:ar. Om/när nytt content kommer så lär nog folk ha tröttnat är jag rädd. Har spelat alla (PC-)Battlefield, så jag blir gärna motbevisad, men känns rätt oinspirerande att spela nu...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker ändå de gör rätt o försöker fixa grunden så mkt de kan först innan nytt content kommer även om det leder till en mindre spelarskala. Jag själv sitter o spelar bfv i väntan på juni patchen men kommer dra igång 2042 då igen. Det återstår väl att se hur många som tänker göra detsamma. Just nu är jag inte optimistisk då dagens bf fan är rätt oskön spec mot utvecklarna. 99% av 2042s tillkortakommanden är med stor sannolikhet pga av beslut tagna på en nivå utvecklarna inte kan påverka så jag fattar inte grejen med att gnälla på dem (som många men inte alla gör).

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Jag tycker ändå de gör rätt o försöker fixa grunden så mkt de kan först innan nytt content kommer även om det leder till en mindre spelarskala. Jag själv sitter o spelar bfv i väntan på juni patchen men kommer dra igång 2042 då igen. Det återstår väl att se hur många som tänker göra detsamma. Just nu är jag inte optimistisk då dagens bf fan är rätt oskön spec mot utvecklarna. 99% av 2042s tillkortakommanden är med stor sannolikhet pga av beslut tagna på en nivå utvecklarna inte kan påverka så jag fattar inte grejen med att gnälla på dem (som många men inte alla gör).

Så är det. Många glömmer att det är inte utvecklarnas fel utan ägaren (EA). Kan nästan svära på att dev gör allt dem kan, sen ska det testas internt innan släpp.

Kommer som sagt mera leksaker, bara och vänta men folk är så otroligt otåliga och vill ha allt på studs och gärna i förrgår.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Det går bra med AI , blir ju lättare då

Så om du har väldigt många AI i ditt lag medan motståndarlaget har mycket få AI, då blir det lättare för ditt lag att vinna eller?

Nä tack, jag vill spela riktig multiplayer eller inte spela "multiplayer" alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Så om du har väldigt många AI i ditt lag medan motståndarlaget har mycket få AI, då blir det lättare för ditt lag att vinna eller?

Nä tack, jag vill spela riktig multiplayer eller inte spela "multiplayer" alls.

Inte riktigt. AI i 2042 kan faktiskt spöa skiten ur en, snipa för jävla klockrent. Det är inte som gamla botar i CS som står och hoppar mot en vägg.. Prova en runda så ska du se, om du lyckas komma in på en server med AI så att säga.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Så om du har väldigt många AI i ditt lag medan motståndarlaget har mycket få AI, då blir det lättare för ditt lag att vinna eller?

Nä tack, jag vill spela riktig multiplayer eller inte spela "multiplayer" alls.

Okej, då behöver du ju inte spela BF2042

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Så är det. Många glömmer att det är inte utvecklarnas fel utan ägaren (EA). Kan nästan svära på att dev gör allt dem kan, sen ska det testas internt innan släpp.

Kommer som sagt mera leksaker, bara och vänta men folk är så otroligt otåliga och vill ha allt på studs och gärna i förrgår.

https://pbs.twimg.com/media/FMhVm5cXoAEvY8Q?format=jpg&name=medium

Kan ju hoppas att även stinger missilen blir effektivare, helikoptrarna tål för mycket träffar just nu.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Okej, då behöver du ju inte spela BF2042

Så är det, gnälla kan man utan att veta hur det verkligen ligger till. Typiskt denna communityn.

Skrivet av Mangee75:

Kan ju hoppas att även stinger missilen blir effektivare, helikoptrarna tål för mycket träffar just nu.

Ja fast både ja och nej, ena stunden kan du åka ner på 2 träffar direkt, andra stunden är det galet svårt att få ner dom.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Inte riktigt. AI i 2042 kan faktiskt spöa skiten ur en, snipa för jävla klockrent. Det är inte som gamla botar i CS som står och hoppar mot en vägg.. Prova en runda så ska du se, om du lyckas komma in på en server med AI så att säga.

Nej bottarna är för jävla trash som resten av spelet.
Gick in och körde på deras free weekend och skulle se om dem hade fixat något, hamnade på en bot server med ett fåtal spelare och drog 114 infantry kills under en runda. Efter det var det direkt uninstall igen då inget blivit bättre. Att börja med för att fixa spelet är att ta bort bottarna omedelbart, tillför ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

På vilket sätt är det dött och att EA inte bryr sig? Du har nog missat en del verkar det som.

Kommer updates, nya kartor och vapen är på gång.
Scoreboard är fixat dessutom efter folks gnäll.

Tror du verkligen att allt kan göras på en handvändning?

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/community/battlefield-core-feedback-maps-next-steps?isLocalized=true

https://pbs.twimg.com/media/FP0Ev0ZXwAEQMB1?format=jpg&name=large

Lvlcap har gått igenom i en tidigare video att DICE har flyttat en jävla massa folk till nästa projekt. Så här lång tid ska det inte ta att fixa kartor enligt honom om DICE hade full styrka. Majoriteten har gått över till BF23. Kan länka videon om du vill

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Lvlcap har gått igenom i en tidigare video att DICE har flyttat en jävla massa folk till nästa projekt. Så här lång tid ska det inte ta att fixa kartor enligt honom om DICE hade full styrka. Majoriteten har gått över till BF23. Kan länka videon om du vill

Behövs inte, har sett alla. Det kommer flera nya kartor, vapen och där till. Jag har inte bråttom, som resten utav denna nervösa gaming-communityn.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceKey:

Så är det, gnälla kan man utan att veta hur det verkligen ligger till. Typiskt denna communityn.

Det är inte gnäll, det här är top 3 största fuck ups i gaming.

Det är stor skillnad på att släppa ett där som kraschar och har tekniska problem (BF4) men som i grunden är ett väldigt bra spel, och att släppa det här spelet som är nån slags Fortnite-inspirerad skräp.

Du får absolut tycka att det är jättekul, det är inget fel med det.
Men lägg ner att hacka på de som med all rätt klagar på att spelet är skit.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag är alltid lika förvånad när jag ser folk försvara BF2042 fortfarande.
Det spelar ingen roll hur mycket man polerar en skit, det är fortfarande en skit och DICE / EA lurade oss spelare med lögner och bedrägerier till den nivån att det nästan bör vara brottsligt, och samtidigt så får folk backlash när man påpekar det?
Jag har full respekt för de som anser att spelet är kul, men att säga att detta inte är något annat än ett kolossalt svek mot alla som någonsin lagt en krona på denna franchise är helt enkelt fel. Så enkelt är det.

Att folk fortfarande spelar bevisar för EA att vi som ""gamers"" accepterar att bli lurade och att vi köper alla lögner, då det kommer att spelas ändå. Och det gör mig oerhört ledsen för jag har försökt att försvara denna franchise genom allt ifrån BF1943 till BF Hardline, men ändå bevisar folk att du behöver egentligen inte leverera något som du har sagt, för det kommer att köpas ändå. Varför ha någon utveckling alls, lägg allt på marknadsföringen, det lär ju fungera ett tag iaf.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Jag är alltid lika förvånad när jag ser folk försvara BF2042 fortfarande.
Det spelar ingen roll hur mycket man polerar en skit, det är fortfarande en skit och DICE / EA lurade oss spelare med lögner och bedrägerier till den nivån att det nästan bör vara brottsligt, och samtidigt så får folk backlash när man påpekar det?
Jag har full respekt för de som anser att spelet är kul, men att säga att detta inte är något annat än ett kolossalt svek mot alla som någonsin lagt en krona på denna franchise är helt enkelt fel. Så enkelt är det.

Att folk fortfarande spelar bevisar för EA att vi som ""gamers"" accepterar att bli lurade och att vi köper alla lögner, då det kommer att spelas ändå. Och det gör mig oerhört ledsen för jag har försökt att försvara denna franchise genom allt ifrån BF1943 till BF Hardline, men ändå bevisar folk att du behöver egentligen inte leverera något som du har sagt, för det kommer att köpas ändå. Varför ha någon utveckling alls, lägg allt på marknadsföringen, det lär ju fungera ett tag iaf.

Ja exakt. De har ju redan dragit in massa pengar på spelet, nu spelar det ingen roll längre om det är 500 eller 500 000 som spelar. Billigare att hålla igång servrar för 500 pers dock! Men vem ska köpa JULTOMTESKINNET???

Det lilla jag spelade var rätt kul, absolut. Men man tröttnade fort på hur tråkiga maps och vapen det fanns. Alla dåliga designval.. Nej det är en skam vad de gjorde med den här franschises. Men vad ska man förvänta sig när de tar in nån från CandyCrush att designa spelet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är inte gnäll, det här är top 3 största fuck ups i gaming.

Det är stor skillnad på att släppa ett där som kraschar och har tekniska problem (BF4) men som i grunden är ett väldigt bra spel, och att släppa det här spelet som är nån slags Fortnite-inspirerad skräp.

Du får absolut tycka att det är jättekul, det är inget fel med det.
Men lägg ner att hacka på de som med all rätt klagar på att spelet är skit.

Hackar inte, bara anser att det är ett forum för gnäll numera.
BF V hade sina problem, precis som BF 4. Kommer inget positivt från folk numera, så är det bara. Communityn är nervösa och vill ha saker ting fixade i förrgår. Låt för fan dev arbeta helt enkelt. Gillar man inte det, move along nothing to see here.
"Bara 22 vapen efter 6 månader!?".

Skrivet av SuperSverker:

Jag är alltid lika förvånad när jag ser folk försvara BF2042 fortfarande.
Det spelar ingen roll hur mycket man polerar en skit, det är fortfarande en skit och DICE / EA lurade oss spelare med lögner och bedrägerier till den nivån att det nästan bör vara brottsligt, och samtidigt så får folk backlash när man påpekar det?
Jag har full respekt för de som anser att spelet är kul, men att säga att detta inte är något annat än ett kolossalt svek mot alla som någonsin lagt en krona på denna franchise är helt enkelt fel. Så enkelt är det.

Att folk fortfarande spelar bevisar för EA att vi som ""gamers"" accepterar att bli lurade och att vi köper alla lögner, då det kommer att spelas ändå. Och det gör mig oerhört ledsen för jag har försökt att försvara denna franchise genom allt ifrån BF1943 till BF Hardline, men ändå bevisar folk att du behöver egentligen inte leverera något som du har sagt, för det kommer att köpas ändå. Varför ha någon utveckling alls, lägg allt på marknadsföringen, det lär ju fungera ett tag iaf.

Lirar fortfarande BF 1 och BFV, trots att det är helt fuckat och det inte la ner tid för ett BRA anti-cheat i BF V, och nej jag försvarar inte 2042 som folk tror och anser.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceKey:

Communityn är nervösa och vill ha saker ting fixade i förrgår. Låt för fan dev arbeta helt enkelt.

Nej, vi vill ha spel som är bra och fungerar vid launch.

Vi vill inte ha "roadmaps" och andra löften som de kan strunta fullständigt i sen (BF V saknar rätt många fronter till exempel).

Ska man ha betalt för en produkt ska den fungera, så är det bara.

Att alla tidigare spel "också haft problem" vid launch gör det inte ok. Det tog nästan 6 mån innan jag kunde spela BF4 utan att krascha 1 gång per match. Det är inte hellt OK nånstans, men skillnaden är att grundspelet var så bra att det ändå var värt att vänta.

"och nej jag försvarar inte 2042 som folk tror och anser."

Du försvarar det med näbb och klor...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du försvarar det med näbb och klor...

Det är bara du som anser detta isåfall.

Nu ska jag lira lite 2042 ihop med 127 botar, wish me luck så att jag knäcker lvl 100.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Det är väl nice att de försöker iaf eller? Vi får se hur det blir efter sommarpatchen. Jag tror det kommer avgöra om de släpper bf2042 helt och fokuserar på nästa bf, förhopnningsvis med lärdomar av 2042 (naivt jag vet) eller så kanske franchisen helt läggs på is, vilket vore astrist då varken ww3 eller hell let loose är en rak BF ersättare utan snarare sina egna spel.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Det är väl nice att de försöker iaf eller? Vi får se hur det blir efter sommarpatchen. Jag tror det kommer avgöra om de släpper bf2042 helt och fokuserar på nästa bf, förhopnningsvis med lärdomar av 2042 (naivt jag vet) eller så kanske franchisen helt läggs på is, vilket vore astrist då varken ww3 eller hell let loose är en rak BF ersättare utan snarare sina egna spel.

Fast om vi ska vara ärliga, försöker de verkligen?

Det finns indiestudios som släpper mer innehåll till sina spel än vad Dice gör med BF2042.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Fast om vi ska vara ärliga, försöker de verkligen?

Det finns indiestudios som släpper mer innehåll till sina spel än vad Dice gör med BF2042.

Mvh

När det ser ut så där så misstänker jag att dom inte gör så mycket nej

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt mörkt ut för spelet. Lär bli mycket som händer under kulisserna hos Dice med detta otroligt dåliga resultat. Nyss:

"Antalet samtidiga Battlefield 2042-spelare på Steam faller under 1 000"

https://www.fz.se/nyhet/289785-antalet-samtidiga-battlefield-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Det ser riktigt mörkt ut för spelet. Lär bli mycket som händer under kulisserna hos Dice med detta otroligt dåliga resultat. Nyss:

"Antalet samtidiga Battlefield 2042-spelare på Steam faller under 1 000"

https://www.fz.se/nyhet/289785-antalet-samtidiga-battlefield-...

Var är statistiken för Origin?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Var är statistiken för Origin?

Det vågar dom nog inte visa 🙈😄
Faen vad illa alltså… största multiplayer besvikelsen nånsin?
Jag som är ett gammalt bf fan gråter inombords… senaste bf som va ok va bf1, sen kom V… la ner det efter ca 100h, försökte gill det flera ggr… tänkte att nu har dom lärt sig…. Så släpper dom en katastrof, som om man väl sätter sig och spelar, så är 90% bottar! 😮
Kör jag bf nu så är det bf4 eller bf1… en jäkla massa spelare och servrar, som tur är
Annars är det pubg med gamla polare, runt samma plder 40-50 bast är vi allihopa, det är trevligt… dom är också gamla bf fan, dom är lika besvikna dom så som bf har blivit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Det vågar dom nog inte visa 🙈😄
Faen vad illa alltså… största multiplayer besvikelsen nånsin?
Jag som är ett gammalt bf fan gråter inombords… senaste bf som va ok va bf1, sen kom V… la ner det efter ca 100h, försökte gill det flera ggr… tänkte att nu har dom lärt sig…. Så släpper dom en katastrof, som om man väl sätter sig och spelar, så är 90% bottar! 😮
Kör jag bf nu så är det bf4 eller bf1… en jäkla massa spelare och servrar, som tur är
Annars är det pubg med gamla polare, runt samma plder 40-50 bast är vi allihopa, det är trevligt… dom är också gamla bf fan, dom är lika besvikna dom så som bf har blivit

Så är det säkert. BF V var katastrof med alla problem, även BF 1. Spelar 2042 just nu och har inga botar, dock är där småglin som förstör för oss andra genom att sticka och gömma tanks eller bolte under broar.
Känns som att dem flesta drog när det inte blev privata servers och aktiva admins och dåligt anti-cheat.
Minns den gamla tiden när man lirade i klan (AnR / Angels n Rockets), satt i TS, höll reda på Procon (ett buggit as, men trots allt användes det haha)

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Var är statistiken för Origin?

Misstänker att den är rätt låg också. Jag har endast spelat på Origin och de gånger man har försökt hitta en server på senaste tiden har det tagit allt från 10min upp till 40min...sen ger man upp. Aldrig varit med om ett spel där det tagit så lång tid att hitta en full server

Om ett spel har en stabil spelarbas så ska det inte heller ta så lång tid att hitta en server. Det ska gå på några sekunder varje gång man söker.

Utan att ha sett statistik så är känslan att det inte är allt för många som kontinuerligt spelar detta överlag
Känns inte som att det ens hade behövt bli diskussion av det hela i forum, på yt och diverse andra sidor heller om spelarbasen fanns där.

Synd för spelet och DICE, jag har alltid varit ett fan av BF-serien och spelat de flesta BF sedan 1942 och har aldrig hittat ett annat spel som motsvarar dem. Spelkänslan har varit underbar i föregående spel.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III