Permalänk
Medlem

Repeater / Extender med ethernet out

Tja. Lite dålig koll på begreppen, så ber om ursäkt för en kanske något förvirrande namngivning av tråden.

Nåja, till sak. Jag behöver få in trådat internet till ett rum i huset där jag inte har några ethernet-uttag. Finns det någon produkt som kan ta upp internet via WiFi och sen dela det vidare med kabel? Vad ska jag titta efter? Tack.

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kameltå:

Tja. Lite dålig koll på begreppen, så ber om ursäkt för en kanske något förvirrande namngivning av tråden.

Nåja, till sak. Jag behöver få in trådat internet till ett rum i huset där jag inte har några ethernet-uttag. Finns det någon produkt som kan ta upp internet via WiFi och sen dela det vidare med kabel? Vad ska jag titta efter? Tack.

Det är egentligen en accesspunkt i klientläge du frågar efter, en repeater återutsänder wifitrafiken så den innebär halverad bandbredd och dubblerad latens. Mesh är ett mellanting, en utveckling av repeatern för att minska nackdelarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack, kör på den första.