SweClockers återupptar skärmtestandet

Permalänk
Medlem

Gillar detta och framförallt att Arvid har samma skärm som mig. "Man of culture" osv. Kommer lätt att läsa alla tester bara pga det.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Emaku:

Om ni ska recensera skärmar se då till att göra ett vettigt jobb.

Det finns många "recensioner" av skärmar där recensenten bara ger sitt först intryck av skärmen och läser lite specs från återförsäljaren. Youtube är fylld med den typen av recensioner och dom har inget värde alls för mig.

För en vettig recension behövs både skräddarsydd mätutrustning och mjukvara för att analysera resultatet. Exempel på bra tester är Hardware Unboxed och Aperture Grille (och deras youtube kanaler). Hardware Unboxed gjorde nyligen en omprövning av sina tester för att matcha Aperture Grille i kvalitet.

https://www.youtube.com/watch?v=-Zmxl-Btpgk

Håller med. Måste vara nån form av objektiva mätinstrument så det inte bara blir: ”den här ser bra ut”.

Jag tror verkligen inte ni kommer matcha laxpudding lr HU i första laget men vi kommer klaga tills ni gör det

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Köpte just denna skärmen, LG 38'' UltraGear 38GN950 QHD+ Curved Nano IPS 160 Hz väldigt nöjd, men svärtan kan fortfarande bli bättre. Inte hittat många test på denna skärm.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]