Permalänk
Medlem

Är det någon som fått ddr5 från Dustin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Är det någon som fått ddr5 från Dustin?

Beställde från Dustin den 6/11, efter 2 veckor ringde jag kundtjänst och när han sa att om dom inte ens kunde se när dom beräknades finnas hos deras leverantör och att det förmodligen inte skulle komma in något DDR5 detta år.. så bad jag vackert att avbeställa orden.

Visa signatur

Intel i7-12700K + Corsair Hydro X XC7 RGB PRO | Asus STRIX Z690-F Gaming WiFi | 32 GB 5200-DDR5
EVGA RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA | WD_Black SN850 1 TB | Kingston NV1 2TB

Permalänk

Så! Nu har jag på ett nästintill maniskt vis ringt runt/mailat till följande:

* Dustin - De har fått svar av sina leverantörer att samtliga DDR5 fabrikat har fått okänt leveransdatum på grund av "komponentbrist som har påverkat tillverkningsprocessen."
* NetOnNet - De förväntas få in Kingston DDR5 "Slutet på året"
* Proshop - (Oseriösast av dem alla) Sa lite kaxigt häromdagen att "Vi har beställt in G. Skills DDR5 minnen av G. Skill direkt och förväntas ha ett femtiotal den 10/12, Statusen ändrades bara någon dag efter till "Okänt leveransdatum" - Jag mailade dem, varpå jag fick som svar: "De dyker först upp när de finns i lager och de är redo att släppas till försäljning. Klickar du på meddela mig, så får du besked innan det sker."
* Komplett - Okänt leveransdatum från Leverantör
* Webhallen - Okänt leveransdatum från Leverantör
* Inet - Okänt leveransdatum från Leverantör

Min lilla utredning säger mig att det troligtvis kommer ett last av Kingston DDR5 under December, men övriga fabrikat dyker upp nästa år, mest sannolikt under februari månad.

Visa signatur

Gigabyte Vision RTX 3090 - ASUS ROG Maximus Z690 Formula - Intel i9 12900K - NZXT Z73 360mm RGB AIO (White) - LIAN LI Dynamic XL (White) - 3 x Samsung 980 Pro 1TB - 10 X Lian Li UNI FAN SL120 RGB - Cablemod Modmesh (White) - *SAKNAR DDR5*

Permalänk
Medlem

Jag har också frågat Webhallen, i butik, och de sa till mig att de förväntar sig att ha första batch i början av december. Så, denna vecka eller nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendetta87:

Så! Nu har jag på ett nästintill maniskt vis ringt runt/mailat till följande:

* Dustin - De har fått svar av sina leverantörer att samtliga DDR5 fabrikat har fått okänt leveransdatum på grund av "komponentbrist som har påverkat tillverkningsprocessen."
* NetOnNet - De förväntas få in Kingston DDR5 "Slutet på året"
* Proshop - (Oseriösast av dem alla) Sa lite kaxigt häromdagen att "Vi har beställt in G. Skills DDR5 minnen av G. Skill direkt och förväntas ha ett femtiotal den 10/12, Statusen ändrades bara någon dag efter till "Okänt leveransdatum" - Jag mailade dem, varpå jag fick som svar: "De dyker först upp när de finns i lager och de är redo att släppas till försäljning. Klickar du på meddela mig, så får du besked innan det sker."
* Komplett - Okänt leveransdatum från Leverantör
* Webhallen - Okänt leveransdatum från Leverantör
* Inet - Okänt leveransdatum från Leverantör

Min lilla utredning säger mig att det troligtvis kommer ett last av Kingston DDR5 under December, men övriga fabrikat dyker upp nästa år, mest sannolikt under februari månad.

Vilket slit! cred till dig!

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Skrivet av 1ntel_R15E:

Vilket slit! cred till dig!

Tackar

Visa signatur

Gigabyte Vision RTX 3090 - ASUS ROG Maximus Z690 Formula - Intel i9 12900K - NZXT Z73 360mm RGB AIO (White) - LIAN LI Dynamic XL (White) - 3 x Samsung 980 Pro 1TB - 10 X Lian Li UNI FAN SL120 RGB - Cablemod Modmesh (White) - *SAKNAR DDR5*

Permalänk

Proshop ändrade fury från 30/11 till okänt leveransdatum…

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem

Jag ringde Proshop idag vid 11 tiden och snackade med en kille. Vad han kunde se så skulle de komma in idag innan 15:00 och va inga tecken på förseningar.
Uppdaterade cirka var 5e minut och strax efter 15 ändrade de till okänt leveransdatum

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Skrivet av Havocboy:

Jag ringde Proshop idag vid 11 tiden och snackade med en kille. Vad han kunde se så skulle de komma in idag innan 15:00 och va inga tecken på förseningar.
Uppdaterade cirka var 5e minut och strax efter 15 ändrade de till okänt leveransdatum

Proshop är otroligt pinsamma.

Deras inköpsavdelning bör ha fått reda på att de inte kommer in tidigare än 30/11, Definitivt inte SAMMA dag som de skulle haft det på lager hos sig själva.

Hellre okänt leveransdatum än Proshops falska förhoppningar.

Visa signatur

Gigabyte Vision RTX 3090 - ASUS ROG Maximus Z690 Formula - Intel i9 12900K - NZXT Z73 360mm RGB AIO (White) - LIAN LI Dynamic XL (White) - 3 x Samsung 980 Pro 1TB - 10 X Lian Li UNI FAN SL120 RGB - Cablemod Modmesh (White) - *SAKNAR DDR5*

Permalänk

Jaha, efter 10st senareläggande så satte proshop äntligen okänd/restorder på mina minnen. Skön pappersvikt man samlat på sig.. men har fått alla vattenblocken nu i alla fall så kan ju roa sig med att kröka rör.

Permalänk
Medlem

Detta börjar bli riktigt löjligt. Att det ska vara så svårt att få tag i DDR5. Jag får samma vibbar som när Nvidia släppte RTX 30-serien nåt år sen. De var slut i alla butiker ett bra tag, och det visade sig att ”scalpers” och de som kör ”coin mining” hade köpt upp alla grafikkort direkt från tillverkarna eller distributörerna innan de ens hade nått butikshyllan. Kan det vara samma nu? Att vissa grupper köper upp alla leveranser av DDR5 innan de når butikerna?

För att tillverkarna bryr sig inte om jag och du köper eller en ”scalper” köper, de ser hellre en ”scalper” köpa då de köper upp hela lagret. När jag och du köper är det inte säkert att de säljer slut på lagret. Flera butiker lanserade ett DDR5 minne av ADATA i dagarna, men ingen har den på lager. Vad är poängen med att lansera en jädra produkt på er sida när den inte ens har kommit in till ert lager?

Permalänk
Medlem

DDR5 finns i Finland

Jag har sökt med ljus o lykta i Europa efter DDR5 minnen och till min glädje har jag hittat en firma som säljer och som fortfarande har 19 st 32GB på lager. Nu hoppas jag bara att det är rätt minnen, men DDR5 är väl DDR5 och inget annat.
Jag tänkte dela min glädje till er alla andra som letar.
Firman heter Verkkokauppa.com och finns i Helsingfors.
Beställning görs genom att skicka eMail till deras export-tjänst. export@verkkokauppa.com
Se information: https://asiakaspalvelu.verkkokauppa.com/hc/fi/articles/360015...
Minnet heter "Asus DDR5 4800 MHz CL40 32GB minnesmodulpaket" och tillverkare är Kingston.

Lycka till, och glad helg.
//Bertil

Permalänk
Medlem

Mer i Finland

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/175401/90mc0b70-m0eay0/a...

Vet inte om dom skickar till Sverige. Det står att dom har >25st i lager, samtidigt finns en bulletin som säger att dom inte är tillgängliga !?

En till:
https://mafia.fi/etusivulle/94736-asus-ddr5-4800mhz-32gb2x16g...

Permalänk
Medlem

Dessa är dock U-Dimm, men antar att dom fungerar ändå? Ifall man kör tillfälligt med dessa tills andra är tillgängliga.

Visa signatur

Case: Lian Li O11 Dynamic XL ROG CPU: Intel Core i7 12700KF Mobo: Asus Rog Strix Z690-E GPU Asus Rog Strix RTX 3080 OC Ram: Corsair Dominator Platinum DDR5 6200Mhz 32GB PSU: Corsair RM 1000W HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Monitor: LG 34'' UltraGear 34GP950G Tangentbord: Razer Huntsman Mini Mus: Razer Naga Epic Pro Kylning: Corsair iCUE H150i Elite LCD Fläkt: 12x Lian Li UNI FAN AL120 RBG PWM Annat: Waveshare 7inch QLED i chassit, Lian Li Strimmer Plus

Permalänk
Medlem

Även DDR5 typ, Kingston Fury Beast, Crucials minnen och G.skill är UDIMM unbuffered liksom alla Corsairs minnesmoduler.

I min PC så hoppas jag dom kommer fungera, verkar som buffered (registered) minnen är mer ämnade för servrar.
Vad jag läst så är "Buffered" DIMM's dyrare och mer stabila men "Unbuffered" DIMM är lite snabbare.
(DIMM är för övrigt endast formfaktorn för minneskortet "Dual-Inline-Memory-Module".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bertil58:

Jag har sökt med ljus o lykta i Europa efter DDR5 minnen och till min glädje har jag hittat en firma som säljer och som fortfarande har 19 st 32GB på lager. Nu hoppas jag bara att det är rätt minnen, men DDR5 är väl DDR5 och inget annat.
Jag tänkte dela min glädje till er alla andra som letar.
Firman heter Verkkokauppa.com och finns i Helsingfors.
Beställning görs genom att skicka eMail till deras export-tjänst. export@verkkokauppa.com
Se information: https://asiakaspalvelu.verkkokauppa.com/hc/fi/articles/360015...
Minnet heter "Asus DDR5 4800 MHz CL40 32GB minnesmodulpaket" och tillverkare är Kingston.

Lycka till, och glad helg.
//Bertil

Jag har varit i kontakt med Verkkokauppa.com!

Jag försökte komma i kontakt med butiken, men det var svårt att komma fram i chatten då boten talade finska. Med hjälp av Google translate så lyckades jag förklara för boten att jag behöver tala med en person, och den finska boten var snäll nog att koppla mig med en person.

Jag förklarade att jag är intresserad av DDR5 som finns i lager hos dem, och precis som Bertil förklarade och länkade, så ska man maila deras exportavdelning för att påbörja processen. Jag förklarade att jag mailat tidigare idag men inte hört något ännu och vill ej att de ska ta slut. Kundtjänstmedarbetaren gav mig då instruktioner hur jag kan reservera produkten.

Jag fick instruktion om att öppna ett konto och beställa varan genom att välja upphämtning i butik och betala i butik. Sedan skulle jag då invänta svar från exportavdelningen på mailet jag skickade tidigare idag och informera då att jag har reserverat produkten och ge dem det ordernumret jag fick när jag la beställningen på hemsidan en stund sen. De kommer då att uppdatera ordern och ta varan som reserverats och skicka denna. Betalning sker via banköverföring verkar det som och instruktionerna kommer då från exportavdelningen.

Jag har tagit några skärmdumpar från chatten för att visa. Första bilden så hade jag fått svar att invänta på mailet från exportavdelningen, och sedan ställde jag frågan som ni kan se och fick svaret som ni också kan se.

https://ibb.co/CwzpQM6

https://ibb.co/mc1HQyN

https://ibb.co/9YrS4h7

Jag har reserverat en vara (därför det är 18 i lager just nu istället för 19) och inväntar då på mail från exportavdelningen. Vi håller tummarna att den här butiken kan leverera produkten då jag är en seriös köpare och väntar bara på instruktioner gällande hur jag ska betala.

P.S. Jag lyckades beställa med hjälp av Google Translate då sidan är på finska. Och när man ska spara sin adress, så sa kundtjänstmedarbetaren att man får fylla i sin vanliga adress även om man bara kan välja Finland som land. Man kommer ge dem sin adress när man kommer i kontakt med exportavdelningen gällande ordern.

Permalänk

Priset är lite saftigt för stickorna

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem

Har lite hälsosam skepsis när nyreggade personer kommer och tipsar om okända utlandssidor som har mer ddr5 i lager än stora kedjor och där man betalar med banköverföring..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har lite hälsosam skepsis när nyreggade personer kommer och tipsar om okända utlandssidor som har mer ddr5 i lager än stora kedjor och där man betalar med banköverföring..

samma men kollar man upp företaget har de iaf över 200k följare på FB iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har lite hälsosam skepsis när nyreggade personer kommer och tipsar om okända utlandssidor som har mer ddr5 i lager än stora kedjor och där man betalar med banköverföring..

Och jag har skepsis överlag mot alla människor! Men följer mitt sunda förnuft genom att kolla upp saker. Så vad sägs om att göra samma om du inte känner dig övertygad.

Jag reggade mig för PS5 tråden, men insåg att det fanns en DDR5 tråd med. Har använt Sweclockers i många år, men aldrig haft ett konto då jag ej behövde skriva något för har ej funnits brist på varor jag vill ha.

Det finns skepsis och det finns skepsis. Att ha skepsis om en person som skriver på svenska här om att ha varit i kontakt med en finsk butik, och där skärmdumpar har presenterats (för visste att nissar som dig kommer skriva något), är lite för mycket skepsis liksom. Du kan lika gärna ta på dig foliehatten. Vad har jag att tjäna på det? Tror du jag har något investerat i Verkkokauppas försäljning? Get a grip!

Hade jag skrivit: "Hej Sverige människor, we har DDR5 för order. Send pengar över Western Union. Package come with post." Då hade jag förstått att du är skepsis. Jag ville bara dela med mig av vad butiken sa och att jag har beställt. Återkommer förhoppningsvis med goda nyheter!

Vet det är lite överpris för stickorna, men vill gärna få datorn klar innan julledigheten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har lite hälsosam skepsis när nyreggade personer kommer och tipsar om okända utlandssidor som har mer ddr5 i lager än stora kedjor och där man betalar med banköverföring..

Skrivet av Oneone:

samma men kollar man upp företaget har de iaf över 200k följare på FB iaf.

Ursäkta ifall jag inte har hängt här lika ofta och länge som er, men ibland har även "nya" personer något vettigt att tillföra. Ser att det finns en och annan som med jagar DDR5, och förhoppningsvis kan informationen jag skrev vara till hjälp. Precis som Bertils information var till hjälp för att jag ska ens veta att det finns en butik i Finland som har dessa. Bertils info gjorde att jag då tog kontakt med butiken.

Ifall jag förstår rätt, så är meningen med forum att man ska bygga på varandras information. Finns som sagt en hel del felaktig information på forum, men därför finns det folk som kollar upp informationen i fråga för att se ifall det stämmer. Jag skrev inget konstigt då länken med information för beställning utanför Finland är de stegen jag har följt, sen har jag reserverat produkten via deras hemsida som kundtjänstmedarbetaren sa. Man kan paxa varor i butiker i Sverige med utan att köpa.

Så jag säger igen, ifall ni inte är övertygade så kolla upp informationen först innan ni kastar ur er rappakalja.

Permalänk
Medlem

Jag promotar inte Finska företag och jag har inget intresse att tjäna pengar på att tipsa er om DDR5. Jag sitter själv med en dator vars enda problem är att jag saknar DDR5-stickor.
Jag hittade denna sweclock tråd för några veckor sedan och insåg att jag delade min frustration med flera andra.
Tänkte att det kunde vara kul o dela med mig av att jag hittade ddr5 i Finland.
Men om det bara föder misstänksamhet mot mig som person kan jag bara önska er lycka till.
Jag fixade den finska sidan via google translate, dessutom funkade det utmärkt med engelska vie email till deras support. Jag har beställt 1 par stickor från dom o hoppas nu att jag kan få igång min rigg snarast.
Jag har kvar mina ordrar mot Proshop o Dutin, men tar bort dom så snart jag får leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har lite hälsosam skepsis när nyreggade personer kommer och tipsar om okända utlandssidor som har mer ddr5 i lager än stora kedjor och där man betalar med banköverföring..

Verkkokauppa är åtminstone inget okänt företag Det är en mindre konkurrent till Elgiganten (Gigantti), så ungefär som vår Expert/OnOff/Siba förr. Eller Netonnet idag.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Verkkokauppa är åtminstone inget okänt företag Det är en mindre konkurrent till Elgiganten (Gigantti), så ungefär som vår Expert/OnOff/Siba förr. Eller Netonnet idag.

Det verkar ju onekligen så. Men ingen annan sida har "asus ddr5" i lager, gör asus ens ddr5? Sen kommer två personer reggade samma dag för en vecka sedan där en tipsar om sidan och den andra säger att det gick skitbra att beställa. Rimligt att bli skeptisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det verkar ju onekligen så. Men ingen annan sida har "asus ddr5" i lager, gör asus ens ddr5? Sen kommer två personer reggade samma dag för en vecka sedan där en tipsar om sidan och den andra säger att det gick skitbra att beställa. Rimligt att bli skeptisk.

Varken jag eller bertil58 har sagt att det har gått skitbra. Det verkar gå att beställa, de verkar leverera till Sverige, och de verkar ha produkten på lager. Så vi får se ifall varan kommer fram och allt det.

Och jag kan lova dig/er att jag och bertil 58 känner inte varandra. Och jag ser som sagt inte vad vi ska tjäna på att tipsa om en butik som verkar ha produkten. Upp till var och en att använda sitt omdömde.

Men vi kan hålla oss till ämnet om att tipsa varandra. De som har beställt från Verkkokauppa får gärna återkomma med uppdateringar. Jag kommer göra det i alla fall när jag vet mer om beställningen. De verkar vara ett känt företag med flera butiker i Finland så tror ej det är något lurendrejeri det handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det verkar ju onekligen så. Men ingen annan sida har "asus ddr5" i lager, gör asus ens ddr5? Sen kommer två personer reggade samma dag för en vecka sedan där en tipsar om sidan och den andra säger att det gick skitbra att beställa. Rimligt att bli skeptisk.

Nu skrev jag att stickorna är Kingston, sedan är dom brandade med Asus. Kanske därför dom e dyrare oxå.
Gissar att det är Kingston ValueRam i så fall, men jag vet inte.
Dom hade fått in 25st den 25e November, idag när jag la min order fanns det 20 kvar, efter min order uppenbarligen 19 kvar.
Sedan är det väl så att även nya medlemmar i Sweclock gör ett första inlägg någongång, kanske även du har gjort det.
Forumet trodde jag var till för att tipsa varandra, därav mitt 1a inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har lite hälsosam skepsis när nyreggade personer kommer och tipsar om okända utlandssidor som har mer ddr5 i lager än stora kedjor och där man betalar med banköverföring..

Lmao wtf, jag har varit inne på sweclocker i förevighet för vissa behov, men ”nyreggade” mig själv förrän nu enbart för att följa tråden och få notifikationer på uppdateringar.

Det gör dig inte mer speciell som har varit reggad i en längre tid? Och den finska sidan är legit… Jag har en vän från Finland som faktiskt tipsade mig förra månaden om att kika där. Om du tycker att sidan är skeptisk så låter det inte klokt att du gör den bedömningen utöver någon som är ”nyreggad”, finns ju något helt otänkbart som kallas för Google för att ta reda på det? Tror du att någon har skapat sidan för att sedan scamma folk på sweclockers? Get a grip som någon skrev.

Visa signatur

Intel Core i9-12900K + Arctic Cooling MX-5 | ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO | RTX 3080 | beställt Kingston DDR5

Permalänk
Medlem

Jag fick precis en uppdatering av Dustin!

Jag hade beställt Kingston FURY Beast 32GB 5,200MHz DDR5 den 4/11 som då hade 10/11 som första leveransdatum, som sedan ändrades till ”Inväntar information från leverantör”. Har haft kontakt med Dustin och Kingston själva som har förklarat att det har att göra med hardware shortage OCH att marknaden i Asien och Amerika tyvärr är större än Europa, därav den lilla prioritering vi får.

Men nu så fick jag en uppdatering av Dustin som ändrade leveransdatum till 2021-12-03 på min order! Bra timing då jag faktiskt hade tänkt att åka och köpa ett billigare temporärt DDR4 Z690 moderkort nu på morgonen eftersom att jag inte orkade att vänta längre och ville få igång mitt nya rigg, som har samlat damm i en månad nu.

***Så håll utkik efter Kingston stickorna den 3/12 hos Dustin!*** Kan iofs hända att alla stickorna som kommer in blir reserverade för tidiga beställningar, men det skadar inte att dubbelkolla

Kingston har vid tidigare tillfälle dessutom meddelat mig att dem har räknat med att rampa upp produktionen markant under december månad.

Visa signatur

Intel Core i9-12900K + Arctic Cooling MX-5 | ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO | RTX 3080 | beställt Kingston DDR5

Permalänk
Skrivet av Jeka:

Lmao wtf, jag har varit inne på sweclocker i förevighet för vissa behov, men ”nyreggade” mig själv förrän nu enbart för att följa tråden och få notifikationer på uppdateringar...

Jag "lurkade" också på Sweclockers i många år innan jag reggade mig så absolut inget negativt mot nyreggade användare.

Men i detta fall håller jag med om att det såg suspekt ut: 2 st nyreggade användare som tycktes samspela för att promota ett minne som ingen hört talas om i en utländsk butik. Det fick varningsklockorna att ringa hos mig också. Det skulle tex kunna vara en bluff där någon klistrat en Asus-etikett på ett par DDR4-stickor. Att det säljs av en till synes välrenomerad butik betyder inte allt. Det skulle kunna vara en finsk motsvarighet till tex CDON eller Elgiganten Marketplace som släpper in externa säljare i sin plattform.

Nu är jag en skeptisk jävel till naturen. Det har hindrat mig från att bli scammad, men säkerligen har jag också missat bra tillfällen därför. Alla får göra sin egen bedömning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Så jag säger igen, ifall ni inte är övertygade så kolla upp informationen först innan ni kastar ur er rappakalja.

Skrivet av highwaystar:

Jag "lurkade" också på Sweclockers i många år innan jag reggade mig så absolut inget negativt mot nyreggade användare.

Men i detta fall håller jag med om att det såg suspekt ut: 2 st nyreggade användare som tycktes samspela för att promota ett minne som ingen hört talas om i en utländsk butik. Det fick varningsklockorna att ringa hos mig också. Det skulle tex kunna vara en bluff där någon klistrat en Asus-etikett på ett par DDR4-stickor. Att det säljs av en till synes välrenomerad butik betyder inte allt. Det skulle kunna vara en finsk motsvarighet till tex CDON eller Elgiganten Marketplace som släpper in externa säljare i sin plattform.

Nu är jag en skeptisk jävel till naturen. Det har hindrat mig från att bli scammad, men säkerligen har jag också missat bra tillfällen därför. Alla får göra sin egen bedömning.

Som SittingDuck99 skrev ”Så jag säger igen, ifall ni inte är övertygade så kolla upp informationen först innan ni kastar ur er rappakalja.”

Är man så pass skeptisk så är det nog rimligare att kolla upp allt på egen hand istället för att attackera användare rakt ut, som nu har tagit sin tid för att hjälpa andra. Det går att kontakta Asus, det går att kontakta den finska butiken. Det går och går. Vi alla är nog skeptiska till en viss grad att undvika att bli scammade (krävs inte så mycket). Sidan är dessutom legitimerad, är något fel på produkten så får du pengarna tillbaka.

Visa signatur

Intel Core i9-12900K + Arctic Cooling MX-5 | ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO | RTX 3080 | beställt Kingston DDR5