Veckans fråga: Vad tycker du om skräddarsydda tangentbord?

Permalänk
Skrivet av dr904:

Går det att bygga ett eget utan att det kostar skjortan?

Ja om du kan löda och har tillgång till sådan utrustning.
Om inte så springer prislappen snabbt iväg, men är det OK, med ANSI layout så finns möjligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja om du kan löda och har tillgång till sådan utrustning.
Om inte så springer prislappen snabbt iväg, men är det OK, med ANSI layout så finns möjligheten

Jomen löda kan jag! Har löd-station med tillbehör.

Känner bara att det finns ett så stort hav av komponenter. Och allt som är populärt verkar dyrt.
Vågar heller inte gå o investera tid o pengar på billiga generiska komponenter, som sen inte håller måttet vad gäller kvalitet.
Mitt nuvarande har cherry red switchar. Så man vill ju ha något som är minst lika bra.

Tar gärna emot förslag på prisvärda märken vad gäller komponenter.

Permalänk

Skulle vara superkul att bygga ett men uppfattningen jag har fått om vad det kostar så måste jag tyvärr avstå.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av dr904:

Jomen löda kan jag! Har löd-station med tillbehör.

Känner bara att det finns ett så stort hav av komponenter. Och allt som är populärt verkar dyrt.
Vågar heller inte gå o investera tid o pengar på billiga generiska komponenter, som sen inte håller måttet vad gäller kvalitet.
Mitt nuvarande har cherry red switchar. Så man vill ju ha något som är minst lika bra.

Tar gärna emot förslag på prisvärda märken vad gäller komponenter.

Det är ju jättebra, har du tillgång till en 3d-printer eller laserskärare också?

Och vilken storlek vill du ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är ju jättebra, har du tillgång till en 3d-printer eller laserskärare också?

Och vilken storlek vill du ha?

Har tillgång till 3D-printer. Men inte laserskärare tyvärr.

Gällande storlek så står det mellan fullstort eller tenkeyless med separat matchande numpad.
Vill ha alla tangenter inkl numpad, men lite extra plats för musmattan på höger sida vore en nice bonus.

Permalänk
Skrivet av dr904:

Har tillgång till 3D-printer. Men inte laserskärare tyvärr.

Gällande storlek så står det mellan fullstort eller tenkeyless med separat matchande numpad.
Vill ha alla tangenter inkl numpad, men lite extra plats för musmattan på höger sida vore en nice bonus.

Jag är inte helt erfaren av att bygga egna från scratch men kika här.
https://matt3o.com/all-you-need-to-build-a-custom-keyboard/