Kenneths dumheter – vattenkyla med energidryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men blir inte läskeblasken avslagen efter en tid och hur påverkar kolsyrehalten kylningen ? Kan vi få se test med kylsystem både vid atmosfärstryck och när de är trycksatt ?
Och påskmust är mer passande för säsongen så gör om med en trycksatt påskmustkylning

Jag har en soda streamer om @Kenneth vill låna.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Skulle gärna sett en jämförelse mellan olika energidrycker, men även andra drycker så som kaffe, mjölk och lingondricka bör naturligtvis också testas. Tror själv stenhårt att lättmjölk är det bästa för datorn närings- och funktionsmässigt.

Hur visste du att det är så AMD och Nvidia gör då de ska ha fram nya grafikkort?
Att de matar dem med mjölk så blir det ett nytt kort. Variationen av mjölken som avgör hur nästa generation växer fram.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@kenneth testa olika sorters glykol till bilar. Dom kommer ju i alla möjliga färger. Snorgrön, hello-kitty rosa m.m. och glykol ska ju kyla en bil så varför inte en dator.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Känns onödigt att fråga, men använde ni tandkräm som kylpasta eller kanske en after eight-bit, som ju helt klart är skapad för att passa på en cpu?

Finns ju några rologa tester på kyllning.
https://web.archive.org/web/20141010091034/http://www.hardwar...

9 materialet var tandkräm men tror jag läst en då de testade jogurt och lite mer. Vet inte om det var dem?
I slutet skriver de att tandkräm resterade förvånande bra ungefär som läppstiftet de testat månaden innan men att de misstänker att tankräm inte fungerar så bra då vattnet torkat.

Ibland är det trevligt att läsa lite nostalgi via wayback machin.

Söker man på hardwaresecrets.com strange thermal compund hittar man lite udda tillägg till de seriösa.

Jag hittade en annan. Notera att det är Råsa läppstift. Tydligen mycket viktigt.
https://hardwaresecrets.com/thermal-compound-roundup-january-...
Denna har choklad, senap och majonäs samt smör och mjukost, förutom olja på sprejburk och tandkräm.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag hörde att Kenneths nästa uppdrag var milkshake.

Jordgubbssmak.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

jag har aldrig fattat att även trummisar har noter! LOL! Trodde alla gick på "känsla"!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Boris enter the room: Majonnäs som kylpasta och Vodka som kylvätska.

Permalänk
Medlem

Kul med Kenneth hade varit en bättre titel tycker jag.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Peonsson:

Kul med Kenneth hade varit en bättre titel tycker jag.

roligt och dumt är sällan mutually exclusive, snarare tvärt om

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Årets sommardator kyls med smält piggelin?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag smakade inte. Tänkte undvika Corona 2.0 Ultra OC edition.

Fyll på med Absolut Vodka kanske gör rent
Funderade lite, finns det någon brandrisk med hög alkoholhalt i systemet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sunix:

Ja eller hur!!
Han påminner lite om elaka Arne ”Tjena alla monsterdiggare” i Tarzan och Banane

För er som är lite äldre

Han hette väl Hemliga Arne?

Och Trazan och Banarne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

jag har aldrig fattat att även trummisar har noter! LOL! Trodde alla gick på "känsla"!

När jag spelade slagverk (trummor, pukor, marimba och xylofon) så var mina noter för trummor från Peter Fältskog Trumskola. Men alla låtar som jag spelade med coverbandet så var det att lyssna på låtar från kassettband och göra sin egna tolkning.

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Han hette väl Hemliga Arne?

Och Trazan och Banarne?

Jo du har helt rätt, så länge sedan

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

@C4B12 vad har du gjort

Absolut ingenting

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Rekordmedlem

Nu kom konkurrenterna med detta infall så hur vore det med en stor pump och majonäskylning ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu kom konkurrenterna med detta infall så hur vore det med en stor pump och majonäskylning ?
https://www.youtube.com/watch?v=m7Pn7_a37W8

Vad tittade jag just på?

Nästa steg är väl som sagt rapsolja för att se om det blir skillnad alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu kom konkurrenterna med detta infall så hur vore det med en stor pump och majonäskylning ?
https://www.youtube.com/watch?v=m7Pn7_a37W8

Jag röstar också på majonnäs plus en rejäl pump, det måste vara det ultimata kylmediet.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850