Powercolor RX6800 Fighter mot motsvarande med stöd för vattenblock

Permalänk
Medlem

Powercolor RX6800 Fighter mot motsvarande med stöd för vattenblock

Hej!

Jag vill testa på vattenkylning lite mer men det verkar inte finnas något vattenblock till mitt nuvarande grafikkort. (Ja, har kollat med alphacool, de vill inte skapa något).

Jag är därför ute efter att byta mitt Powercolor RX6800 Fighter mot ett annat kort med typ samma prestanda fast i en modell som det går hitta vattenblock för.
Om det finns ett block för kortet betalar jag gärna för det (om det är rimligt pris ofc).

Mitt kort är köpt i andrahand här på Swec, kvitto från inet, daterat 2021-03-09 finns.

Då jag kör på 49" kan jag inte gå ner i prestanda tyvärr.

Skicka pm om ni har något intressant.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Vill inte bytamen funderar på att sälja mitt asus rtx 3070 EKWB för 6k.
Om det kan vara av intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Vill inte bytamen funderar på att sälja mitt asus rtx 3070 EKWB för 6k.
Om det kan vara av intresse?

Planen är att inte lägga ut mer pengar än ev. för block, eller iaf inte någon större summa.

Är inte intresserad av köpa tyvärr, tack ändå.

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/mfoj4b/waterblocks_for_...

Kolla svar i den här tråden, verkar som bykski kan ha block för den mindre PCBn som 6800 pulse och fighter använder.

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffex:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/mfoj4b/waterblocks_for_...

Kolla svar i den här tråden, verkar som bykski kan ha block för den mindre PCBn som 6800 pulse och fighter använder.

Sett den tidigare, ska kolla.

Permalänk
Medlem

Jag har zotac twin edge 3070 white som jag kan byta.

Permalänk
Medlem

Här finns ett RTX 2080ti Strix. Bor kungsbacka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damon123:

Jag har zotac twin edge 3070 white som jag kan byta.

Kan bli svårt iom att du bor i skåne, ser det ut som?

Skrivet av Ecke11:

Här finns ett RTX 2080ti Strix. Bor kungsbacka.

Har haft ett sådan precis innan detta, kan ju vara intressant, har du garanti etc kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Har haft ett sådan precis innan detta, kan ju vara intressant, har du garanti etc kvar?

Tyvärr inte men det är mycket lite använt, suttit i simulator riggen som använts på tok för lite.

Permalänk
Medlem

Tjena, har ett Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC i Göteborg, det verkar finnas åtminstone ett block som ska passa. Verkar fått det i april 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slappare:

Tjena, har ett Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC i Göteborg, det verkar finnas åtminstone ett block som ska passa. Verkar fått det i april 2021.

Hej!
Ska kolla upp det lite, verkar vara samma typ av block som ev. finns till mitt, (osäker på om det passar mitt, måste ta bort min kylare för att bekräfta).
Sen är ju 3070:t (icke Ti, rätt mycket långsammare än mitt (15-ish %)).
Ska gräva lite.

Permalänk
Medlem

Jag har kikat och vill inte byta ner mig, så antingen ett annat 6800+ (med mellanskillnad ev) eller ett 3070ti.

Permalänk

Hej! Jag har ett Msi Rx 6800 XT Gaming x Trio som jag kan tänka mig byta + mellanskillnad. Är det av intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightknight_me:

Hej! Jag har ett Msi Rx 6800 XT Gaming x Trio som jag kan tänka mig byta + mellanskillnad. Är det av intresse?

Skickat pm, kan prata vidare där.