USB minne med vanlig och typ C?

Permalänk

USB minne med vanlig och typ C?

jag är på jakt efter ett usb minne,32 eller 64 gb som har både vanlig typ A och typ C kontakt, inte antingen eller utan båda.
kunna ha till telefon, chromebook etc, och tyvärr så snålade gigabyte på mitt moderkort så den har ingen typ C därav vanlig kontakt.
har kollat runt, men finns antingen sandisk eller märken man inte hört om, någon som har bra tips? som inte kostar 1000:- + eller något, så snabbt det går att få tag i för pengarna, och inte för stort utan ska gå att ha med sig i fickan, men behöver inte vara så litet att man tappar bort det.

usb 3.1 standard vore trevligt

men alla tips är uppskattade

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att jag såg nåt sånt hos Biltema, så kanske inte den bästa kvalitén.

Permalänk
Medlem

Har letat runt lite och funnit att Dustin har det du behöver. https://www.dustinhome.se/group/hardvara/lagring-minneskort/u...

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem

Fanns en hos webhallen. Inte i lager men det fanns.

SanDisk Ultra Dual USB-C USB-minne / USB 3.1 / USB-C / 150 MB/s / 64 GB
Kingston DataTraveler Max USB 3.2 Gen 2 Type-C / 256GB

Hittade hos Kjell

Sandisk Ultra USB-minne med USB-C 32 GB, Snabbt USB-minne med USB-C-kontakt
Sandisk iXpand Drive med Lightning och USB-C 64 GB, Ett USB-minne för alla dina enheter

Du kan ju skaffa dig ett kort till din dator så får du USB-C som du saknade,
kanske enklare. De flesta äldre moderkort har inte USB-C kontakt, det är i sådana
fall modernare moderkort där är det vanligare. Men inte alla har denna kontakt
trots att moderkort är nya.