Tradera - Spärrat konto för kapade konton budar på mina auktioner

Permalänk
Medlem

Just nu står det så här på deras webbsida under kontaktdelen:

Citat:

Tradera blev under gårdagen utsatta för ett sabotage. Det har resulterat i att felaktiga bud lagts på flera annonser. Vi arbetar för fullt med att ta bort alla felaktiga bud och räknar med att detta ska vara åtgärdat under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vlachos:

Är du säker på det? Utan att avslöja lösenordet, vad hade du för kvalitet på det? Har du använt samma lösenord på någon annan sida (med samma e-post/användarid)?

Kanske dags att tipsa om https://haveibeenpwned.com/ och liknande källor där man kan kolla om ens uppgifter finns med i kända läckor?

Permalänk
Medlem

Kontaktade traderas support nyss och fick tillgång till mitt konto igen, så dom verkar eventuellt ha löst det nu.

Permalänk
Medlem

Fullt rimligt att dom låser alla parter medans dom utreder

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Fullt rimligt att dom låser alla parter medans dom utreder

Skrev just i senaste inlägget att dom löst det såg nu att du editerade hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Skrev just i senaste inlägget att dom löst det såg nu att du editerade hehe

Ja, såg ditt inlägg samma sekund som jag postade mitt första mitt första så jag hann med en snabb edit

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Ja jag kan hålla med att jag kan vara ganska direkt min avsikt var aldrig att vara otrevlig mot dom. All respekt mot folk som jobbar med kundservice kan inte vara lätt. Blev dock sjukt förvånad & frustrerad att Tradera skulle gå så långt att stänga av mitt konto bara för att någon annan har lagt bud på mina annonser.

Jag förstår varför dom gör det. Dom har förklarat. Men deras kommunikation är sjukt dålig. Har sett massa andra posts från folk på Facebook som är ledsna över att dom fått sina konton avstängda. Dom borde verkligen gå ut med information att dom låser konton för det har dom inte hittils gjort officiellt bara via kundservice mot individer.

Men men dom är säkert i panik läge där borta på deras HQ förhoppningsvis löser dom det snart.

De gav dig kalla handen eftersom ingenting du skrev bidrog till en lösning av problemet. Tvärtom valde du att gå "full Karen", och att under tjugo minuter kräva saker hit och dit utan att vara insatt i problemet.

Citat:

Shogou 17:09
Kan jag få prata med din manager?
Jag skulle vilja eskalera det här ärendet vidare till någon mer senior inom supporten om det är möjligt

Jag har full förståelse för att du kände dig frustrerad och ville avreagera dig, men något som kan vara bra att tänka på är att i sådana här lägen kan välja mellan att avreagera sig eller att vara trevlig och hjälpsam. Det senare lönar sig faktiskt ganska ofta, och om det inte gör det så har man haft litet tid på att fundera på hur man ska sätta press på motparten på ett meningsfullt sätt.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607