Red Dead Redemption släpps i ny skrud – PC-release saknas

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption släpps i ny skrud – PC-release saknas

Rockstar berättar att Red Dead Redemption ska släppas till Nintendo Switch och Playstation 4 i augusti, men PC-spelare får vänta ytterligare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har aldrig spelat första, så när detta kommer lär det lätt bli ett köp om det är bra kvalitet på remake.

EDIT: nvm, inte till PC... Får väl lira på switch-emulator då.

Permalänk
Medlem

Rockstar gör bort sig nu totalt...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Viking

Rockstar hatar ju PC, så man ska nog hålla förhoppningarna nere om man bara har dator.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Inte dåligt, men ganska mediokert.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Funkar med Xenia så spela på pc går bra.
Men klart som fan att vi vill ha en uppdaterad version gjord för pc.

Helt galet att det inte redan är gjort och släppt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Kan inte Microsoft köpa Rockstar? Det gynnar alla.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Skämtar dom?

Permalänk
Medlem

Vafalls, hade jue sålt som smör på PC..

Permalänk
Medlem

Känns som en väldigt minimum effort port då det kommer endast till PS4 (och så kör de PS5 via bakåtkompatibel).
Det kommer nog vara i stil med hur det körs just nu på Xbox Series (via 360 bakåtkompatibilitet) eftersom det inte släpps dit gissar jag.

Men ja, ingen PC version är märkligt. Kanske kommer om 1 år som det brukar. Om det är portat till Switch och PS4 borde det absolut inte vara något tekniskt hinder.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Allt gick utför när Dan Houser lämnade Rockstar…

De släpper alltså en nyversion av ett spel till endast en 10 år gammal konsol som knappt säljs längre? lol

Edit: går spela genom bakåtkompatibilitet men ändå inte optimerat efter nya konsoler är galet

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt bra spelserie som lär sälja som smör i solsken!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte kommer till PC men precis som artikeln tar upp hoppas jag att en Remaster släpps till PC istället. Jag har aldrig spelat originalet så visst hade det varit kul om det kom till PC men även om grafiken har sin charm svider det lite ögonen att se detta.

Väntar väl vidare på RDR med RDR2 grafik.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Detta kommer alltså kosta 50$, dvs minst 500kr. Jisses...

Permalänk
Medlem

Porten är inte ens gjord av Rockstar utan av Double Eleven Studios, jobbat på Fallout 76 och Rust portar… känns ju tryggt. Drog igång spelet på Xenia nu och kör 1440p 50 fps låst. Riktigt schysst och jag köpte spelet för 50 spänn

Gissningsvis är PS4 Pro & PS5 versionen 4k 30 fps, PS4 1080p 30 fps och Switch 540-720p 30 fps…

Permalänk
Inaktiv

Men Rockstar.... ge oss PC versionen. Ge oss The Warriors på PC med

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Som redan nämnts, Rockstars hatar PC och PC-spelare. De har ju till och med släppt en raytracing-uppdatering till GTAV för konsollerna som inte hittat till PC. Men moddare gör Rockstars jobb bättre förmodligen.

Hade helst sett en remake i RDR2-motorn och i princip bara importerat RDR1 och reskinnat RDR2. Ganska mycket av spelvärlden finns redan med i RDR2 och de hade haft alla möjligheter att expandera spelet när de ändå var i farten.

Inget köp för mig men har tänkt kolla närmare på Xenia.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Som redan nämnts, Rockstars hatar PC och PC-spelare. De har ju till och med släppt en raytracing-uppdatering till GTAV för konsollerna som inte hittat till PC. Men moddare gör Rockstars jobb bättre förmodligen.

Hade helst sett en remake i RDR2-motorn och i princip bara importerat RDR1 och reskinnat RDR2. Ganska mycket av spelvärlden finns redan med i RDR2 och de hade haft alla möjligheter att expandera spelet när de ändå var i farten.

Inget köp för mig men har tänkt kolla närmare på Xenia.

Digital Foundry har gjort en riktigt bra video på det: https://www.youtube.com/watch?v=tXMaJHGnGDU&t=858s&ab_channel... Finns också massa tutorials för att få igång allt.

Permalänk
Medlem

Ny skrud? Är det inte bara en direkt portning av 360/PS3 spelet?
(Fast högre upplösning, förstås)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ny skrud? Är det inte bara en direkt portning av 360/PS3 spelet?
(Fast högre upplösning, förstås)

Japp.. Plus att de tagit bort Multiplayer komponenten (Den var väl inget vidare ändå men)

Permalänk
Medlem

Yikes o jag som har en ps4 ståendes , ren lathet jag inte sålt eller skänkt bort den , hoppas bara den fungerar fortfarande, velat spela om RDR sen länge , fast blir nog inget dag 1 köp , sen är jag just igång med Witcher 3 replay såhär några månader efter så kom de ju äntligen en patch så de flyter bra även med ray trace och utan lila

Permalänk
Medlem

Nån into om ifall undead nightmare medföljer? Har fortfarande inte spelat det, så vore kanske intressant i så fall.

Edit: Ja så verkar det vara

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Rockstar gör bort sig nu totalt...

Har Valve gjort bort sig när de inte släppt counter
-strike eller half life till konsol? Blizzard med World of Warcraft? LoL?

Man kan alltid vända på saker och ting och alla får inte som de vill.
Hursomhelst så kommer det ju att komma medan de spelen från PC förmodligen aldrig kommer att dyka upp på konsol

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Trist de inte släpper till pc (kanske kommer senare?). Det där exenia ska jag kolla upp nåt. Vore kul kunna spela detta på datorn

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Trist de inte släpper till pc (kanske kommer senare?). Det där exenia ska jag kolla upp nåt. Vore kul kunna spela detta på datorn

Tror tyvärr att en officiell PC version aldrig kommer hända, det verkar inte ens som de orkar låsa upp fpsen på dessa versioner till mer än 30 fps. Men med Xenia, med specsen i din sign borde du kunna köra i 4k 60 fps.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur uselt det gick senast med deras "definitive editions" tror jag man ska ha sina väntningar nere i källaren någonstans.

Inget man kommer sakna på PC.

Permalänk

Varför denna ovilja att släppa en omarbetad version? Alla andra spelutgivare verkar göra det eller fick dom kalla fötter efter GTA remastern?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Har Valve gjort bort sig när de inte släppt counter
-strike eller half life till konsol?

Samtliga Half-Life förutom Opposing Force, Blue Shift och Alyx finns på konsol, detsamma gäller CS, även om den senaste versionen tillgänglig där är GO som det var för nästan 10 år sedan.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Entash:

Porten är inte ens gjord av Rockstar utan av Double Eleven Studios, jobbat på Fallout 76 och Rust portar… känns ju tryggt. Drog igång spelet på Xenia nu och kör 1440p 50 fps låst. Riktigt schysst och jag köpte spelet för 50 spänn

Gissningsvis är PS4 Pro & PS5 versionen 4k 30 fps, PS4 1080p 30 fps och Switch 540-720p 30 fps…

När gamla Xbox One X klarade 4K 30Hz så tycker jag detta låter rimligt med.

Skrivet av Entash:

Digital Foundry har gjort en riktigt bra video på det: https://www.youtube.com/watch?v=tXMaJHGnGDU&t=858s&ab_channel... Finns också massa tutorials för att få igång allt.

Kikade på den under semestern och skicket såg bra ut idag. Var nog ett par år sedan jag testade Xenia senast och utvecklingen har gått framåt.

Misstänker att Baldurs Gate 3 kommer äta min tid tills Starfield släpps men ska nog försöka klämma i detta igen. Har något svagt minne av att han testade mappa kontrollerna till tangentbord och mus.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption spelade jag genom på Xbox One genom bakåtkompabilitetsläget. Och jag köpte spelet till ett lågt pris. Sony hatar bakåtkompabilitet så därför släpps spelet nu i stort sett till nypris. Visst, det är ett hyfsat bra spel. Men det är otroligt gammalt.

Med tanke på det här släppet luktar det lite som desperation från Rockstars sida. De måste nog släppa något annars blir pappa Zelnick lack på dem. GTA VI verkar ta en enorm tid att utveckla. Kanske har de tappat all kreativitet i och med att två (eller var det tre) nyckelpersoner lämnat Rockstar. Det är ju inte bara att skapa en värld, något måste de fylla den med också.