Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Yes, var där när dom öppnade.

Men du hade också bokat upphämtning och nu ska dem skicka varan till ombud istället?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Jag har också fått en bonus från mitt köp av soundbaren. Har också kvar ordern på deras sida men lär väl inte dröja tills den tas bort. Vet inte riktigt vad man ska tycka om Power efter allt det här, kan förstå att någon får en taskig erfarenhet men hittills verkar det som att de flesta här har fått huvudbry.

Är det någon som har fått igenom sin beställning av er som har köpt online? Alltså inte "Pick and collect" i butik, utan hemleverans/postombud.

Jag fick igenom en beställning 10.15 via klarna.

Endast fått det första bekräftelse-mejlet, och inget mer. Beräknad hemleverans i början av november.

Varken bekräftelse eller annullering än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

"2023-10-13 10:01
Ordern hanteras på lagret"

Förväntat leveransdatum 2023-10-30

😱 Hoppas den går igenom. Inga SMS eller dylikt ännu.

Skrivet av telrad:

Jag har också fått en bonus från mitt köp av soundbaren. Har också kvar ordern på deras sida men lär väl inte dröja tills den tas bort. Vet inte riktigt vad man ska tycka om Power efter allt det här, kan förstå att någon får en taskig erfarenhet men hittills verkar det som att de flesta här har fått huvudbry.

Är det någon som har fått igenom sin beställning av er som har köpt online? Alltså inte "Pick and collect" i butik, utan hemleverans/postombud.

Min är kvar, samma status men nu har datumet ändrats till:
Förväntat leveransdatum 2023-10-17

Bor i Stockholm.

Permalänk
Skrivet av telrad:

Jag har också fått en bonus från mitt köp av soundbaren. Har också kvar ordern på deras sida men lär väl inte dröja tills den tas bort. Vet inte riktigt vad man ska tycka om Power efter allt det här, kan förstå att någon får en taskig erfarenhet men hittills verkar det som att de flesta här har fått huvudbry.

Är det någon som har fått igenom sin beställning av er som har köpt online? Alltså inte "Pick and collect" i butik, utan hemleverans/postombud.

Jag beställde inom 10 sekunder efter "öppning" och min order har status "hanteras på lagret", har även fått bonus.
Borde ju inte bli annulerad för då har de ju ljugit om lagerstatusen fullständigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Min fanns kvar trots att det gått långt över 24h Hämtade precis på Drottninggatan.

Menar för dem som måste vänta på att produkten ska skickas från centrallagret till butikerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav9797:

Jag beställde inom 10 sekunder efter "öppning" och min order har status "hanteras på lagret", har även fått bonus.
Borde ju inte bli annulerad för då har de ju ljugit om lagerstatusen fullständigt.

Man tycker ju det. Om det inte vore för vad kundsupport svarade mig igår så hade jag inte tänkt så mycket på det. Personen/boten svarade att ordern förmodligen kommer att bli annullerad om inte de lyckas få tag på någon soundbar att skicka ut. Förhoppningsvis så beställer de in en ordentlig order med soundbars så inte besvikelsen blir total. 😄 Och helst innan november!

Permalänk
Medlem

Ni som skrivit en recension - hur lång tid tog det från det att ni verifierat er e-post till att recensionen var publicerad?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ni som skrivit en recension - hur lång tid tog det från det att ni verifierat er e-post till att recensionen var publicerad?

recensionen dyker upp dagen efter, kanske några timmar senare, mail bekräftelse på att recensionen är upplagd verkar inte dyka upp längre så man kan printscreena sin ecension och bifoga det.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Vänta nu, så mitt sms jag fått om att produkten finns att hämta stämmer inte?

Skrivet av Clasito:

Beror på. Fick du SMSet tätt inpå ordern är det inte omöjligt att de har klantat sig. Jag fick mitt SMS först vid 5-tiden och supporten sa att allt var som det skulle.

Fick smset 1.5 timme efter beställning, och fick ett påminnelse-sms idag 24 timmar senare, om att produkten fanns att hämta. Så jag åkte dit, men självklart så fanns den inte i lager. "Översåld" sa de. De lovade att det skulle komma in flera i början av nästa vecka, men vi får se hur det blir med det. Vilket uselt företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Fick smset 1.5 timme efter beställning, och fick ett påminnelse-sms idag 24 timmar senare, om att produkten fanns att hämta. Så jag åkte dit, men självklart så fanns den inte i lager. "Översåld" sa de. De lovade att det skulle komma in flera i början av nästa vecka, men vi får se hur det blir med det. Vilket uselt företag.

Kul att de skickade påminnelse också. Sanslöst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Fick smset 1.5 timme efter beställning, och fick ett påminnelse-sms idag 24 timmar senare, om att produkten fanns att hämta. Så jag åkte dit, men självklart så fanns den inte i lager. "Översåld" sa de. De lovade att det skulle komma in flera i början av nästa vecka, men vi får se hur det blir med det. Vilket uselt företag.

Tur att jag inte åkte till butiken, fick samma SMS påminnelse idag.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Hmm S/N som står på emballaget verkar ej godkännas iom det är 14 tecken långt och enligt Samsung ska det vara 15. Någon annan som vet vilket S/N man ska använda?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Hmm S/N som står på emballaget verkar ej godkännas iom det är 14 tecken långt och enligt Samsung ska det vara 15. Någon annan som vet vilket S/N man ska använda?

Du måste öppna den.

I övrigt,
Min beställning är kvar. Leverenas 17/10 och jag har fått bonusen.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Du måste öppna den.

I övrigt,
Min beställning är kvar. Leverenas 17/10 och jag har fått bonusen.

Hur menar du att du har fått bonusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Hur menar du att du har fått bonusen?

Du får 2% på dina köp på Power. Så om man köpte en soundbar för 8888 kr så får man ca 178 kr som bonus till nästa köp.

Permalänk
Medlem

"Ordern hanteras på lagret"

Står fortfarande "Hemleverans till tomtgräns. Förväntat leveransdatum 2023-10-17" på min, får väl se om det blir något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Du måste öppna den.

I övrigt,
Min beställning är kvar. Leverenas 17/10 och jag har fått bonusen.

Tack! 👍🏻

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Gällande recensionen som behöver hinna utföras. Provade på en annan samsung-produkt.
Detta fick jag efter ca 10 minuter. Är det detta som avses eller kommer det ytterligare någon bekräftelse?

"Bekräfta ditt recensionsbidrag"
"Tack för att du skrev en recension för32" UHD Smart Monitor M8(LS32BM801UUXEN)! Av säkerhetsskäl ber vi dig att slutföra ditt bidrag genom att klicka på länken nedan:

Bekräfta ditt recensionsbidrag"

Permalänk
Medlem

Ordern hanteras på lagret.
Förväntat leveransdatum 2023-11-03

Beställde online och hämta i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Gällande recensionen som behöver hinna utföras. Provade på en annan samsung-produkt.
Detta fick jag efter ca 10 minuter. Är det detta som avses eller kommer det ytterligare någon bekräftelse?

"Bekräfta ditt recensionsbidrag"
"Tack för att du skrev en recension för32" UHD Smart Monitor M8(LS32BM801UUXEN)! Av säkerhetsskäl ber vi dig att slutföra ditt bidrag genom att klicka på länken nedan:

Bekräfta ditt recensionsbidrag"

Ska väl komma en ytterligare bekräftelse efter det där meddelandet, men tror ej det fungerar. Skickade själv bara in en skärmdump på recensionen som publicerades samt mailet.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Någon som råkar ha koll på om man kan använda soundbaren och subwoofern utan satelliterna? Tänkte placera den i sovrummet tillfälligt och oklart om sambon godkänner att ha fler högtalare i sovrummet 😅

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Någon som råkar ha koll på om man kan använda soundbaren och subwoofern utan satelliterna? Tänkte placera den i sovrummet tillfälligt och oklart om sambon godkänner att ha fler högtalare i sovrummet 😅

Det går, jag körde så innan jag fick hem väggfästena.

Tror det finns en SKU som heter Q900C där det bara är soundbaren och subwoofern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det går, jag körde så innan jag fick hem väggfästena.

Tror det finns en SKU som heter Q900C där det bara är soundbaren och subwoofern.

Vilka väggfästen körde du till dem?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Vilka väggfästen körde du till dem?

https://www.amazon.se/dp/B01I6H4G08

Permalänk

Är det någon som har en extra reservation?

Skrivet av Entash:

Ni som fick flera reservationer och skrev till support om att få dem annullerade, har de försvunnit från er profil? Råkade få två reservationer och skrev till dem men båda ligger kvar fortfarande.

Om någon har en extra reservation så får ni gärna kontakta mig. Jag vill köpa men är lite sent ute.

Permalänk
Medlem

Även mina reservationer är borta. Dom bytte status igår på morgonen till "Ordern hanteras på lagret" , när jag kollade nån timme senare var dom helt borta. Går att få fram dom när man klickar på länkarna i det mejlet som bekräftade ordern, men syns inte alls på min kontosida. I samband med strulet i fredags så kollade jag direkt Samsungs sida genom Benify. Då var denna soundbar helt slut där och man kunde endast få lageravisering när den skulle komma in igen. När jag kollar idag så kan man köpa den, det står: Din beställning beräknas att skickas ut 27/10/2023. Verkar som det kommer en leverans och kanske även till Power. Jag börjar dock ge upp detta.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Beställde kl10:00 var klar med allt 10:01 fredags. (Valde att betala med Klarna och hämta på plats) fick sms samma dag kl 11:40 att jag kan hämta. Hade ingen tid då så körde dit dagen efter (lördag) kl10 var jag där. Gick in så att vad jag ska hämta. Killen blev lite osäkert om det finns kvar. Gick ut på lager sen kom tillbaka och sa att jag "hade tur" eftersom det finns en på mitt namn. För mig var det helt naturligt om att om jag köper något så den finns där när jag ska hämta. Hur som. Kom hem och var lite osäkert om jag vill ha själva soundbaren (var ute efter surfplattan erkänner). Summa summan, valde att testa den i dag. Herr Jesus vilken tryck den har. Vi har en litet vardagsrum med låg tak (220cm). Kan inte höja volymen över 50% då redan där allt skakar i huset (trähus). xD helt sjuk. Nu gick min Logitech Z-5500 i pension efter 14 år och 4 flytt.

Permalänk
Skrivet av nDre:

Beställde kl10:00 var klar med allt 10:01 fredags. (Valde att betala med Klarna och hämta på plats) fick sms samma dag kl 11:40 att jag kan hämta. Hade ingen tid då så körde dit dagen efter (lördag) kl10 var jag där. Gick in så att vad jag ska hämta. Killen blev lite osäkert om det finns kvar. Gick ut på lager sen kom tillbaka och sa att jag "hade tur" eftersom det finns en på mitt namn. För mig var det helt naturligt om att om jag köper något så den finns där när jag ska hämta. Hur som. Kom hem och var lite osäkert om jag vill ha själva soundbaren (var ute efter surfplattan erkänner). Summa summan, valde att testa den i dag. Herr Jesus vilken tryck den har. Vi har en litet vardagsrum med låg tak (220cm). Kan inte höja volymen över 50% då redan där allt skakar i huset (trähus). xD helt sjuk. Nu gick min Logitech Z-5500 i pension efter 14 år och 4 flytt.

Jag beställde en och valde att hämta i butik, fick mailet ca: 6 timmar senare att den fanns att hämta, åkte dit runt 1 timme senare, och då var den dubbel bokad, satt två bokningslappar på lådan, men eftersom jag var först så fick jag köpa den.

Permalänk
Medlem

Mina orders försvann också helt plötsligt på mina sidor på power.se
Men de finns kvar om man klickar på länkarna komiskt nog.
De har inte ändrat någon status sedan kort efter beställning:
"Packad och inväntar leverans"

Bryr mig inte om soundbaren, men power's hantering av detta är ju patetiskt.

De tar bort orders utan meddela kunden över huvud taget?

Orderstatus ändrades till ""Packad och inväntar leverans" men det skickas inget? Hur kan en order packas och sen tas bort, det är ju rena lögner typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Mina orders försvann också helt plötsligt på mina sidor på power.se
Men de finns kvar om man klickar på länkarna komiskt nog.
De har inte ändrat någon status sedan kort efter beställning:
"Packad och inväntar leverans"

Bryr mig inte om soundbaren, men power's hantering av detta är ju patetiskt.

De tar bort orders utan meddela kunden över huvud taget?

Orderstatus ändrades till ""Packad och inväntar leverans" men det skickas inget? Hur kan en order packas och sen tas bort, det är ju rena lögner typ

Har du varit i kontakt med deras support? Jag håller med om att Powers hantering har varit undermålig men jag har fortfarande hopp om att det går att lösa. 😅 Ser bland annat att det går att få tag på soundbaren i två av deras butiker (Heron och Drottninggatan) för den som vågar. 😄