Desperata användare jagar reklamblockerare för Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Berätta gärna hur medelsvenssons eller fattiga får mer pengar om Adblock fungerar.

Du som medelsvensson kan ju skapa ett företag och marknadsföra dig på plattformen så att du kan tjäna pengar på ditt företag. Om det inte syns reklam kommer ingen tjäna pengar och tjänsten stängas ner.

Medelsvenssons sparar pengar genom att slippa betala med pengar för underhållningen på youtube.

Det kan väl inte ha undgått någon att Youtube har blivit totalt översvämmat av reklam? Dem har ju tidigare gjort vinst genom att ha en kort reklamsnutt i början av klippen, nu är många videos totalt överösta av reklam och det är nästan mer reklam än innehåll vissa gånger.

Sen snackar vi inte om ett företag som står på ruinens brant utan ett av dom största bolagen i hela världen som försöker krama ur mer pengar ur vanligt folk. Hade dom inte haft nära på monopol på marknaden så hade dom aldrig försökt sig på dessa fulingar.

Det är det äldsta tricket i gangstrarnas handbok = ta över marknaden och höj sedan priset när folk "inte har" något alternativ.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Medelsvenssons sparar pengar genom att slippa betala med pengar för underhållningen på youtube.

Det kan väl inte ha undgått någon att Youtube har blivit totalt översvämmat av reklam? Dem har ju tidigare gjort vinst genom att ha en kort reklamsnutt i början av klippen, nu är många videos totalt överösta av reklam och det är nästan mer reklam än innehåll vissa gånger.

Sen snackar vi inte om ett företag som står på ruinens brant utan ett av dom största bolagen i hela världen som försöker krama ur mer pengar ur vanligt folk. Hade dom inte haft nära på monopol på marknaden så hade dom aldrig försökt sig på dessa fulingar.

Det är det äldsta tricket i gangstrarnas handbok = ta över marknaden och höj sedan priset när folk "inte har" något alternativ.

Reklamen i videos styrs väl främst av kreatörerna själva (om det nu avbryter videon mitt i). Standard är väl att du får reklam inför en video och efter videon är klar.

Om du tittar på en producent som har mycket reklam mitt i så är det nog deras önskemål för att tjäna mer pengar. Gillar man inte det kan man köpa Premium eller välja att underhålla sig på andra sätt. Valmöjligheterna finns där.

Företag driver inte subventionerade tjänster utan vill såklart göra vinst. Ja Google tjänar mycket pengar, men långt ifrån YouTube som drar in det. Det var under många år förlustdrivande i sig.

Folk verkar tro att när företag går bra med mycket vinst så försvinner pengarna ner i något svart hål. Så fungerar det inte. Pengar rör på sig hela tiden och varje gång de byter hand tas normalt sett skatt ut, pengar som i de flesta västerländska länder gör det bättre för vanligt folk.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Här är nästa steg:

Permalänk
Skrivet av Sarato:

En fråga: Vad var det för videor som de tog bort och av vilken anledning? Och hur längesedan?
Jag vet att förut så var det många kanaler som försvann p.g.a. copyright strikes från företag som påstod att man stal deras material om man hade egna klipp från deras spel t.ex.

Det var inte de som raderade, jag raderade mina egna videos, har tagit ett aktivt val att aldrig mer stödja deras verksamhet helt enkelt.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Reklamen i videos styrs väl främst av kreatörerna själva (om det nu avbryter videon mitt i). Standard är väl att du får reklam inför en video och efter videon är klar.

Om du tittar på en producent som har mycket reklam mitt i så är det nog deras önskemål för att tjäna mer pengar. Gillar man inte det kan man köpa Premium eller välja att underhålla sig på andra sätt. Valmöjligheterna finns där.

Företag driver inte subventionerade tjänster utan vill såklart göra vinst. Ja Google tjänar mycket pengar, men långt ifrån YouTube som drar in det. Det var under många år förlustdrivande i sig.

Folk verkar tro att när företag går bra med mycket vinst så försvinner pengarna ner i något svart hål. Så fungerar det inte. Pengar rör på sig hela tiden och varje gång de byter hand tas normalt sett skatt ut, pengar som i de flesta västerländska länder gör det bättre för vanligt folk.

Har för mig när jag nån gång för aslänge sen kollade på just reklambiten under mitt konto så var typ allt en enda ruta att kryssa i om man ville visa reklam eller inte inga val för hur mycket eller ofta.

Men kan ju ha ändrats som sagt rätt många år sedan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Tillåts inte att betala med svenskt betalkort med utländsk adress.

curve/revolut: vilket lands betalkort är dessa då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

curve/revolut: vilket lands betalkort är dessa då?

Curve är brittisk, så UK.
Revolut var också brittiskt förut, men de har en banklicens i Litauen nu.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

curve/revolut: vilket lands betalkort är dessa då?

På ngt sätt måste de räknas som ”molnbetalningar” killgissar jag eftersom jag tilläts använda det mot youtube Indien.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

På ngt sätt måste de räknas som ”molnbetalningar” killgissar jag eftersom jag tilläts använda det mot youtube Indien.

Alla bankkort är alltid kopplade till ett land.

Skumt att dem fungerar men inte svensk kort.

Jag tänker prova med mitt kryptokort.