Nu får Googles Pixel-telefoner inbyggd felsökningsfunktion

Permalänk
Melding Plague

Nu får Googles Pixel-telefoner inbyggd felsökningsfunktion

Google har släppt flera uppdateringar till Pixel-telefonerna som underlättar på olika sätt om hårdvaran skulle krångla.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fungerar bara i USA för tillfället blev svaret när jag testade på min Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av najdorf:

fungerar bara i USA för tillfället blev svaret när jag testade på min Pixel 7 PRO

Yup, samma här

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Samma med Pixel 8 Pro

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Kan man spoofa platsen, eller har det med språkinställningarna att göra?

Permalänk
Medlem

Appen Pixel Troubleshooting dök upp i Play 5 dec.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Går dom sönder så ofta 🤔😏

Permalänk
Medlem

Funkade bra på min 7A. Fick nån uppdatering igår.

Permalänk
Medlem

Låter som ett perfekt ställe för bakdörrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Låter som ett perfekt ställe för bakdörrar!

Varför skulle det vara mer lämpligt än tex google play services? O.o

Permalänk
Medlem

Trevligt.

Mer sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Varför skulle det vara mer lämpligt än tex google play services? O.o

Hur tänker du nu?

Jag menar möjligheten att aktivera USB Debugging, trigga filer via ADB m.m. på en låst och krypterad telefon.

Att trigga igång applikationer via koder likt *#*#7287#*#* brukar vara dåligt för säkerheten.