Beeper Mini snart tillbaka med Imessage för Android-användare

Permalänk
Melding Plague

Beeper Mini snart tillbaka med Imessage för Android-användare

Android-användare som hoppas på blå bubblor kommer får chansen igen idag, men nu krävs tillgång till en Mac.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

att apple inte släpper en imessage app till android... hade dom gjort det från början (typ iphone 2 och android med gingerbread) så hade dom ju varit nutidens whatsapp eller något. alla hade ju velat ha "gratis sms".

numera är det väl försent lol.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

att apple inte släpper en imessage app till android... hade dom gjort det från början (typ iphone 2 och android med gingerbread) så hade dom ju varit nutidens whatsapp eller något. alla hade ju velat ha "gratis sms".

numera är det väl försent lol.

Sett från Apples håll så hade det nog inte drivit några intäkter och därför ointressant. Vilket är lite tråkigt!

Kan tänka mig de av samma anledning inte har så mycket emot den här lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Sett från Apples håll så hade det nog inte drivit några intäkter och därför ointressant. Vilket är lite tråkigt!

Kan tänka mig de av samma anledning inte har så mycket emot den här lösningen.

det hade ju kunnat ses som en gateway till deras walled garden. man får skapa apple id, kanske använder itunes. sen blir det kanske en macbook. längre fram iphone. på den vägen liksom.

annars är det ju free data-estate lol.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

det hade ju kunnat ses som en gateway till deras walled garden. man får skapa apple id, kanske använder itunes. sen blir det kanske en macbook. längre fram iphone. på den vägen liksom.

annars är det ju free data-estate lol.

Fast nu driver imessage försäljning direkt om man ska tro hysterin kring de blå bubblorna, så det blir en mer direkt väg in i deras ekosystem.

Permalänk
Medlem

Helt meninglös tjänst (både imessage och beeper) när Signal finns.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför bryr sig folk om färgen på bubblorna?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför bryr sig folk om färgen på bubblorna?

Det är väl väldigt få personer som bryr sig om just färgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det är väl väldigt få personer som bryr sig om just färgen?

I sverige ja men i USA finns det personer som inte vill beblanda sig med pöbeln (de som ej har Apple och Tesla/insert statusbil tex).

Tex i datingvärlden så kan det vara så att om någon då ser en grön bubbla så blir du blockad.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

I sverige ja men i USA finns det personer som inte vill beblanda sig med pöbeln (de som ej har Apple och Tesla/insert statusbil tex).

Tex i datingvärlden så kan det vara så att om någon då ser en grön bubbla så blir du blockad.

Det mest hamburgare jag läst på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför bryr sig folk om färgen på bubblorna?

Gissar att det grundar sig i grupptillhörighet/flockdjursbeteende samtidigt som det i USA har gått lite väl långt med mobbing.

Mina barn i mellanstadiet i Sverige bryr sig inte. Det är en salig blandning av Android/iOS bland dem.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1lvertunga:

Det mest hamburgare jag läst på länge.

Långt från alla men det är en tillräckligt stor skara för att det skall skapa klyftor och reella problem

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Fast nu driver imessage försäljning direkt om man ska tro hysterin kring de blå bubblorna, så det blir en mer direkt väg in i deras ekosystem.

sant. behöver ju inte vara en gratis app heller. typ 10kr. blir massa pengar när man lägger ihop det.

antingen tar dom pengarna eller så gör beeper det haha

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Gissar att det grundar sig i grupptillhörighet/flockdjursbeteende samtidigt som det i USA har gått lite väl långt med mobbing.

Mina barn i mellanstadiet i Sverige bryr sig inte. Det är en salig blandning av Android/iOS bland dem.

Ok, tack handlar alltså om att kunderna är oavlönade evangelister för att de har otur när de tänker

Detta gäller såklart inte bara Apple men i det här fallet gör det ju det. Men fenomenet att göra ett visst varumärke till en del av sin identitet och alltså marknadsföra företagets produkter utan kostnad för företaget är ju inget nytt direkt. Bara tråkigt när man ser hur långt det kan gå.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det är väl väldigt få personer som bryr sig om just färgen?

För människor brukar vara rationella när det gäller färg? Ta bara vår hudfärg och all skit människan har skapat kring det... Som individ kan en människa vara extremt intelligent men som kollektiv är vi nästan alltid dumma i huvet.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

att apple inte släpper en imessage app till android... hade dom gjort det från början (typ iphone 2 och android med gingerbread) så hade dom ju varit nutidens whatsapp eller något. alla hade ju velat ha "gratis sms".

numera är det väl försent lol.

Fast då hade de ju inte sålt lika många telefoner till idioter som stirrar sig blinda på bubblornas färg?
I Apples fall är det ju bara till att tacka och ta emot.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Hade jag blivit bortvald pga färgen på min chattbubbla så hade jag nog tänkt att det inte var nån individ jag ville beblanda mig med från början. Ännu en anledning att fortsätta med android. Har mer förståelse om det är pga faktisk funktionalitet.

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Vägledare

Någon som kan rekommendera hur jag kan flytta alla mina SMS från min Galaxy-mobil till min nya iPhone, som jag redan konfigurerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

sant. behöver ju inte vara en gratis app heller. typ 10kr. blir massa pengar när man lägger ihop det.

antingen tar dom pengarna eller så gör beeper det haha

2022 hade de en inkomst på 400 miljarder dollar. Även om de sålde 4 miljarder appar för $1 styck hade det inte blivit mer än 1 % av inkomsten under ett år. Jag tror nog de vet vad de gör när de väljer att inte släppa en Android-app för det här och istället hoppas på att sälja lite fler telefoner för att folk tröttnar på SMS

Permalänk
Medlem

Hur många minuter funkar det denna gång? 60? 120? Kanske en hel dag eller två?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Någon som kan rekommendera hur jag kan flytta alla mina SMS från min Galaxy-mobil till min nya iPhone, som jag redan konfigurerat?

Tror inte det går tyvärr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av propellerhatt:

Hade jag blivit bortvald pga färgen på min chattbubbla så hade jag nog tänkt att det inte var nån individ jag ville beblanda mig med från början. Ännu en anledning att fortsätta med android. Har mer förståelse om det är pga faktisk funktionalitet.

Det är pga funktionalitet. Färgerna i iMessage visar om användaren har en iPhone(blå) eller Android(grön). Om du skickar bilder/video mellan en iPhone <--> Android kommer de komprimeras och se ut som skit, även gruppkonversationer blir frustrerande då iMessages funktioner inte fungerar som det ska när Android-användare är med.

I Europa och andra delar av världen har vi löst problemet då alla har minst en chatapp som t.ex Messenger eller Whatsapp på telefonen utöver default SMS-appen där RCS och allt fungerar som det ska oavsett vilken telefon man har, medans i USA är användandet av tredjeparts-appar väldigt lågt och folk "tvingas" på så vis att skaffa en iPhone främst för iMessage.

Permalänk
Skrivet av SuperFlugan:

Det är pga funktionalitet. Färgerna i iMessage visar om användaren har en iPhone(blå) eller Android(grön). Om du skickar bilder/video mellan en iPhone <--> Android kommer de komprimeras och se ut som skit, även gruppkonversationer blir frustrerande då iMessages funktioner inte fungerar som det ska när Android-användare är med.

I Europa och andra delar av världen har vi löst problemet då alla har minst en chatapp som t.ex Messenger eller Whatsapp på telefonen utöver default SMS-appen där RCS och allt fungerar som det ska oavsett vilken telefon man har, medans i USA är användandet av tredjeparts-appar väldigt lågt och folk "tvingas" på så vis att skaffa en iPhone främst för iMessage.

Jo jag har förstått det och somsagt har jag mer förståelse för att det kan uppfattas som krångligt ifall man ska behöva kompromissa. Men samtidigt är det ju också nåt vi som medmänniskor tvingas göra i ett samhälle. Det absolut smidigaste sättet för mig att handla hade kanske varit om jag gick till kassan direkt och bara skippade kön. Men det gör jag inte för att jag är inte den enda människan i världen. Så vi i Sverige/Europa är otroligt duktiga ändå då vi generellt sett enas om appar vi alla kan använda. Det som stör mig är folk som bryr sig om själva "statusen" i det hela. När man hör om barn i skolan som blir utfrysta för att deras familj inte har råd att köpa en viss telefon eller för att denne kanske helt enkelt föredrar en annan. Som att det inte var svårt nog att vara barn. Som att det inte fanns viktigare problem i världen än vad fan man har för telefon. Bryr man sig överhuvudtaget om en person så hittar man ett sätt att inkludera/kompromissa. Ber om ursäkt för långdragen rant men nu har jag klargjort vart min sko klämmer i det hela.

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Jag hade mest velat kunna ta emot och skicka meddelanden från PCn. Det är mycket jag uppskattar med Apples produkter och tjänster, framförallt hur bra allt fungerar ihop. Men det hade inte skadat att ha tillgång även utanför ekosystemet.