Veckans fråga: Hur mycket pengar har du lagt på julklappar?

Permalänk
Medlem

Närmare 40 lax, till allt och alla. I samband med flytt har vi ersatt mycket möbler som blivit förstörda under barnens "Rita på möbler" period. Nu när dom är stora nog att sköta sig och vi flyttar så är det rätt tillfälle. Räknar detta som en ganska stor julklapp under flera år framöver.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av taliz:

Ger inga julklappar och får inga julklappar. Skönast så.
Behövs inte mer konsumtion IMO.

Gillar förövrigt inte julmat eller gammalt disneyskräp heller.

Grinchen är det du?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 7700X 4.5 GHz 40MB | MSI Radeon RX 6750 XT 12GB MECH 2X OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL36 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | Arctic Freezer 34 eSports DUO Grey | Corsair RM1000X 1000W v3

Permalänk
Medlem

ca 2500 totalt, då räknar jag inte med saker jag köper till mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

Fortfarande 0 kronor.

Vi umgås och äter julmat. Det är väl det julen handlar om? (Speciellt vi i vår familj som inte ses så ofta, julklappar är pointless. Sällskap är allt!)

Ena behöver lnte utesluta det andra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

"Obs! Julklappar till dig själv räknas också."

Äh, tråkig omröstning. Tycker det är helt ointressant hur mycket pengar folk har lagt ut till sig själva under december.

Ja, att mätta sina egna begär är inte min definition av julklapp.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

1000 kr per person ungefär så 6000 kr.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

4294 hittils men jag tror jag och frugan köper en ny tv (oled) sen på mellandagsrean i julklapp till oss själva så kanske 15k till , den kommer iofs gå på "binda bolånet till mig själv" kontot så redan avräknat i hushållsbokföringen

Permalänk
Medlem

En bit över tusenlappen per person så runt 10.

Permalänk

Antingen 0 kr eller över 10k. Beror på hur man ser på det, jag och sambon reser iväg under mellandagarna och jag betalar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Mjo...🤔 Så kan det kanske vara. I mitt fall (om det inte har märkts) är jag mer för mjuka humanistiska värden. Tycker det ger mer än "presenter som man kan köpa varsomhelst". Btw...jag talade med "nån" om Presenter och denne "nån" hade krav på sina presenter så jag, Well i tuned out, tycker att det inte är eller blir en present 🎁 av det när det blir en kravlista.

Och angående: "På den här dagen ger vi varandra presenter" -tvånget, ja som jag sa tidigare så kan man ge bort en liten vit pappersask med japanskt sjögräs i om man nu av hävd och tvång, Pro forma ska utbyta presenter a la [pick valfria släktingar] jag gör detta för att tillfredsställa sig/dig idé.

Det där med kravlista på presenter kan ju fara käpprätt åt fanders, låter helt sjukt haha. Men jovisst, det är ju inget fel med presenter per automatik eller så. Kan se väldigt olika ut mellan olika personer/grupper osv

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

Det där med kravlista på presenter kan ju fara käpprätt åt fanders, låter helt sjukt haha. Men jovisst, det är ju inget fel med presenter per automatik eller så. Kan se väldigt olika ut mellan olika personer/grupper osv

Det känns skönt med lite lugn och vettig:het i debatten. <3 För denne "nån" sa att: "presenten måste spegla min person/ha en koppling till mig".

En jet motor då... (Flyga åt fanders)... 😂
Hoppas alla har haft en bra jul...så att det inte blev som i fråga Bertil avseende julgranar 🎄 etc.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Med facit i hand och efter att ha sett alldeles för mycket pengar på kontot efter julbonus och andra sparsamheter

Landade på drygt 10k... skulle inte vandrat runt i varuhus och fikat dagarna innan men jag letade efter Klenäter som ingen hade... får baka själv , snubblade in i den ena butiken efter den andra och rätt som det vara hade jag en trave kassar och kartonger med saker som dels andra uppskattar, dels fattades i hushållet.

Visa signatur